Koncern Renault skupia się na szybkim rozwoju nowych modeli, które chce wprowadzać do oferty w najbliższych latach. Będą to zarówno nowe wersje znanych hitów sprzedażowych producenta jak i zupełnie nowe modele. Równolegle prowadzi prace nad optymalizacją struktury i wydatków.
Renault ma ambicję stać największym w Europie producentem samochodów elektrycznych. Chce do tego wykorzystać doświadczenia, które zdobyto m.in. przy produkcji Renault Zoe. Samochód ten jest hitem sprzedażowym w Europie a my pierwszy raz jeździliśmy nim w Polsce w październiku 2013 roku! Wtedy bardzo nam się spodobał, chociaż wśród dziennikarzy było bardzo wielu sceptyków, którzy mówili że tego typu auta nigdy się nie przyjmą. Dzisiaj coraz częściej widzimy je na naszych drogach.
Jeśli plan Renaulution pójdzie zgodnie z założeniami, Renault będzie w stanie wytworzyć równowartość 8 miliardów PKB rocznie – powiedział De Meo. To duże wyzwanie, ale ten cel jest w naszym zasięgu. Rolą Francji jest tworzenie innowacji, technologii i wartości dodanej dzięki realizowanym projektom – dodał De Meo.
Od 500 do 600 inżynierów Renault weźmie udział w projekcie „Software Republic” ogłoszonym na początku kwietnia przez Renault, Atos, Dassault, STMicroelectronics i Thales, w celu połączenia badań nad mobilnością elektryczną, zintegrowaną i autonomiczną. W dziedzinie wodoru Renault także przyspiesza. Stworzono spółkę joint venture z firmą Plug Power, amerykańskim producentem wodorowych ogniw paliwowych. Grupa chce zaoferować unikalną na rynku ofertę łączącą dostawę pojazdów wodorowych i stacji ładowania.
W zakładzie Flins, który ma stać się centrum recyklingu pojazdów i akumulatorów, producent ma ambicję do 2030 r. osiągnąć większe obroty niż montując tam samochody, generując ponad 1 miliard euro obrotów w gospodarce o obiegu zamkniętym.W wyniku procesów reorganizacyjnych i porządkowania wydatków Renault powinno osiągnąć próg 2 miliardów euro oszczędności wcześniej niż oczekiwano, być może pod koniec tego roku – zapewnił Luca De Meo, szef koncernu. Łącznie chce uzyskać 2,5 mld euro oszczędności do 2023 r. i 3 mld euro do 2025 r.
źródło: AFP
Najnowsze komentarze