Włochy to jeden z największych rynków samochodowych w Europie. Zanotował pozytywny wynik samochodowego w październiku, z rejestracjami sięgającymi 139.052 sztuk. Wzrost wynosi +20% w porównaniu z październikiem 2022 r., co z kolei oznaczało +14,2% w porównaniu z październikiem 2019 r.
Łączna liczba samochodów zarejestrowanych we Włoszech w ciągu pierwszych 10 miesięcy roku wyniosła 1 315 964 sztuk, +20,5% i 224.000 więcej niż 1.091.937 w okresie styczeń-październik 2022 r., ale o 310.000 mniej (-19,0%) niż w tym samym okresie 2019 roku. We Włoszech większość rynku to zakupy prywatne. Analiza struktury pokazuje, że to aż 58,6% udziału w zakupach.
Silniki benzynowe utrzymywały sprzedaż na poziomie 27,5% udziału (28,2% w ciągu roku, +0,5 p.p.). Diesel wykazał niewielki spadek wolumenów, z udziałem 15,2% (-3,5 p.p., do 18,3% w ciągu 10 miesięcy, -1,8 p.p.). Stały wzrost wolumenów odnotowano w przypadku LPG, którego udział wyniósł prawie 10% w skali miesiąca (+1,1 p.p. i 9,0% w ujęciu zagregowanym). Udział hybryd wzrósł do 39% w październiku, z 36,3% rok temu (36,1% w okresie styczeń-październik, +2 p.p.); z 11,5% dla „pełnych” hybryd i 27,5% dla „łagodnych” hybryd. Samochody elektryczny zyskały jeden punkt procentowy, do 4,1% całego rynku (3,9% narastająco, +0,3 p.p.), PHEV cofnęły się do 4,1% sprzed roku (-1,1 p.p., 4,5% w ciągu 10 miesięcy).
Analiza nowej segmentacji pokazuje dobry wzrost w październiku dla sedanów i SUV-ów w segmencie A, z udziałem odpowiednio 12,0% i 2,5%. Tendencja była taka sama w segmencie B, z sedanami na poziomie 20,3% i SUV-ami na poziomie 26,6%. W segmencie średnim (C) udział sedanów spadł do 4,8%, a SUV-ów przyspieszył do 18,4%. W segmencie D odnotowano wzrost dla obu nadwozi, z sedanami na poziomie 0,9% i SUV-ami na poziomie 7,0% całości. W najwyższym segmencie udział sedanów spadł (do 0,2%), podczas gdy SUV-ów wzrósł (do 1,7%). Wreszcie, kombi stanowiły 3,3% całości, MPV – 1,5%, a samochody sportowe – 0,8%.
źródło: Unrae
Najnowsze komentarze