Jej najnowszym sportowym produktem jest Twingo Renault Sport.
Twingo Renault Sport to efekt prac zmierzających do zaprojektowania samochodu o prawdziwie rasowej charakterystyce i przystępnej cenie. Jest to dopracowana w każdym aspekcie wersja spod znaku Renault Sport wyposażona w rozwiązania, które przesądziły o sukcesie rynkowym jej starszych i większych „braci” – Clio i Mégane Renault Sport. Odzwierciedleniem sportowych aspiracji jest dynamiczna stylistyka, zawieszenie, wolnossący silnik oraz niezwykle skuteczny i sprawny układ hamulcowy, który doskonale sprawdza się podczas codziennej jazdy. Twingo Renault Sport to model zapewniający wrażenia spod znaku Renault Sport.
Kompaktowe wymiary oraz dynamiczna stylistyka Twingo Renault Sport nawiązują do studyjnej wersji tego samochodu, która zrobiła furorę na paryskim salonie motoryzacyjnym w 2006 roku. Rasowy design i sportowe aspiracje zdradza przede wszystkim kształt zderzaków, poszerzone przednie i tylne błotniki, wyprofilowane boki oraz aerodynamiczny tylny spojler. Rozplanowanie i wyposażenie kabiny pojazdu zapewniają pełen komfort oraz mocne wrażenia za kierownicą. Twingo Renault Sport jest wyposażone w przednie fotele kubełkowe Renault Sport ze wzmocnionym podparciem bocznym, aluminiowe pedały, skórzaną kierownicę oraz specjalnie zaprojektowany obrotomierz.
Od chwili swojej premiery rynkowej gama Twingo Renault Sport jest dostępna z licznymi opcjami oraz dodatkowymi elementami wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego, a także rozwiązaniami multimedialnymi, co umożliwia właścicielom dopasowanie wyglądu i charakterystyki samochodu do indywidualnych preferencji.
Twingo Renault Sport, seryjnie wyposażone w system ESP z możliwością odłączenia, zapewnia nie tylko prawdziwie sportowe doznania za kierownicą, ale jest także optymalnie przystosowane do codziennego użytkowania. Doskonale ustawiony układ kierowniczy zapewnia komfortowe prowadzenie i wysoki poziom bezpieczeństwa i sprawia, że Twingo Renault Sport świetnie radzi sobie w każdych warunkach drogowych. Tak jak w przypadku Clio i Mégane Renault Sport, najnowszy model Twingo Renault Sport może być wyposażony w dwa rodzaje zawieszenia (sportowe i typu Cup), szerszy rozstaw kół z przodu i z tyłu oraz niezwykle skuteczny układ hamulcowy zapożyczony z modeli z wyższego segmentu.
W Polsce Twingo Renault Sport dostępne jest w cenie 49.900 PLN.
Twingo Renault Sport jest napędzane opracowaną przez ekipę Renault Sport Technologies mocną, wolnossącą jednostką 1.6 16V o mocy 133 KM (98 kW) przy 6750 obr/min (160 Nm) oraz maksymalnym momencie obrotowym 4400 obr/min. Sportowy charakter silnika podkreśla charakterystyczne brzmienie, które było przedmiotem prac rozwojowo-badawczych. Kolejnym dokonaniem technologicznym jest kolektor wydechowy 4-1, który stanowi optymalny kompromis pomiędzy poziomem hałasu, osiągami i poziomem emisji spalin.
PASJA MOTORYZACYJNA W GENACH
Marka Renault od dawna cieszy się ugruntowaną pozycją w świecie sportów motorowych i ma na swoim koncie szereg dokonań w wielu prestiżowych wyścigach i rywalizacjach. Od R8 Gordini, przez Clio Williams po 5 GT Turbo, gama Renault zawsze obejmowała sportowe wersje opracowane na bazie seryjnie produkowanych modeli. Jej najnowszym produktem jest Twingo Renault Sport.
Tradycja sportów motorowych marki Renault…
Od chwili powstania koncernu w 1898 roku Renault cieszy się pozycją jednej z najważniejszych marek w świecie sportów motorowych. Samochód tej marki wygrał rajd Paryż-Madryt już w 1903 roku, a kolejne modele sięgały po najwyższe laury w wielu innych imprezach rajdowych, dyscyplinach typu enduro (m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1978 roku) i kilkakrotnie biły rekordy szybkości. Pod marką Renault pojawiały się także liczne innowacje techniczne, m.in. pierwszy silnik z turbosprężarką w Formule 1 w 1977 roku. Trzy dekady później, w 2005 i 2006 roku, Renault zdobyło dwa razy pod rząd tytuł mistrza świata kierowców i konstruktorów.
Pasja do sportów motorowych, która ma długą tradycję w historii koncernu Renault, nie przejawia się wyłącznie chęcią zwiększania mocy jednostek napędowych. Mamy przyjemność projektować samochody dla wymagających i świadomych klientów na rynku, na którym panuje silna konkurencja – podkreśla Rémi Deconinck, Dyrektor Generalny Renault Sport Technologies. Osoby, które decydują się na zakup modeli Renault Sport doskonale orientują się w niuansach technicznych i szukają samochodów, które odzwierciedlą ich osobowość.
Wszystkie usportowione wersje są projektowane na bazie seryjnie produkowanych modeli Clio, Mégane i Twingo, a następnie dopracowywane przez specjalistów Renault Sport, co pozwala je wyróżnić spośród licznej konkurencji.
Marka Renault Sport jest kojarzona w Europie z prestiżową imprezą World Series by Renault, która od chwili swojej premiery w 2005 r. zgromadziła niemal dwa miliony widzów. Koncern Renault jest jedynym producentem, który zaangażował się w organizację tego typu cyklicznych imprez.
Kluczem do sukcesu World Series by Renault jest rodzinny charakter imprezy, która zapewnia doskonałą rozrywkę rodzicom i dzieciom. Posiadacze modeli Renault Sport oraz klasycznych wersji Renault są uznawani za gości specjalnych spotkań World Series by Renault.
W krajach rozwijających się, gdzie wizerunek i renoma naszej marki opierają się na prestiżu
Formuły 1, celem ekipy Renault Sport Technologies jest podkreślanie związku pomiędzy sportami motorowymi oraz ofertą naszego koncernu, która obejmuje wersje usportowione o podwyższonych osiągach – dodaje Rémi Deconinck. Będący największym organizatorem wyścigów samochodowych na świecie, zespół Renault Sport Technologies odgrywa także ważną rolę w międzynarodowej ekspansji koncernu Renault.
…w połączeniu z wyjątkowym DNA Twingo
Twingo Renault Sport jest efektem prac mających na celu zaprojektowanie samochodu o prawdziwie sportowych osiągach i wyposażeniu oraz atrakcyjnej cenie. Jest to rasowy model ze stajni Renault Sport. Jego dynamiczny design i wyposażenie obejmują sportowe nadwozie oraz specjalne zawieszenie i mocną, wolnossącą jednostkę napędową, które przesądziły o sukcesie rynkowym starszych i większych braci – Clio i Mégane Renault Sport. Premiera Twingo Renault Sport jest spełnieniem zobowiązania koncernu Renault, który pragnie umożliwić kupno pojazdów sygnowanych przez Renault Sport większej liczbie klientów. Umożliwia także poszerzenie gamy Twingo i pozwala zaspokoić oczekiwania bardziej wymagających klientów.
TWINGO RENAULT SPORT – SPORTOWY WYGLĄD I IMPONUJĄCE OSIĄGI
Kompaktowe wymiary i zdecydowanie sportowa stylistyka nawiązują do studyjnej wersji Twingo Concept, która zrobiła furorę na paryskim salonie samochodowym w 2006 roku. Charakterystyczna stylistyka Twingo zyskała zdecydowanie bardziej dynamiczny wygląd dzięki zamontowaniu specjalnie zaprojektowanych zderzaków, poszerzonym płaszczyznom tylnych i przednich błotników, wyprofilowanym bokom oraz aerodynamicznemu spojlerowi, który zdradza sportowe aspiracje tego modelu. Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane z myślą o prawdziwie sportowym stylu jazdy. Twingo Renault Sport jest wyposażone w szereg elementów, które nie występują w innych wersjach gamy – m.in. fotele kubełkowe Renault Sport ze wzmocnionym podparciem bocznym, aluminiowe pedały, skórzaną kierownicę oraz specjalnie zaprojektowany obrotomierz. Nabywcy mogą także dostosować wygląd pojazdu do swoich potrzeb i wymogów. W gamie opcji i akcesoriów znajdują się charakterystyczne elementy podkreślające indywidualny wygląd zewnętrzny i wewnętrzny Renault Sport.
Moc i wyrafinowanie
Kompaktowe wymiary i zdecydowana stylistyka Twingo Renault Sport, która nawiązuje do samochodu studyjnego Twingo Concept, zdradzają jego sportowy charakter i znakomite właściwości jezdne. Lepsze chłodzenie mocnej jednostki wolnossącej 1.6 16 V 133 KM zapewnia szeroki, sportowy wlot powietrza umieszczony w przednim zderzaku. Wyprofilowane progi, poszerzone błotniki przednie i tylnie podkreślają rasowy charakter Twingo Renault Sport. W tylnej części pojazdu zwraca uwagę chromowana rura wydechowa, która zdecydowanie odcina się od dwukolorowego zderzaka. Ozdobne klosze świateł przeciwmgłowych, obudowy lusterek bocznych, 17-calowe felgi aluminiowe i aerodynamiczny spoiler są utrzymane w stalowoszarej tonacji. Istnieje możliwość ozdobienia boków nadwozia lub tylnego zderzaka charakterystycznymi naklejkami Renault Sport z motywem szachownicy, która nawiązuje do świata sportów motorowych.
Twingo Renault Sport jest wyposażony w szerokie opony (195/45 R16 z felgami 16” lub 195/40 R1 z felgami 17”) oraz aluminiowe felgi, które skrywają duże tarcze i zaciski hamulcowe zapewniające skuteczne i zdecydowane hamowanie. Wraz z Twingo Renault Sport w gamie Renault Sport debiutuje nowy kolor lakieru – Szary Altica zapożyczony ze studyjnej wersji Twingo Concept. Dostępne są także trzy inne kolory metaliczne (Czarna Perła, Niebieski Extreme oraz Szary Platynowy) oraz niemetalizowana Czerwień Rubinu.
Sportowa stylistyka wnętrza
Ergonomiczne miejsce kierowcy nawiązuje stylistyką do kokpitów samochodów wyścigowych poprzez takie elementy projektowane z myślą o kierowcy, jak aluminiowe pedały czy 4-ramienna kierownica pokryta skórą z pomarańczowymi przeszyciami. Aby jazda była jeszcze bardziej komfortowa, kierownica została specjalnie wyprofilowana, żeby zapewnić doskonały chwyt i ułożenie dłoni w pozycji „za dziesięć druga”. Tak jak w samochodach wyczynowych, wyposażony w specjalną podziałkę obrotomierz jest umieszczony bezpośrednio za kierownicą. Jej oznaczenia liczbowe powiększają się w miarę zbliżania się wskazówki do czerwonego pola symbolizującego 7 tys. obr/min. Podobnie jak w kokpicie bolidu R28 teamu ING Renault F1, obrotomierz jest wyposażony w kontrolkę zmiany biegów, która informuje kierowcę, że silnik osiąga w danym położeniu maksymalną liczbę obrotów.
Grafitowa tonacja wnętrza doskonale komponuje się ze sportowym charakterem pojazdu. Sportowe fotele Renault Sport, wyposażone w dodatkowe wzmocnienia podparć bocznych zapewniają wygodę kierowcy i sprawiają, że niemal intuicyjnie wyczuwa on reakcje samochodu. Jaskrawopomarańczowe pasy bezpieczeństwa nawiązują kolorystycznie do kontrastowych przeszyć tapicerki.
Tak jak we wszystkich innych modelach opracowanych przez zespół Renault Sport Technologies, logo Renault Sport zostało umieszczone w różnych miejscach w kabinie – na obrotomierzu, progach drzwi i przednich fotelach. Charakterystyczny znak widnieje także na tylnej klapie oraz filtrze powietrza w komorze silnika.
Zgrabne, sportowe autko na miarę oczekiwań każdego klienta
Już w chwili swojej rynkowej premiery, Twingo Renault Sport będzie dostępne wraz z bogatą gamą opcji, która zaspokoi oczekiwania wszystkich klientów. Naklejki Renault Sport mogą być umieszczane na bokach nadwozia, tylnym zderzaku lub obudowie kluczyków. W ofercie znajduje się szereg zestawów naklejek – „Chess” i „Szara Szachownica”. Tak jak pozostałe modele z gamy Twingo, wersja Renault Sport kładzie nacisk na interaktywność i jest wyposażona seryjnie w radio CD/mp3 ze złączem RCA, do którego można podłączyć przenośne odtwarzacze muzyczne.
Dostępne opcje:
Dostępna gama akcesoriów:
Indywidualizacja wyglądu zewnętrznego
Trzy odcienie szarości – naklejki przeznaczone na boki nadwozia oraz tylny zderzak
Naklejki Renault Sport zainspirowane modelem Twingo Concept.
Indywidualizacja wnętrza
Szczotkowane aluminium – design inspirowany modelem Twingo Concept
Wykonana ze stopu aluminium dźwignia zmiany biegów w kolorze satynowanego chromu, osłona ze skóry ze wstawkami z alkantary i jaskrawopomarańczowymi przeszyciami, utrzymana w podobnej stylistyce obudowa
Wykonany ze stopu aluminium w kolorze satynowanego chromu
Dywanik dla kierowcy ma wstawkę Renault Sport ze szczotkowanego aluminium
Dwie wersje: biała szachownica na czarnym tle lub czarna szachownica na białym tle
SAMOCHÓD O SPORTOWYCH OSIĄGACH, KTÓRY DOSKONALE SPRAWDZA SIĘ PODCZAS CODZIENNEJ EKSPLOATACJI
Twingo Renault Sport jest odpowiedzią zespołu Renault Sport Technologies na podwójne wyzwanie jakim jest zapewnienie prawdziwie sportowych osiągów oraz wyposażenia odpowiadającego potrzebom związanym z codzienną eksploatacją samochodu. Wymagania te spełnia montowany seryjnie system ESP z możliwością odłączenia. Precyzyjny i skuteczny układ jezdny zapewnia łatwość prowadzenia i przyjemność jazdy, doskonałe osiągi oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Twingo Renault Sport, który ma poszerzony przedni i tylni rozstaw kół, może być wyposażone w dwa sportowe zawieszenia sygnowane przez Renault Sport (sportowe i Cup), współpracujące z mocnym i skutecznym układem hamulcowym. Wszystkie te rozwiązania zostały zapożyczone z modeli z wyższych segmentów. Podczas codziennej eksploatacji użytkownicy z pewnością docenią przestronną kabinę o licznych możliwościach zmiany konfiguracji oraz niezwykle pakowny bagażnik, które stanowiąc wizytówkę Twingo, wyznaczają nowe trendy w segmencie A. Twingo Renault Sport jest także dostępne z niezależnie składaną tylną kanapą.
Przyjemność jazdy i bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji
Twingo Renault Sport zapewnia przyjemność prowadzenia i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Podczas opracowywania świetnie wyważonego i szybko reagującego zawieszenia wykorzystano już istniejące doskonałe zawieszenie oraz układ jezdny zastosowany w Nowym Twingo oraz Clio II Renault Sport. Sportowa konfiguracja i montowany seryjnie system ESP zapewniają bezpieczną sportową jazdę i pełnię kontroli nad pojazdem nawet przy słabej przyczepności. Dynamiczny charakter Twingo Renault Sport zdradza także możliwość odłączenia systemu ESP oraz brak wspomagania nagłego hamowania. Elektryczne wspomaganie kierownicy zostało tak zaprojektowane, aby zapewnić precyzję układu kierowniczego i zoptymalizować szybkość reakcji na polecenia kierowcy.
Doskonale wyważona płyta podłogowa
Tak jak w przypadku Clio i Mégane Renault Sport, Twingo Renault Sport jest dostępne z dwoma typami zawieszenia – sportowym i Cup. Najnowszy model w gamie jest wyposażony seryjnie w poszerzony w stosunku do Twingo GT o 60 mm rozstaw osi przedniej oraz szerszy o 59 mm rozstaw tylnych kół, co zapewnia większą stabilność i lepszą przyczepność boczną.
Z przodu zastosowano zawieszenie typu MacPherson z aluminiowym dolnym wahaczem. Drążki reakcyjne przy amortyzatorach zapewniają sprawniejszą pracę stabilizatora poprzecznego i lepszą kontrolę przechyłów bocznych.
Twingo Renault Sport jest wyposażone w tylne zawieszenie typu H z kontrolowanym ugięciem. Tłumienie drgań i komfort zapewniają pionowo ustawione amortyzatory oraz sprężyny śrubowe o zmiennej sprężystości. Tylny stabilizator poprzeczny o średnicy 24 mm (w porównaniu z 22,5 mm w Twingo GT) usztywnia zawieszenie o 25%. Umiejscowienie stabilizatora poprzecznego wpływa na lepszą pracę tylnego zawieszenia i optymalizuje osiągi nadwozia.
Sportowe zawieszenie – zwrotność i szybkość reakcji
Ustawienia sportowego układu jezdnego zostały opracowane, aby uzyskać możliwie najpełniejszy kompromis między osiągami samochodu, a przyjemnością prowadzenia w poczuciu całkowitego bezpieczeństwa. W porównaniu z Twingo GT środek ciężkości samochodu został obniżony o 10 mm. Zwiększono też sztywność sprężyn zawieszenia (o 30% w stosunku do Twingo GT) oraz utwardzono amortyzatory (również o 30%) w celu lepszego trzymania toru jazdy przez przód i tył pojazdu. Zastosowanie twardszych przegubów gumowo-metalowych w zawieszeniu poprawiło precyzję kierowania samochodem. Twingo Renault Sport ze sportowym układem jezdnym posiada opony o wymiarach 195/45 R16.
Wyczynowe zawieszenie Cup
Twingo Renault Sport może być także wyposażone w zawieszenie Cup, które zapewnia mocne wrażenia podczas jazdy i zachowanie na drodze spełniające oczekiwania najbardziej wymagających amatorów sportów samochodowych. Układ ten w optymalny sposób kontroluje zachowanie nadwozia i jest stworzony do jazdy na torze, gdzie wykazuje pełnię swych zalet, zwłaszcza przy szybkim pokonywaniu zakrętów bez przechyłów bocznych.
Zawieszenie w tej konfiguracji jest dodatkowo obniżone o 4 mm w porównaniu do Twingo Renault Sport z zawieszeniem Sport, więc środek ciężkości samochodu znajduje się jeszcze niżej, a lepsze rozłożenie masy zapewnia lepsze osiągi przy pokonywaniu zakrętów. Pełniejsze panowanie nad przechyłami nadwozia osiągnięto przez zwiększenie sztywności amortyzatorów i sprężyn zawieszenia (o 10% z przodu i z tyłu). Na zewnątrz Twingo Renault Sport z zawieszeniem Cup wyróżnia się ciemnostalowymi 17-calowymi felgami oraz szerokimi oponami 195/40 R17 o doskonałej przyczepności.
Skuteczny i mocny układ hamulcowy
W modelu Twingo Renault Sport wykorzystano bogate doświadczenie ekipy Renault Sport w projektowaniu układów hamulcowych, aby zapewnić jego skuteczność i szybkość reakcji na działania kierowcy. Twingo Renault Sport dysponuje identycznymi tarczami hamulcowymi jak Mégane II (tarcze wentylowane o średnicy 280 mm z przodu i 240 mm z tyłu), przednimi zaciskami o średnicy 57 mm zapożyczonymi z Nowej Laguny i tylnymi (34 mm) przejętymi z Mégane II.
Najbardziej przestronne i dające szerokie możliwości zmiany konfiguracji wnętrze w całym segmencie
Podczas codziennej eksploatacji użytkownicy z pewnością docenią przestronną kabinę, dającą duże możliwości zmiany konfiguracji oraz niezwykle pakowny bagażnik, które stanowią wizytówkę Twingo i wyznaczają nowe trendy w segmencie A.
Tak jak w przypadku Twingo, jego usportowiona wersja jest wyposażona seryjnie w niezwykle praktyczne, niezależnie składane tylne fotele z możliwością przesuwu w zakresie 220 mm. Różnorodne opcje aranżacji wnętrza umożliwiają powiększenie pojemności bagażnika z 165 dm3 (przy przesuniętych maksymalnie do tyłu tylnych siedzeniach – jest to ustawienie, które gwarantuje pasażerom tylnych foteli najwyższy poziom komfortu) do 285 dm3 (maksymalnie przesunięte do przodu przednie siedzenia, aby zwiększyć pojemność bagażnika) lub 959 dm3 (po złożeniu i przesunięciu do przodu niezależnych foteli).
Twingo Renault Sport dysponuje więc największą pojemnością bagażnika w swoim segmencie, a także 230 mm przestrzeni na wysokości stóp na tylnych siedzeniach, co jest charakterystyczną cechą modeli z wyższego segmentu.
DYNAMICZNY I ELASTYCZNY SILNIK
Twingo Renault Sport jest wyposażone w wolnossący silnik 1.6 16V rozwijający moc 133 KM (98 kW) przy 6750 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min. Sportowy charakter silnika podkreśla charakterystyczne brzmienie, które było przedmiotem prac rozwojowo-badawczych. Kolejnym dokonaniem technologicznym jest kolektor wydechowy 4-1, który stanowi optymalny kompromis pomiędzy poziomem hałasu, osiągami i poziomem emisji spalin.
Sportowy, wolnossący silnik
Twingo Renault Sport jest wyposażone w wolnossący silnik 1.6 16V (K4M RS) rozwijający moc 133 KM (98 kW) przy 6750 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min. Jednostka ta cechuje się elastyczną pracą oraz mocnymi, szybkimi reakcjami i z łatwością wchodzi na obroty. W niskich i średnich zakresach obrotów poniżej 4500 obr/min, Twingo Renault Sport zapewnia dynamiczną i niezwykle wygodną jazdę podczas codziennej eksploatacji. Powyżej 4500 obr/min daje odczuć pełnię swych sportowych zalet i moc silnika. Samochód przyśpiesza do 100 km/godz. w 8,7 s, a na najwyższym biegu osiąga 201 km/ godz. Przy 7000 obr/min zużycie paliwa wynosi 7 l/ 100 km w cyklu mieszanym, a poziom emisji CO2 utrzymany jest na poziomie 165 g/ km.
Silnik 1.6 16V 133 KM jest zbudowany w oparciu o blok jednostki benzynowej o pojemności 1.598 cm3. Zwiększenie mocy i momentu obrotowego uzyskano dzięki zmianom i optymalnym ustawieniom wprowadzonym w podzespołach mechanicznych. Zwiększono współczynnik napełnienia cylindrów dzięki zastosowaniu aluminiowej obudowy przepustnicy o specjalnej konstrukcji, a także optymalnemu dobraniu przekrojów i długości kanałów dolotowych powietrza. Aby polepszyć pobór powietrza i ułatwić odprowadzenie spalin, szczególną uwagę poświęcono dopracowaniu aerodynamiki gniazd zaworowych. Zmieniono również fazy rozrządu, aby umożliwić pełniejsze i bardziej równomierne otwarcie zaworów (skok 11 mm zamiast średnio 9 mm). Kształt komór spalania i tłoków pozwolił na uzyskanie wyjątkowo wysokiego stopnia sprężania 11,0:1. W ten sposób poprawiono skuteczność procesu spalania, a jednocześnie zwiększono sprawność silnika i ograniczono emisję zanieczyszczeń. Układ przestawny wałka rozrządu o zmiennej strategii działania polepsza osiągi silnika we wszystkich zakresach obrotów. Specjalny siłownik zmienia ustawienie rozrządu w celu uzyskania optymalnego czasu otwarcia i zamknięcia zaworów. System ten działa w sposób ciągły w zakresie 44° obrotu wału korbowego.
Sportowe osiągi i komfort akustyczny
Specjaliści z Renault Sport Technologies zadbali o dźwiękowe wrażenia zgodne ze sportowym charakterem samochodu. Silnik dyskretnie brzmi na niskich obrotach, uzyskuje sportowe brzmienie w średnim zakresie obrotów i wydobywa głęboki rasowy dźwięk przy rozpędzeniu go do wysokich prędkości obrotowych.
Stalowy kolektor wydechowy 4-1 o cienkich ściankach został opatentowany przez Renault Sport Technologies. Umieszczenie czterech stosunkowo długich przewodów w ograniczonej przestrzeni stanowi prawdziwe osiągnięcie technologiczne. Konstrukcja ta zapewnia doskonałe połączenie odpowiedniej akustyki pracy, wysokich osiągów i czystości spalin. Silnik jest już przygotowany do spełnienia normy Euro 5.
Twingo Renault Sport jest wyposażone w specjalną wersję mechanicznej skrzyni 5-biegowej (JR5). Krótkie przełożenia, precyzyjny i szybko działający układ sterowania wpływają na lepsze przyspieszanie na każdym z biegów pośrednich.
CIĄG DALSZY SAGI TWINGO…
Najnowszy model w gamie Twingo, Twingo Renault Sport, ugruntowuje pozycję koncernu Renault w segmencie małych samochodów miejskich w Europie. Twingo Renault Sport jest produkowane w słoweńskiej fabryce w Novo Mesto.
W tym małym samochodzie skupiono całe doświadczenie ekipy Renault Sport Technologies
Twingo Renault Sport, najnowszy samochód spod znaku Renault Sport Technologies, pojawiło się na rynku polskim 15 stycznia 2009 roku. Stanowi on potwierdzenie kompetencji koncernu Renault w dziedzinie konstrukcji samochodów sportowych i uzupełnia gamę samochodów Renault Sport, w skład której wchodzą już Clio i Megane Renault Sport.
Samochody Renault Sport, które znalazły w 2007 roku 13.000 nabywców w 40 krajach wykazują znaczny wzrost sprzedaży, sięgający 50% w porównaniu z rokiem 2006. Wprowadzenie na rynek Twingo Renault Sport pozwoli na jeszcze bardziej znaczące zwiększenie udziału koncernu Renault w segmencie małych usportowionych samochodów miejskich. W Wielkiej Brytanii, na najważniejszym rynku samochodów Renault Sport, ma być zrealizowana jedna trzecia tej sprzedaży, a 50% na rynkach Francji, Hiszpanii, Włoch, Niemiec i Szwajcarii. W Polsce w 2008 r. sprzedano 778 Twingo, to jest o 40% więcej niż zakładano
Historia sukcesu Twingo
Nowe Twingo debiutowało stopniowo na rynku europejskim od czerwca 2007 roku. Zgodnie z ambitnymi celami do końca czerwca 2008 roku sprzedano około 140 tys. sztuk tego modelu, który jest aktualnie najlepiej sprzedającym się samochodem w tym segmencie we Francji (sprzedaż na poziomie ponad 60 tys. pojazdów). Twingo doskonale sprzedaje się także w Belgii, gdzie jest liderem oraz w Niemczech i Holandii (drugie miejsce w rankingu małych samochodów miejskich). Model ten ma aż 10-procentowy udział w segmencie A w Europie Zachodniej, gdzie utrzymuje się w pierwszej trójce najpopularniejszych samochodów. Dla porównania należy dodać, że pod koniec czerwca 2007 roku pierwsza generacja Twingo miała 4,5-procentowy udział w tym segmencie w Europie.
Ponad 50% całej sprzedaży przypada na wyższe wersje wyposażenia. Jedną z niezwykle popularnych wersji jest Twingo GT, które zdobyło aż 25% udziału w Szwajcarii, gdzie sportowe modele cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
Twingo Renault Sport stanowi nie tylko uzupełnienie gamy Twingo, ale ugruntowuje także pozycję koncernu Renault w segmencie małych samochodów miejskich w Europie.
Zoptymalizowany proces produkcji
Ten mały sportowy samochód jest produkowany w fabryce w Novo Mesto w Słowenii, gdzie montowana jest cała gama Twingo. Zakłady w Novo Mesto posiadają certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001, stosują System Renault Production (SPR) i uzyskują równie wysoką jakość jak pozostałe fabryki Grupy Renault.
Kolejny model z gamy Renault Sport jest produkowany na linii montażowej Clio Storia i Nowego Twingo. Te trzy samochody są zbudowane na tej samej płycie podłogowej, co pozwoliło na ograniczenie zróżnicowania narzędzi produkcyjnych. 80% operacji montażowych jest identycznych dla modeli Clio Storia i Nowe Twingo, a 90% dla Twingo i Twingo Renault Sport.
K4M RS | ||
Skrzynia biegów | 5-biegowa mechaniczna | |
Norma emisji | Euro 4 | |
Typ silnika | K4M RS | |
Pojemność skokowa (w cm 3) | 1,598 | |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 79,5 x 80,5 | |
liczba cylindrów / zaworów | 4 (szeregowych) / 16 | |
Stopień sprężania | 11.0 : 1 | |
Maksymalna moc w kW EWG (KM DIN, w zaokrągleniu do pełnej liczby) przy (obr/min) | 98 (133) przy 6.750 | |
Maks. moment obrotowy Nm EWG (m/kg DIN) przy (obr/min) | 160 przy 4.400 | |
Wtrysk paliwa | Wielopunktowy | |
Paliwo | Benzyna | |
Katalizator | Standardowy | |
SKRZYNIA BIEGÓW | ||
Typ | JR5 176 | |
Liczba biegów przednich | 5 | |
Prędkość przy 1.000 obr/min: na 1. biegu | 7,91 | |
na 2. biegu | 13,12 | |
na 3. biegu | 18,5 | |
na 4. biegu | 23,74 | |
na 5. biegu | 29,79 | |
UKŁAD KIEROWNICZY | ||
Wspomaganie kierownicy | Elektryczne zmienne | |
Średnica zawracania między krawężnikami/ ścianami (m) | 10,39 / 1076 | |
ZAWIESZENIE | ||
Przód | Typu MacPherson z dolnym wahaczem aluminiowym | |
Tył | Oś sprężysta z kontrolowanym ugięciem i sprężynami śrubowymi | |
Średnica przedniego stabilizatora (mm) | 21 | |
Tył (mm) | 24 (wbudowany) | |
KOŁA i OGUMIENIE | ||
Standardowe koła | 7-cali J16 lub 7-cali J17 | |
Standardowe opony | 195×45 R16 (zawieszenie sportowe) 195×40 R17 (zawieszenie Cup) | |
UKŁAD HAMULCOWY | ||
Typ | X | |
ABS Bosch 8.1 | Seryjnie | |
Elektroniczny system kontroli siły ha mowania | Seryjnie | |
ESP z możliwością odłączenia | Seryjnie | |
Serwo (pojedyncze: S. podwójne: D) / średnica | S / 9 cali(GT: S / 9 cali) | |
Przednie tarcze: wentylowane Ø (mm)/szerokoœę (mm) | 280 / 57 | |
Tylne tarcze: pe³ne Ø (mm) / szerokoœę (mm) | 240 / 34 | |
OSIĄGI | ||
SCx | 0,745 | |
Maks. prędkość (km/godz.) | 201 | |
0-100 km/godz. (s) | 8,7 s | |
400 m ze startu zatrzymanego (s) | 16,30 s | |
1.000 m ze startu zatrzymanego (s) | 29,90 s | |
ZUŻYCIE PALIWA (litrów/100km) – Europejska dyrektywa 99/100 | ||
Emisja CO2 (g/km) | 165 | |
Cykl miejski | 9,1 | |
Cykl pozamiejski | 5,7 | |
Cykl mieszany | 7 | |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA | ||
Pojemność zbiornika paliwa (w litrach) | 40 | |
MASA (kg) | ||
Masa własna pojazdu | 1.049 | |
Nacisk na przednią oś | 715 | |
Nacisk na tylną oś | 375 | |
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) | 1,470 | |
Dopuszczalna masa całkowita z przyczepą | 1,820 | |
Ładowność | 340 |
WYMIARY NOWEGO TWINGO | |
Pojemność bagażnika (dm 3) | |
Pojemność bagażnika mierzona pod tylną półką w wersji z nieprzesuwnymi tylnymi siedzeniami | 230 |
Pojemność bagażnika mierzona pod tylną półką, w wersji z przesuwanymi tylnymi siedzeniami | 165-285 |
Pojemność bagażnika przy złożonych tylnych siedzeniach, mierzona pod dach, w wersji z nieprzesuwnymi tylnymi siedzeniami | 951 |
Pojemność bagażnika przy złożonych tylnych siedzeniach, mierzona pod dach, w wersji z przesuwanymi tylnymi siedzeniami | 959 |
WYMIARY (mm) | |
Rozstaw osi | 2368 |
Długość całkowita | 3607 |
Zwis przedni | 714 |
Zwis tylny | 525 |
Rozstaw kół przednich (koła 16’’ / 17’’) | 1460 |
Rozstaw kół tylnych (koła 16’’ / 17’’) | 1445 |
Szerokość całkowita /z lusterkami wstecznymi | 1688 / 1927 |
Wysokość pustego pojazdu | 1460 |
W ysokość z otwartą tylną klapą | 1929 |
Wysokość progu bagażnika pustego pojazdu | 669 |
Wysokość prześwitu pojazdu z obciążeniem | 120 |
Długość kabiny (rząd 1 i 2) | 1581 |
Szerokość kabiny nad podłokietnikami z przodu | 1400 |
Szerokość kabiny nad podłokietnikami z tyłu | 1348 |
Szerokość kabiny między podłokietnikami z przodu | 1350 |
Szerokość kabiny między podłokietnikami z tyłu | 1338 |
Odległość od siedzenia do dachu na miejscach przednich mierzona od stawu biodrowego | 897 |
Odległość od siedzenia do dachu na miejscach tylny ch mierzona od stawu biodrowego, w wersji z nieprzesuwnymi tylnymi siedzeniami | 868 |
Odległość od siedzenia do dachu na miejscach tylnych mierzona od stawu biodrowego, w wersji z przesuwanymi tylnymi siedzeniami (maksymalnie przesuniętymi do przodu / do tył u) | 877 / 851 |
Maksymalna szerokość otworu bagażnika | 1186 |
Szerokość otworu bagażnika w dolnej części | 886 |
Szerokość bagażnika między nadkolami | 986 |
Wysokość otworu bagażnika | 700 |
Maksymalna długość załadunku (od klapy bagażnika do złożonej tylnej ławki, w wersji z nieprzesuwnymi / przesuwanymi tylnymi siedzeniami po złożeniu fotela pasażera (opcja wyposażenia) | 1157 / 1020 |
Źródło: Renault Polska.
Najnowsze komentarze