Pod koniec maja ukazał się kolejny podwójny numer „Motoru”. To w związku z tym, że jutro mamy kolejne święto i jednocześnie dzień wolny od pracy, co przekłada się jednocześnie na kolejny tzw. długi weekend. Dlatego właśnie w ubiegłym tygodniu przeglądu „Motoru” nie było, ale dziś czas już najwyższy ten materiał opublikować zauważając trzy auta francuskie na okładce, ale ich zdjęcia są naprawdę niewielkie.
„Motor” nr 22-23 (3231-3232) z 25.V.2015
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,47 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4, C4 Picasso, Jumpy, Xsara Picasso, 6, 206, 208, 2008, 307, 308, 3008, 508, 6008, Captur, Clio, Megane, Modus, Laguna, Scenic, Trafic, Twingo, Duster, Sandero
W materiale poświęconym segmentowi SUV-ów wspomniano – na stronie 9. – Peugeota 6008 i pokazano jego wizualizację.
Krótką wzmiankę o nowej wersji silnikowej (1.5 dCi 110) Renault Captura pojawiła się na stronie 11.
Na następnej stronie w dziale Przyszłe premiery wspomniano Citroëna Jumpy, DS 6, Peugeoty 3008 i 508 oraz Renault Megane i następcę Laguny.
Strony 12-13 przynoszą zestawienie 50 najchętniej kupowanych modeli na Starym Kontynencie. Samochody znajdujące się w centrum naszych zainteresowań plasują się w nim na pozycjach:
3. Renault Clio
8. Peugeot 208
11. Renault Captur
15. Peugeot 308
20. Peugeot 2008
23. Dacia Sandero
25. Dacia Duster
26. Renault Megane
33. Citroën C3
37. Citroën C4 Picasso
39. Renault Scenic
41. Renault Twingo
Dla wyobrażenia pozycji niektórych polskich liderów na rynku europejskim dodajmy jeszcze parę aut:
9. Škoda Octavia
12. Volkswagen Passat
31. Škoda Fabia (tylko 559 aut więcej, niż Citroën C3).
Porównanie Peugeota 308 GT z Hyundaiem i30 Turbo zamieszczono na stronach 30-33. Muszę przyznać, że wynik trochę mnie zaskoczył – bez uwzględniania kosztów Peugeot wygrał porównanie, a po doliczeniu ceny i wyposażenia suma punktów się zrównała. I nie, żebym uważał Peugeota za kiepskie auto! Wręcz przeciwnie! Tyle, że koncern Hyundai/Kia też stoi wysoko w redakcjach pism motoryzacyjnych… Peugeot okazał się jednak autem nieco przestronniejszym, jest też wygodniejszy i chętniej skręca doskonale informując kierowcę o przebiegu manewru. Mała kierownica 308-ki dobrze leży w dłoniach, a całe wnętrze zaprojektowano z większym polotem. A i pod maską czuć różnicę – Peugeot w wersji 308 GT oferuje 205 KM, zaś Hyundai „tylko” 186 – najmniej w tym segmencie. W efekcie francuski kompakt jest dynamiczniejszy, a przy tym mniej pali i zapewnia większy zasięg. Niestety Peugeot dość wysoko się ceni, ale może to też nie jest wadą?…
Na stronie 34. pokazano pasy kilku samochodów, w tym Renault Megane R.S., które nie są czarne, lecz mają inne kolory, bardziej pasujące do niebanalnych samochodów.
W dziale Porady na stronach 40-47 zamieszczono materiał sugerujący, jakie auto kupić, gdy ma się do dyspozycji 5, 10, bądź 15 tys. zł. W tekście tym zasugerowano m.in. zakup Peugeota 206, Renault Clio, Citroëna C3, Renault Megane, Peugeota 307, Citroëna C4, Renault Scenic’a, Citroëna Xsary Picasso, czy Citroëna Berlingo.
Artykuł poświęcony samochodom flotowym i plebiscytowi Fleet Derby 2015, a w nim wzmiankę o Renault Trafic’u Passenger znajdziecie na stronie 48.
Renault Clio i Lagunę można dostrzec na małych zdjęciach ilustrujących artykuł zatytułowany „Szybko stracisz prawo jazdy” zamieszczony na stronach 52-55. Zdecydowanie warto się z tym materiałem zapoznać.
Wśród nowoczesnych samochodów „odpornych” na duże przebiegi (strony 60-63) pojawiła się też Laguna III 2.0 dCi.
W dziale Używane na stronach 64-65 pokazano Renault Modusa i Nissana Note. Tak naprawdę to niemal bliźniacze modele, dlatego wystąpiły razem. Oba są całkiem przestronne, jak na swój segment, i zachwycają swoją funkcjonalnością. Modusa przed trzema laty zastąpił Captur, zaś Note po modernizacjach oferowany jest do dziś. Oba auta nieźle wypadają nie tylko pod względem funkcjonalnym, ale i w zakresie bezpieczeństwa – Renault uzyskał pięć gwiazdek w testach EuroNCAP, Nissan był o jedną gwiazdkę gorszy. „Motor” sugeruje wybór bezproblemowych silników benzynowych, bo wysokoprężne 1.5 dCi mogą sprawiać problemy. Największym kłopotem jednak może być tak naprawdę układ elektrycznego wspomagania układu kierowniczego – zdarzają się awarie tego elementu.
I to już wszystkie informacje o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze