W Rüsselsheim, w Niemczech, trwają obecnie jazdy próbne pełną linią pojazdów użytkowych organizowana przez Stellantis Pro One, w której około 200 dziennikarzy z regionu Europy oraz Bliskiego Wschodu i Afryki ma ekscytujące wrażenia z jazdy na pokładzie 12 odnowionych samochodów dostawczych marek Citroën, FIAT Professional, Opel, PEUGEOT i Vauxhall, modeli, które są już punktem odniesienia dla profesjonalistów na poziomie globalnym – twierdzi producent.
„Odnowienie całej linii samochodów dostawczych Stellantis, w oparciu o elektryfikację drugiej generacji, wraz z portfelem innowacyjnych technologii i połączonych usług, jest sercem projektu „Pro One”, wzmocnionego przywództwa i skoncentrowanego na kliencie” – powiedział Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis ds. pojazdów użytkowych.
Koncentrując się na niezrównanych możliwościach, bezpieczeństwie i wszechstronności dla klientów biznesowych i profesjonalnych, Stellantis wprowadza pełną gamę odnowionych i zelektryfikowanych kompaktowych, średnich i dużych samochodów dostawczych – w sumie 12 pojazdów – dla marek Citroën, FIAT Professional, Opel, PEUGEOT i Vauxhall w ramach strategicznej ofensywy Pro One dla Stellantis Commercial Vehicles Business.
Stellantis i jego marki wykorzystują pełną gamę zaawansowanych zelektryfikowanych technologii napędu, bezpieczeństwa, ADAS i łączności, aby zapewnić bezstresowe środowisko dla kierowców i niezawodnego partnera biznesowego dla właścicieli komercyjnych.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Obecnie Stellantis jest niekwestionowanym liderem w dziedzinie napędów o zerowej emisji spalin w pojazdach użytkowych w Europie, oferując zarówno opcje BEV, jak i elektryczne ogniwa paliwowe (FCEV). Odnowiona linia pojazdów użytkowych przynosi ze sobą drugą generację technologii zerowej emisji spalin, w tym własne systemy akumulatorów EV, które zapewniają większy zasięg bez kompromisów w zakresie możliwości.
Druga generacja napędu BEV zapewnia nowym kompaktowym samochodom dostawczym najlepszy w swojej klasie zasięg ponad 340 kilometrów (211 mil). W nowych średniej wielkości vanach BEV akumulatory oferują 50 lub 75 kilowatogodzin (kWh) energii i do 350 km (217 mil) zasięgu. W segmencie dużych vanów akumulator o pojemności 110 kWh zapewnia najlepszy w swojej klasie zasięg do 420 km (261 mil). Dodatkowo, szybkie ładowanie z mocą 150 kW sprawi, że akumulator dużego vana osiągnie poziom od 0 do 80% w mniej niż godzinę.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Ulepszenia te zwiększają również wiodącą pozycję Stellantis w dziedzinie technologii napędu wodorowymi ogniwami paliwowymi o zerowej emisji. Druga generacja wodorowych ogniw paliwowych w średniej wielkości samochodach dostawczych, wprowadzona na rynek w połowie 2024 r., wykorzystuje ekskluzywny system średniej mocy Stellantis i zapewnia rekordowy w segmencie zasięg do 400 km (249 mil). Napęd wodorowymi ogniwami paliwowymi rozszerzy się na duże samochody dostawcze w 2024 r. z architekturą średniej mocy, zasięgiem do 500 km (311 mil) i czasem napełniania wynoszącym pięć minut.
Dodatkowe technologie obejmują:
- Regeneracyjny układ hamulcowy, aktywowany za pomocą łopatek przy kierownicy, uwzględniający masę pojazdu i dynamikę drogi w celu maksymalizacji odzysku energii.
- Pompa ciepła w kompaktowych vanach BEV optymalizuje zużycie energii w niskich temperaturach i zimą, aby zmaksymalizować zasięg pojazdu.
Kierowca jest w centrum uwagi odnowionej gamy samochodów dostawczych, w tym następujących technologii:
- Nowa generacja interfejsu człowiek-maszyna (HMI), który zwiększa produktywność i bezpieczeństwo.
- Zestawy wskaźników i wyświetlacze centralne są większe i konfigurowalne przez kierowcę.
- Dynamic Surround Vision wykorzystuje kamery zewnętrzne, które zapewniają szeroki widok wokół pojazdu, co ułatwia poruszanie się w ruchu ulicznym i na zatłoczonych ulicach.
- W kompaktowych samochodach dostawczych nowa stacja Smartphone Station łączy się z dedykowaną aplikacją, dzięki czemu telefon komórkowy może stać się panelem sterowania pojazdu, w tym interakcją z przyciskami na kierownicy, co czyni go opłacalnym sposobem na ulepszenie doświadczenia online.
- W dużych samochodach dostawczych, wiodące w klasie rozwiązanie wspomagania jazdy poziomu 2 poprzez połączenie adaptacyjnego tempomatu z funkcją stop-and-go, centrowaniem pasa ruchu i asystentem jazdy w korku.
- Nowa generacja silnika spalinowego współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią, zapewniając lepszy zasięg i możliwości.
- W pełni diodowe reflektory zapewniają doskonałą widoczność i bezpieczeństwo w nowych samochodach dostawczych.
- Bezprzewodowa łączność, aktywowana w momencie dostawy pojazdu, zapewnia kierowcom informacje, a menedżerom kontakt z flotą w czasie rzeczywistym. Umożliwia ona korzystanie z oszczędnych pakietów serwisowych, takich jak konserwacja zapobiegawcza, coaching eco-drive, wyznaczanie tras dla pojazdów elektrycznych i zarządzanie ładowaniem. Aktualizacje over-the-air pozwalają pojazdom ewoluować wraz z ich użytkownikami.
Usługi on-line
Jednym z pięciu filarów Stellantis Pro One jest dostarczanie naszym partnerom biznesowym szerokiej i wydajnej oferty połączonych usług. Pakiety usług skoncentrowane na ciągłości biznesowej i wydajności to produkty, których oczekuje każdy właściciel firmy. Usługi zarządzania flotą dostarczane w postaci surowych danych (Fleet Management Data Pack firmy Mobilisights – link) lub zintegrowane z narzędziem serwisowym (Preventive Maintenance i Connect Fleet firmy Free2Move) pomagają ograniczyć przestoje floty i całkowity koszt posiadania.
W drugim kwartale Stellantis wprowadza na rynek pierwsze interaktywne narzędzie do zarządzania zadaniami w pojeździe, które umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym, przydzielanie zadań i aktualizację statusu między menedżerem floty a kierowcami w terenie za pośrednictwem wbudowanej jednostki informacyjno-rozrywkowej pojazdu.
Dziennikarskie testy dostawczych samochodów marek Citroën, Fiat Professional, Opel, Peugeot i Vauxhall odbywają się w Russelheim w Niemczech.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze