Nowe Renault Clio można oglądać w reklamie telewizyjnej z fajną ścieżką dźwiękową. Tenże model przedstawił też w aktualnym numerze tygodnik MOTOR, ale zapowiedź owej prezentacji umieszczono – dość tradycyjnie już w przypadku aut francuskich – w dolnej części strony tytułowej, więc w większości punktów sprzedaży prasy zwyczajnie nie da się zdjęcia tego samochodu dostrzec.
MOTOR nr 40 (3667) z 02.X.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, 206, 208, e-5008, 5 EV, Clio, R4, Scenic, Bigster, Duster, Sandero, Antara, Corsa
Na stronie 6. MOTOR krótko informuje, że Nissan zapowiedział, iż od 2030 roku będzie w Europie oferował wyłącznie modele z napędem elektrycznym. Na ilustrującym tę notatkę małym zdjęciu dostrzec można model Ariya.
Na tej samej stronie można też dostrzec króciutką informację o 75-leciu Citroëna 2CV.
Kolejna strona (7.) przynosi odrobinę większy artykulik o modernizacji Jeepa Wranglera. Auto w najnowszej wersji trafia właśnie na rynki Starego Kontynentu.
Z kolei na stronie 8. znajdziecie dział Przyszłe premiery, w którym wspomniano Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, miejskiego elektrycznego SUV-a Alfy Romeo, Dacię Bigster, Dacię Duster, Nissana Juke’a, Peugeota e-5008 oraz Renault 4.
Strona 9. przynosi tabelkę z wynikami sprzedaży (liczba rejestracji) nowych aut w Europie w ciągu ośmiu pierwszych miesięcy br. Na drugim miejscu znajduje się Dacia Sandero, na czwartym Peugeot 208, na piątym Opel Corsa, na szóstym Renault Clio, a dziesiątkę zamyka Dacia Duster.
Strony 10-11 poświęcono na artykuł z cyklu Pierwsza jazda. Tym razem Redaktor Sobolewski jeździł Fiatem 600. Auto bazuje na tej samej platformie Stellantis, na której powstaje Jeep Avenger. W tekście wspomniano też Fiata 500, a opisywaną nowość oceniono na 4,5 gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali.
Zapowiedziany na okładce materiał poświęcony poliftingowemu Renault Clio MOTOR zamieścił na stronach 14-16. Niestety z uwagi na dość płynne w momencie zaproszenia na premierę plany urlopowe nie mogłem wziąć udziału w tym evencie, ale za jakiś czas na pewno odświeżone Clio trafi do naszej redakcji na dłuższy test.
MOTOR pisze, że samochód zyskał nie tylko nowy wygląd, zwłaszcza z przodu, ale też nowe wnętrze z ciekłokrystalicznym ekranem przed kierowcą w miejsce klasycznych wskazówkowych zegarów. Przestronność, jak na ten segment, też jest całkiem imponująca. Naturalnie wciąż można zamówić ten samochód z fabryczną instalacją LPG, co znacząco obniży koszty eksploatacji.
Clio niezmiennie dobrze się prowadzi, żywiołowo reaguje na polecenia kierowcy, a przy tym zapewnia dużo komfortu. Czasem tylko z podwozia dochodzą nieco głośniejsze odgłosy, gdy trafi się na wyjątkowo dużą wyrwę. Wygląd pozostał atrakcyjny, a przy tym odświeżony. Wyposażenie jest co najmniej wystarczające, auto ma wiele systemów bezpieczeństwa i wciąż dobrze skalkulowane ceny.
Wśród rywali wymieniono m.in. Dacię Sandero.
Na stronie 33. MOTOR przeanalizował, jak zmieniły się przez 20 minionych lat ceny dziesięciu modeli, w tym Fiata (Seicento i dziś 500-tka, Punto II i Tipo II oraz Panda II i Panda III), Opla (Corsa), oraz Peugeota (206 i 208).
W dziale Używane na stronach 34-37 pokazano tuzin „specyficznych SUV-ów”. Wśród nich znalazły się Jeep Compass I, Mitsubishi Outlander II, Opel Antara oraz Renault Scenic RX4.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Możecie kupić to wydanie.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze