„Turbo Test” nr 9 (16) z IX.2011
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C3, C4 Picasso, DS5, Xsara Picasso, 206, 206+, 207, Clio, Scenic, Twingo, Logan, Sandero
I 206-tkę orz pozostałe pięć modeli wspomniał Redaktor Lepak na stronie 3. we „wstępniaku” do omawianego numeru.
Jeśli zastanawiacie się nad kupnem kompaktowego minivana, to teoretycznie gama samochodów będących na rynku przyprawić może o zawrót głowy. Ale teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. Bo tak naprawdę to Francuzi wymyślili ten segment rynku i realnie to oni mają i największe doświadczenie, i najlepsze pomysły. Przykładem na to jest Citroën C4 Picasso, którego test zamieszczono na stronach 16-18 wrześniowego „Turbo Testu”. To dokładnie to samo auto, które my testowaliśmy jakiś czas temu, a zapis naszych wrażeń znajdziecie w artykule „Krótki test – Citroen C4 Picasso 2.0 HDi”.
Rzadko się zdarza, by w jakimś teście – poza naszymi – pochwalono przeniesienie modułów sterowania klimatyzacją na boki deski rozdzielczej. Ja to chwaliłem choćby przy opisywaniu C4 Grand Picasso w teście sprzed niemal dwóch lat. Teraz przeczytałem o tym w „Turbo Teście”. Brawo dla Redakcji za łamanie konwenansów i niepowielanie innych, bardziej konserwatywnych opinii.
Co do schowania radioodtwarzacza, to jest to patent znany z większych modeli, z tzw. eurovana, czyli m.in. Citroëna C8, czy Peugeota 807, choć tam klapkę chowa się w dół, a nie w górę, jak w C4 Picasso.
W „Turbo Teście” zauważono świetne doświetlenie wnętrza, o czym wspomniał Jędrzej w naszym opisie auta. Doceniono też faktyczną przestronność wnętrza – najlepszą w klasie! I to mimo stylowego designu, tak obcego pudełkowatym niemieckim konkurentom, rzekomo pozwalającym wygospodarować więcej miejsca.
Redaktor Lepak w „TT” pochwalił też – podobnie, jak my – świetnie pracującą sześciostopniową manualną skrzynię biegów, choć stwierdził, że nie jest idealnie precyzyjna. Wyniki spalania wypadły w miesięczniku nieco wyżej, niż u nas, ale to być może kwestia stylu jazdy. Doceniono też w „Turbo Teście” dobre wyciszenie wnętrza oraz komfortowe zawieszenie, choć naszym zdaniem jego nastawy stanowiły udany kompromis między wygodą i pewnością prowadzenia.
Bogate wyposażenie testowanej wersji Exclusive można zwiększyć kilkoma opcjami, ale to już będą w większości naprawdę gadżety, z których niemal najwięcej zapłacić trzeba za skórzaną tapicerkę – 4.400 zł. Niemal, bo w cenniku jest jeszcze zestaw DVD za 7.900 zł, ale to już chyba jednak przesada. Chyba lepiej kupić dobry zestaw niezależnie i zlecić jego zamontowanie w samochodzie.
W tekście wspomniano także Renault Scenic’a.
Marki Citroën i Peugeot wspomniano pod koniec opisu Mercedesa klasy A (strona 22.).
W tekście „Klub pięciu gwiazdek” traktującym o testach zderzeniowych EuroNCAP (strona 29.) wspomniano Citroëna DS5.
Citroëna C3 i Renault Clio wymieniono wśród potencjalnych rywali dla opisywanego na stronach 30-33 (w dziale Używane) Volkswagena Polo.
Przegląd aut używanych, które można polecić studentom, znajdziecie na stronach 34-41, przy czym najwięcej uwagi powinniście skupić na stronach 37-38, gdzie opisano głównie Peugeota 206. Przy okazji wymieniono też następców: 206+ i 207.
Dobrze oceniono stylistykę auta i z reguły dość bogate, zwłaszcza w porównaniu z niemiecką konkurencją, wyposażenie. Szeroka gama jednostek napędowych też powinna zapewnić duże możliwości wyboru, a popularność auta sprawia, że utrzymanie go nie jest specjalnie kosztowne. Peugeoty 206, to jednak wcale nietanie autko na rynku wtórnym – modele z początków produkcji kosztują w okolicach 6-7 tys. zł, z końca – ponad 20 tys. zł.
W tabelce z najtańszymi samochodami na rynku aż trzy (na pięć wymienionych), to auta pozostające w kręgu naszego zainteresowania – Renault Twingo oraz Dacie Logan i Sandero. Ich charakterystykę znajdziecie na stronie 52.
To już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w kwietniowym wydaniu miesięcznika „Turbo Test”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze