„WRC Magazyn Rajdowy” nr 9 (133) z IX.2012
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim interesującym nas modelom poświęcono miejsce: C2, C4, DS3, Saxo, Xsara, ZX, 106, 206, 207, 306, 307, RCZ, 5, Alpine A110, Clio, Megane, Twingo
Peugeota wspomniał Redaktor Garbarz w swoim „wstępniaku” zamieszczonym trakcyjnie na stronie 3., tuz obok spisu treści.
W dziale News Flash, tym razem opublikowanym na stronach 4-5, pojawiły się informacje o:
– objęciu kierownictwa działu sportowego Peugeota przez Bruno Famina;
– plotkach związanych z wykupieniem przez Katarczyków Citroën Racing; przy okazji wspomniano modele DS3 WRC i ZX;
– zwycięstwie Bruno Magalhaesa (w Peugeocie 207 S2000) w Rajdzie Madery;
– budowie DS3 RRC, które to posunięcie pozwoli ściągnąć trochę pieniędzy do Citroën Racing;
– rozterkach związanych z dalszą karierą Sebastiena Loeba.
Analizę szans na wypożyczenie Renault Megane N4 jakiemuś polskiemu kierowcy przeprowadził na stronie 7. Bartek Boruta, który takie auto w swojej firmie (2Brally) posiada. W tekście wspomniano też rajdowe Twingo i Clio.
Sylwetkę zmarłego 10. sierpnia Philippe Bugalskiego przybliżono na stronie 10. Nie mogło tam więc zabraknąć wzmianek o Xsarach, C2, C4, ale też o Renault Megane Maxi, czy Peugeocie 306 Maxi.
Zdjęcia cytrynowej rajdówki w barwach Red Bulla nie zabrakło także na stronie 12. w tekście analizującym sytuację promowania cyklu WRC.
W relacjach z imprez dla amatorów (strony 16-17) pojawiło się tym razem parę Renault Clio.
Na polskim rajdowym podwórku rolę Sebastiena Loeba pełni Kajetan Kajetanowicz. Aż szkoda, że nie jeździ francuską rajdówką ;-))) W „Magazynie Rajdowym WRC” na stronach 22-35 znajdziecie szereg materiałów poświęconych Rajdowi Rzeszowskiemu, wygranemu przez wspomnianego Kajta, ale natraficie tam także na sporo wzmianek o francuskich samochodach. Wszak drugie i trzecie miejsce w generalce wywalczyły załogi startujące Peugeotami 207 S2000. Grzesiek Grzyb stracił do Kajetana niespełna 42 sekundy, zaś Michał Bębenek – nieco ponad 1,5 minuty.
Rajd ukończyły także załogi w innych francuskich autach: Citroënach C4 WRC (Laurent Viana), C2 R2 i DS3 R3, Peugeotach 106 i 206 oraz Renault Clio.
Osobny tekst poświęcono rywalizacji w ramach Citroën Racing Trophy (strona 28.), bogato ilustrując go zdjęciami.
Oddzielnie potraktowano zmagania w Rzeszowskim w ramach Pucharu Polski (strony 32-35) – tam też Citroënów nie zabrakło, zresztą obsadziły całe podium klasyfikacji generalnej.
Rajd Finlandii, to impreza, którą wygrało niewielu kierowców spoza Skandynawii. Tym większy szacunek należy się Loebowi, który dokonał tego trzykrotnie! Relację z tej imprezy, klasyka nad klasykami, znajdziecie na stronach 36-40, a oprócz „standardowych” rajdówek wspomniano tam (w tabeli wyników) także Citroëny Saxo VTS.
Krótka wzmianka o Renault 5 Alpine pojawiła się na stronie 66.
Z kolei Peugeota 206 S1600 pokazano na stronie 69.
Ciekawy artykuł o Peugeotach RCZ startujących w duńskich rajdach zamieszczono na stronach 74-75. Wspomniano tam też inne rajdówki PSA – Peugeoty 206 RC i 307 WRC oraz cywilne auta typu Citroën DS3. I okazuje się, że wyczynowe auto zbudowane na bazie RCZ-a może „dawać radę”! Zdecydowanie polecam Wam lekturę tego tekstu i obejrzenie zdjęć.
Zdjęcie rajdowego Renault Alpine A110 pokazane na stronie 82. jest ostatnim akcentem francuskim we wrześniowym wydaniu „Magazynu Rajdowego WRC”.
Najnowsze komentarze