„Motor” nr 51 (2896) z 15.XII.2008
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 1,90zł
Koszt 1 strony: ponad 3,6 grosza
Warto kupić: nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia), Alpine
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: GS, M35, 407, 4CV, 5, 17, Clio, Megane, Logan, A106, A610, A442B, sportowe
Na stronie 4. opublikowano list czytelnika w sprawie dodatku poświęconego Peugeotowi 407, jaki znalazł się w „Motorze” dwa tygodnie temu.
Kolejna wzmianka dotycząca francuskiej motoryzacji pojawia się dopiero na stronie 12. To krótka informacja o pomyśle Michelina nazwanym Active Wheel. Chodzi o silnik elektryczny umieszczony w kole. 40 KM pomnożone przez cztery koła samochodu daje całkiem przyzwoitą moc 160 KM i napęd 4×4 :-) To rozwiązanie pokazano podczas poznańskiej konferencji klimatycznej, a wcześniej – w Paryżu na Salonie Samochodowym.
Dwie krótkie notatki ze świata rajdów zamieszczono na stronie 15. Pierwsza dotyczy triumfu Citroëna w Walii, gdzie francuski zespół zdobył mistrzostwo świata, a Sebastien Loeb wygrał po raz pierwszy w życiu GB Rally. Drugi news dotyczy Leszka Kuzaja, który po wypadku w Czechach zawiesił starty. Przypomnijmy, że Kuzi wypadł z drogi jadąc Peugeotem 307 WRC, wpadł w grupę kibiców (dwóch zginęło), którzy stali w niedozwolonym miejscu i w efekcie nie pojechał w Rajdzie Barbórka, a jego dalsza kariera stoi pod wielkim znakiem zapytania. Pisaliśmy o tym parokrotnie, a na temat samego zdarzenia wypowiedziałem się tutaj.
Kolejny mogący nas zainteresować materiał zamieszczono na stronach 30-31. To test Dacii Logan 1.5 dCi Arctica, oczywiście już w odświeżonej postaci. I muszę przyznać, że zaczyna się dość miło. Redaktor Grabowski zauważa, że zwykle samochody z segmentu aut tanich ocenia się przez pryzmat zaawansowanych konstrukcji sprzedawanych za dużo większe pieniądze, a to błąd. Powinno się bowiem stosować uczciwsze podejście – ocenę wartości poprzez pryzmat ceny i… założeń konstrukcyjnych. My to stosujemy od dawna :-)))
Autor opisując nowego Logana uważa, że auto sporo zyskało. Co ciekawe twierdzi też, że szybko można się przyzwyczaić do regulatorów elektrycznych szyb umieszczonych na konsoli środkowej – zdecydowana większość polskich dziennikarzy się do tego rozwiązania przyzwyczaić nie może… Redaktor Grabowski skrytykował za to przycisk klaksonu umieszczony w dźwigience świateł, po lewej stronie kierownicy. Ale to przecież jest całkiem praktyczne rozwiązanie!!! Miałem to w Saxo i było extra!!!
Co jeszcze ciekawsze, Autor docenił właściwości jezdne Logana! Jazdę Dacią określił, jako przyjemną, zawieszenie jako komfortowe, pozycję za kierownicą jako dobrą, a przestronność w zasadzie jako rewelacyjną, podobnie jak i pojemność bagażnika. Jedynie zachowanie w zakrętach nie skłania do ich pokonywania nadmiernie szybko, ale przecież każdy zdroworozsądkowo myślący człowiek nie traktuje seryjnego Logana, jak wyścigówki!
Citroëna wspomniano w artykule poświęconym silnikowi Wankla. Tego typu jednostkę montowano w modelach GS (Birotor) i M35. Cały artykuł znajdziecie na stronie 42.
Z kolei Peugeota wspomniano przy… Volkswagenie Scirocco pokazanym na stronie 49.
Pod koniec numeru, w rubryce Historia logiem się toczy, przypomniano firmę Alpine. Wspomniano o Renault 4CV, 5, 17, Clio i Megane oraz Alpine A106, A442B i A410.
I to już praktycznie wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Możecie sobie zakup tego tygodnika spokojnie darować.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze