Po bezbłędnym rozegraniu trzeciego etapu Rajdu Turcji, załoga Sébastien Loeb i Daniel Elena dotarła do mety, odnosząc trzecie z rzędu zwycięstwo. Dzięki temu sukcesowi zespół Citroën Total World Rally Team powiększa swoją przewagę w klasyfikacji indywidualnej bieżącego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Dani Sordo i Marc Martí niestety nie ukończyli tej rundy.
W nocy z soboty na niedzielę spadł zapowiadany od początku rajdu deszcz. Zawodników, mających do przejechania w trzecim, niedzielnym etapie dwie pętle po trzy odcinki specjalne, powitały rozmokłe, błotniste trasy. Dwa pierwsze odcinki dnia, Deniz i Mudarli (OS18 i 19), trzeba było odwołać – ze względu na nawierzchnię pokrytą mokrą gliną stały się nieprzejezdne. W tej sytuacji prawdziwa walka rozpoczęła się dopiero na OS 20 – Ballica. Sébastien Loeb i Daniel Elena, jadący jako pierwsi, wykorzystali mokrą nawierzchnię i zanotowali najlepszy czas. Po powrocie do parku serwisowego na krótką przerwę w połowie etapu, kierowca C4 WRC z numerem startowym 1 opowiadał jak na jednej z hopek ich auto oddało skok długości 85 m. „To było niesamowite uczucie – chyba przez kilka sekund lecieliśmy w powietrzu” – opowiadał Sébastien Loeb. – „Podczas zapoznania zupełnie nie braliśmy pod uwagę, że szybki najazd na ten grzbiet skończy się tak długim skokiem. Po drodze zdarzyło się także parę innych gorących momentów, ale nie miałem wyboru – dziś musiałem atakować”.
Na tym samym, dwudziestym odcinku specjalnym Dani Sordo wyszedł na trzecie miejsce po przebiciu opony przez Mikko Hirvonena. „Był to naprawdę trudny oes, na którym nie ryzykowałem, bo wiedziałem już, że Mikko musiał zwolnić. Cieszę się z odzyskania trzeciego miejsca, ale czekają nas jeszcze ostatnie odcinki, które też nie będą łatwe” – powiedział Sordo w czasie przerwy na serwis, nie wiedząc jeszcze, ile racji było w tych słowach.
Ponieważ trasy odcinków specjalnych Deniz i Mudarli wystarczająco przeschły, dyrekcja rajdu postanowiła utrzymać je w programie drugiej pętli. Na oesie Deniz 2 (OS21) hiszpański kierowca wpadł w pułapkę na śliskim i wyboistych fragmencie. „Nie byłem pierwszym, który wypadł z drogi w tym miejscu – to była istna ślizgawka. Samochód otarł się o drzewo, w efekcie czego pękł wahacz. Jadący za mną Sébastien Ogier opuścił drogę w tym samym miejscu, jego samochód nawet otarł się o mój. Jednak on pojechał dalej, a ja, niestety, nie mogłem kontynuować jazdy.”
Natomiast Sébastien Loeb był w swoim żywiole. Wygrał dwa kolejne odcinki specjalne; dopiero na ostatnim zmniejszył tempo: nie musiał już walczyć, i tak zwyciężył z wyraźną przewagą nad Petterem Solbergiem. „Bardzo cieszę się z tego zwycięstwa, bo odniosłem je w rajdzie pełnym zaciętej, sportowej walki, która długo pozostawała nie rozstrzygnięta. Trasa okazała się trudnym wyzwaniem, niektóre sekcje były wyjątkowo szybkie, na innych trzeba było jechać taktycznie i oszczędzać samochód. Po raz kolejny w odniesieniu zwycięstwa pomogła nam rewelacyjna niezawodność naszego C4 WRC. Trzecia wygrana z rzędu daje nam dużą przewagę w klasyfikacji kierowców w tym sezonie – naszego najbliższego rywala wyprzedzamy po tym rajdzie o 40 punktów.”
Nieoficjalna klasyfikacja końcowa na mecie Rajdu Turcji:
1. Loeb / Elena, Citroën C4 3h01:38,7
2. P. Solberg / Mills, Citroën C4, +54,5
3. Hirvonen / Lehtinen, Ford Focus, +1:43,4
4. Ogier / Ingrassia, Citroën C4, +3:46,0
5. Räikkönen / Lindström, Citroën C4, +6:44,3
6. Villagra / Diaz, Ford Focus, +7:56,7
7. Wilson / Martin, Ford Focus, +8:29,8
8. Latvala / Anttila, Ford Focus, +19:44,2
9. Kuipers / Miclotte, Ford Fiesta, +23:22,2
10. Burkart / Kachel, Suzuki Swift, +27:04,7
Klasyfikacja oficjalna Producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2010 po rundzie 4/13:
1. Sébastien Loeb – 93
2. Petter Solberg – 53
3. Mikko Hirvonen – 52
4. Jari-Matti Latvala – 47
5. Sébastien Ogier – 45
6. Dani Sordo – 24
7. Matthew Wilson – 22
8. Federico Villagra – 20
9. Henning Solberg – 18
10. Kimi Räikkönen – 14
11. Xavier Pons – 5
12. Mads Østberg – 4
13. Martin Prokop – 2
14. Dennis Kuipers – 2
15. PG Andersson – 1
16. Armindo Araujo – 1
17. Aaron Burkart – 1
Klasyfikacja oficjalna Producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2010 po rundzie 4/13:
1. Citroën Total WRT – 126
2. BP Ford Abu Dhabi WRT – 111
3. Citroën Junior Team – 75
4. Stobart Msport Ford – 56
5. Munchi’s Ford – 26
Najbliższa runda: Rajd Nowej Zelandii, w dn. 7 – 9 maja 2010.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze