Na tym ciągle dynamicznie rozwijającym się rynku Peugeot 308 sedan pozwoli spółce Dong Feng Peugeot wzmocnić swoją pozycję. Samochód produkowany jest w Zakładzie nr 1 fabryki DPCA (Dong Feng i PSA Peugeot Citroën) w Wuhan, nota bene wciąż rozbudowywanej. Segment C, którego przedstawicielem jest Peugeot 308 sedan, stanowi obecnie połowę sprzedaży samochodów w Chinach, które wyrosły na największy motoryzacyjny rynek świata.
DPCA zamierza sprzedawać w Chinach rocznie 60.000 sztuk modelu 308 sedan. Wraz z pozostałymi modelami segmentu C (307 hatchback, 307 sedan, 408 i teraz 308 sedan) Peugeot spodziewa się sprzedaży na poziomie 150.000 sztuk w roku 2012, co stanowić ma 60% całej sprzedaży marki w Państwie Środka.
308 sedan bazuje na platformie 2 grupy PSA Peugeot Citroën. Wraz z nowo wprowadzanym modelem sprzedaż roczna aut opartych o tę platformę powinna sięgnąć 1,3 miliona sztuk. Warto zauważyć, że w budowie samochodu Dong Feng Peugeot 308 sedan wykorzystywane są najnowsze technologie Grupy PSA.
Wraz z uruchomieniem produkcji tego modelu, seria 300 w gamie Peugeota wchodzi w nowy rozdział. Począwszy od Peugeota 301 z 1936 roku, aż po najnowszego 308 sedan wyprodukowano łącznie 11,2 miliona pojazdów serii 300. To 20% całej produkcji Peugeota, która na przestrzeni lat wyniosła 56 milionów samochodów.
Na Narodowej Konwencji w Szanghaju Dong Feng Peugeot prezentuje 308 sedan 241 dilerom ze 191 chińskich miast.
To trzeci w ciągu 1,5 roku model wprowadzony na rynek chiński i tu produkowany. A pamiętać trzeba także o imporcie modeli 3008 i RCZ. Jak więc widać, oferta Peugeota na rynku chińskim rozwija się bardzo dynamicznie.
KG
zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze