Pierwsze testy odbyły się na znanym torze Autodromo Nazionale di Monza. Peugeot na razie nie ujawnił źródła napędu, ale pojawiły się spekulacje, że może to być silnik oparty na koncepcyjnym bolidzie 908 HDi HYbrid, pokazanym już dość dawno temu. Z pewnością z marketingowego punktu widzenia byłoby to dla Peugeota znakomite posunięcie – wszak do sprzedaży wchodzi model 3008 HYbrid4, które to auto w wersji produkcyjnej można było obejrzeć podczas paryskiego salonu samochodowego przed kilkoma tygodniami.
Wyścigi długodystansowe są dla Peugeota areną doświadczalną nowych technologii, które potem nierzadko trafiają do seryjnej produkcji.
Peugeot 90X testowany ostatnio na Monzy został już wyposażony w obowiązkową w jego klasie płetwę za kabiną kierowcy, biegnącą aż do tylnego skrzydła, przemodelowanego w stosunku do tego stosowanego w 908-ce.
KG
Najnowsze komentarze