Od 1. września wszystkie samochody dostępne na rynku muszą przejść test Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure, zwany w skrócie WLTP. Czy samochody marek Peugeot, Citroen, DS i Renault są gotowe na nowe przepisy?
Od 1 września 2018 roku będzie obowiązywał nowy typ homologacji. Wszystkie pojazdy, które mają trafić na rynek muszą przejść procedurę testową WLTP, która zastępuje wielokrotnie krytykowany cykl NEDC. Nowe zasady mają lepiej odzwierciedlać realne warunki jazdy. Dla koncernów motoryzacyjnych test WLTP był prawdziwym wyzwaniem. Trzeba było przetestować wszystkie samochody, właściwie każdy silnik i każdą wersję napędową znajdującą się w ofercie. Wielu producentów borykało się z opóźnieniami oraz wstrzymaniem produkcji niektórych swoich modeli.
Zmiany w gamie jednostek napędowych
Gama samochodów marek Peugeot, Citroen i DS jest już gotowa na nowe przepisy. W ofercie pojawiły się zmiany dotyczące jednostek wysokoprężnych. Silnik 1.6 został zastąpiony jednostką BlueHDi o pojemności 1,5 litra. Producent napotkał też problem z homologacją modelu Peugeot 308 GTi. Chwilowo wycofany z oferty hot-hatch spod znaku lwa, został już przygotowany do powrotu. Model pojawi się ponownie w październiku tego roku wyposażony w filtr cząstek stałych.
Nad uzyskaniem homologacji wszystkich swoich modeli pracują jeszcze Mercedes, Volkswagen FCA, ale także Grupa Renault, która musiała wstrzymać produkcję Dacii Duster z automatyczną skrzynią biegów oraz Renault Clio RS. Oferta jednostek benzynowych i diesli Renault również stopniowo ulega zmianie. Pojawiły się silniki benzynowe 1.3 TCe oraz 1.8 TCe z filtrem cząstek stałych oraz diesle Blue dCi o pojemności 1.5 oraz 1.7 litra z systemem SCR. W połowie lipca 75% oferty Renault spełniało normę WLTP.
Najnowsze komentarze