-
Wyjątkowy Rocks Electric: zwycięzca „Design Hack” zbudowany jako pojazd typuone-off (wyprodukowany w jednej sztuce)
-
Od projektu do rzeczywistości: podczas procesu tworzenia dla inżynierów każdy szczegół był ważny
„Mobilność miejska weszła na wyższy poziom. Pojazd elektryczny, który robi wrażenie, po prostu wow!” – tak kilka miesięcy temu pomyślało również jury konkursu #OpelDesignHack i wybrało niezwykłą koncepcję Lukasa Wenzhöfera, która została okrzyknięta zwycięzcą wyzwania. W kolejnym kroku marka Opel potraktowała hasło wyzwania – „Ty projektujesz, my tworzymy” dosłownie i przekształciła projekt w rzeczywistość. Opel dotrzymał słowa i zbudował Rocks e-XTREME jako pojazd typu one-off.
Rebecca Reinermann, wiceprezes ds. marketingu Opel/Vauxhall powiedziała: „Dzięki #OpelDesignHack wkroczyliśmy na nową ścieżkę interakcji i komunikacji. Opel otworzył zwykle zamknięte drzwi branży i – w przystępny i przejrzysty sposób – pozwolił społeczności Opla wziąć udział w tworzeniu samochodu koncepcyjnego. Tak powstał Rocks e-XTREME, wyjątkowa, bardzo fajna wersja naszego modelu Rocks Electric1, wywodząca się z wyzwania projektowego i ściśle poparta doświadczeniami „Making-of”. Była to bardzo udana współpraca”.
Produkcyjna wersja Opla Rocks-e już teraz stanowi propozycję innowacyjnej mobilności dzięki niekonwencjonalnej konstrukcji, ale przede wszystkim Rocks Electric oferuje lokalnie bezemisyjną radość z jazdy dla dwóch osób w wieku od 15 lat2. To kwestie, które uwzględnił w swoim projekcie student wzornictwa przemysłowego Lukas Wenzhöfer, doprowadzając je do „ekstremum”. Chciał przekształcić zwinny, w pełni elektryczny czterokołowiec w zabawny, robiący wrażenie pojazd terenowy.
„Jego możliwości terenowe zwiększają poczucie wolności w dotarciu do dowolnego celu. A jego bardziej sportowy charakter obiecuje większą radość z jazdy, aby udowodnić, że mobilność elektryczna to coś więcej niż tylko zdroworozsądkowe rozwiązanie” – wyjaśnił Wenzhöfer.
W ostatnich miesiącach inżynierowie Opla postawili sobie trudne wyzwanie, ponieważ podczas budowy pojazdu typu one-off chcieli jak najwierniej oddać model 3D. Do charakterystycznych cech modelu należą koła mocno wysunięte na zewnątrz, aby zapewnić większą szerokość i stabilność, podwójne wahacze z przodu i zewnętrzna klatka bezpieczeństwa w intensywnym, jasnożółtym kolorze. Opel Vizor został również zinterpretowany na nowo i wyposażony w przednie światła LED oraz logo Opla w kolorze turkusowym. Aby utrzymać niską masę i wesprzeć sprawność silnika elektrycznego, przednią osłonę Vizor i błotniki wyprodukowano przy użyciu druku 3D.
Kolejnym elementem zasługującym na uwagę jest duży spojler umieszczony z tyłu i wykonany z włókna węglowego, oryginalne „skrzydło nadwozia” pochodzące z Vectry GTS V8, z emblematem „e-XTREME” i numerem seryjnym „001”.
Kolejnym etapem była produkcja. Rocks e-XTREME stawiał podobne wymagania, z jakimi inżynierowie mierzą się podczas budowy samochodu koncepcyjnego. Z taką samą dbałością o szczegóły, inżynierowie atelier samochodów koncepcyjnych Opla „ożywili” projekt, krok po kroku i z niezwykłym rezultatem. I oto on: pierwszy i jedyny Opel Rocks e-XTREME!
Jednomyślna opinia grona wybranych specjalistów podczas pierwszej prezentacji brzmiała: „Po prostu „Wow”! Rocks e-XTREME pokazuje, że nawet małe auto elektryczne może sprawiać wiele frajdy i być po prostu fajne”. Wielu innych fanów Opla Rocks Electric i Rocks e-XTREME będzie mogło samemu doświadczyć tych wrażeń w nadchodzących tygodniach i miesiącach, kiedy ten przyciągający wzrok model typu one-off wyruszy w trasę.
[1] Pojazd oferowany na wybranych rynkach europejskich. Aktualnie nie jest dostępny na polskim rynku.
[2] Dotyczy czterokołowych lekkich pojazdów silnikowych o znamionowej mocy ciągłej/użytkowej nieprzekraczającej 6 kW, z nie więcej niż dwoma siedzeniami i maksymalną prędkością nieprzekraczającą 45 km/h.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze