Wiosną? Jaką wiosną? Jak patrzę przez okno, to zima pełną gębą. Paryż jednak ma nieco inny klimat i wiosnę tam z pewnością widać. I jeśli nawet nie wszędzie, to przynajmniej przy Polach Elizejskich, zwłaszcza pod numerem 42. A to za sprawą nowej wystawy zorganizowanej z dwóch w zasadzie okazji – wprowadzenia do sprzedaży Citroëna DS3 Cabrio oraz zbliżającej się 45. rocznicy premiery Citroëna Mehari. Oba te auta można już oglądać w salonie ekspozycyjnym C_42 przy Champs-Elysées w Paryżu. A także wiele więcej!
Nowa wystawa poświęcona jest samochodom pozwalającym na jazdę z wiatrem we włosach. Citroën ma wieloletnią tradycję w budowaniu tego typu aut, czego dowodzi otwarta przedwczoraj ekspozycja przy Polach Elizejskich. A zaczęło się jeszcze przed wojną…
Rosalie
Citroën pokazuje w swoim salonie auto z 1933 roku, jeden z najbardziej reprezentatywnych modeli tego typu w swojej historii. Rosalie 10 L, to legenda sama w sobie. Na zdjęciu poniżej przedstawiamy jeden z takich samochodów.
2CV
Kolejna legenda, jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów świata, słynna „kaczka”, najbrzydszy samochód świata, ale i najbardziej urokliwy. Wyprodukowano łącznie 3.868.605 egzemplarzy Citroëna 2CV, a ostatni model zjechał z taśmy produkcyjnej dopiero w 1990 roku! Słynny rolowany dach znalazł odbicie w aktualnie oferowanym Citroënie DS3 Cabrio.
DS19
Wspaniały design Citroëna DS nie został zepsuty przez firmę Chapron. W 1960 roku na salonie w Paryżu pokazano kabrioleta zbudowanego na bazie przełomowego DS. Do dziś samochód ten przyspiesza bicie serca każdego człowieka wrażliwego na piękno!
Mehari
W maju 1968 roku zaprezentowano kolejny nowatorski samochód, z karoserią z tworzywa sztucznego, z szybą opuszczaną na maskę, o nazwie nawiązującej do wielbłądów wędrujących przez Saharę. Odwiedzając C_42 będziecie mogli zdmuchnąć wirtualne świeczki na terminalu – Mehari kończy w tym roku 45 lat.
C5 Airscape
Wczesną jesienią 2007 roku Citroën pokazał na salonie we Frankfurcie kolejny obłędny samochód. Pamiętam, że sam nie wiedziałem, czy patrzeć na to auto, czy na prezentujące je długonogie modelki, równie imponujące. Studyjny C5 Airscape zapowiadał seryjne C5 drugiej generacji, które zadebiutowało pół roku później, a także – tapicerką – późniejszą serię DS. Wielka szkoda, że C5 Airscape nie wszedł do seryjnej produkcji.
DS3 Cabrio
Citroën kontynuuje przygodę z odkrytymi nadwoziami wraz z wprowadzanym właśnie na rynek modelem DS3 Cabrio. Auto miało premierę jesienią ubiegłego roku w Paryżu, a teraz w Genewie można było już oglądać seryjne egzemplarze. W salonie ekspozycyjnym przy Polach Elizejskich można sobie teraz zrobić zabawne zdjęcia z tym samochodem, które dzięki technice cyfrowej można wzbogacić o wirtualnego pasażera.
Odwiedzając C_42 nie zapomnijcie także zejść na poziom –1, gdzie tradycyjnie eksponowane są samochody rajdowe. Aktualnie można obejrzeć DS3 WRC już w bieżących barwach Abu Dhabi, nowego partnera marki w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Citroen
KG; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze