OS1 – Thiva 1 – 23,60 km
Pierwszym liderem Rajdu Grecji został Petter Solberg, który na przeszło 23,5-kilometrowej Thivie o pół sekundy pokonał Jari-Mattiego Latvalę. Do trójki dość niespodziewanie wbił się także Jewgienij Nowikow, kiedyś startujący Citroënem C4 WRC, a teraz próbujący swych sił w Fieście.
Sebastien Loeb otwierający stawkę nie miał łatwego zadania – musiał czyścić drogę z dużej ilości luźnego szutru, przez co tracił mnóstwo czasu i finiszował na mecie pierwszej próby ze stratą 10,2 sekundy do Pettera, na ósmym miejscu. Niewiele lepiej szło Sebastienowi Ogierowi – szósty czas (+6,7), to efekt trzeciej pozycji startowej.
Kimi Räikkönen, nieobecny w Argentynie, powrócił do walki i rozpoczął Rajd Grecji od dwunastego czasu (+31,9). To niezły czas, biorąc pod uwagę, że za Icemanem sklasyfikowano jeszcze siedem załóg w samochodach klasy WRC, w tym dwóch Peterów Van Merksteijnów, również korzystających z Citroënów DS3 WRC. Młodszy z nich zakończył Thivę na pozycji dwudziestej (+53,8), starszy – na dwudziestej piątej (+1:36,2).
OS2 – Elatia – 39,10 km
Mordercza z uwagi na długość, choć nie tylko, Elatia, padła łupem Pettera Solberga. Mr Hollywood zdeklasował rywali! To wprawdzie spora odległość od startu do mety, ale 19,8 sekundy przewagi nad Latvalą startującym przecież tuż przed Petterem, i 20,1 sekundy nad Hirvonenem, to naprawdę nie lada osiągnięcie!
Sebastien Loeb, wciąż czyszczący drogę, oddal rywalom w Fordach niewiele czasu – finiszował jako czwarty ze stratą 21,9 sekundy do Solberga. Dzięki pokonaniu Sebastiena Ogiera o 5,6 sekundy wskoczył przed niego w generalce, na miejsce czwarte.
Kimi Räikkönen wbił się na tym niełatwym odcinku do czołowej dziesiątki i takąż pozycję zajmował w łącznej klasyfikacji. Po wpadnięciu w dziurę Iceman skrzywił nieco uklad kierowniczy Citroëna DS3 WRC.
Peter Van Merksteijn Junior tym razem był piętnasty (+1:38,9), ale jego ojciec stracił 3:41,9 finiszując jako dwudziesty czwarty.
OS3 – Eleftherohori – 18,10 km
Po krótkim, zdalnym serwisie czas było ruszać dalej. Ledwie 18-kilometrowa z haczykiem próba wydawała się bułką z masłem po dłuższych odcinkach, jakie pokonano z samego rana. Tym razem na mecie na najwyższych miejscach zameldowały się trzy Citröeny. Znowu nie było mocnych na Pettera Solberga, który o 3,3 sekundy pokonał Sebastiena Loeba, i o 6,2 sekundy Sebastiena Ogiera. Kolejne miejsca zajęli Jari-Matti Latvala, Mikko Hirvonen i Henning Solberg.
W DS3 WRC Sebastiena Loeba po watersplashu zgasły wskaźniki biegu i obrotów.
Z trasy wypadł Peter Van Merksteijn Junior i zakończył swój występ w Grecji. Seniora z kolei sklasyfikowano na dwudziestym dziewiątym miejscu ze stratą 1:21,0 (czas nadany przez sędziów, bo po wypadku młodego Van Merksteijna odcinek przerwano.
Swoje zdążył jednak przejechać Kimi Räikkönen, ktrz uyzska jedenasty czas, ale nie stracił dziesiątego miejsca w generalce.
OS4 – Rengini – 11,88 km
Z kilkunastominutowym opóźnieniem spowodowanym przez niesubordynowanych kibiców załogi ruszyły na trasę niespełna 12-kilometrowej próby Rengini, na której ponownie najszybszym kierowcą okazał się Petter Solberg. Odcinkowe podium uzupełnili Jari-Matti Latvala oraz Sebastien Ogier. Loeb był dopiero szósty (+5,8), mimo naprawienia wskaźników (pewnie znowu go rozpraszały…), zaś Kimi wbił się do dziewiątki (+16,4) i na takąż samą pozycję awansował w łącznych wynikach rajdu.
Peter Van Merksteijn Senior wywalczył szesnasty czas (+33,2), zajmując po tej próbie 23. miejsce w generalce.
OS5 – Thiva 2 – 23,60 km
Pierwszym odcinkiem tegorocznego Rajdu Akropolu, którego nie wygrał Petter Solberg, była Thiva 2. Tym razem najszybszy był Sebastien Ogier, który pokonał Norwega o 1,4 sekundy. Dzięki dużej stracie Loeba (+13,4) spowodowanej przebiciem prawej przedniej opony, Ogier przeskoczył siedmiokrotnego Mistrza Świata w generalce.
Kimi Räikkönen finiszował z dobrym, ósmym czasem (+28,6) i taką samą pozycję zajmował w łącznych wynikach. Zanosiło się na kolejne punkty Icemana w tym sezonie.
Peter Van Merksteijn Senior stracił blisko 6 minut.
OS6 – Mavrolimni – 25,05 km
Kończący pierwszy etap odcinek Mavrolimni objawił nam kolejnego zwycięzcę – Sebastiena Loeba. Nie stało się to jednak tak czysto – Hirvonen i Ogier zwolnili, nie chcąc odkurzać trasy w sobotę. Petter cisnął, ale utknął za Latvalą, który stracił blisko 3,5 minuty na skutek awarii przedniego dyferencjału w Fieście WRC. W efekcie nie udało mu się wygrać odcinka, choć stracił do Loeba tylko 1,6 sekundy.
Kimi finiszował z jedenastym czasem (+1:15,0) będącym efektem przebitej opony.
Peter Van Merksteijn Senior wycofał się z rywalizacji po pierwszym etapie.
OS7 – Klenia Mycenae 1 – 17,41 km
Sobotnie zmagania rozpoczęły się zwycięstwem Sebastiena Ogiera, który na niespełna 17,5-lilometrowym odcinku Klenia Mycenae 1 o 6 sekund pokonał swojego utytułowanego kolegę z zespołu Citroëna, Sebastiena Loeba. Do czołowej trójki dość niespodziewanie wbił się Mads Østberg.
Petter Solberg tracił czas odkurzając drogę, co w Grecji jest szczególnie uciążliwe. Norweg ukończył Klenia Mycenae 1 dopiero na siódmym miejscu ze stratą 17,3 sekundy.
Kimi Räikkönen stracił 33,1 sekundy kończąc tę próbę na miejscu czternastym. W generalce zajmował niezagrożoną dziewiątą pozycję.
OS8 – Ghymno 1 – 26,28 km
Sebastien Ogier wygrał Ghymno 1 pokonując o 2,7 sekundy Sebastiena Loeba. Petter Solberg próbował się bronić, ale jego przewaga sukcesywnie topniała. Tym razem stracił do Ogiera 20,1 sekundy finiszując z piątym czasem, ale sam przyznał się do błędu – przestrzelił skrzyżowanie i stracił tam może z 10 sekund.
Kimi wbił się do czołowej siódemki, a dzięki znaczącemu pokonaniu Juho Hänninena, awansował na takie samo miejsce w łącznych wynikach. Imponujące.
Jari-Matti Latvala stracił znowu ponad 6 minut, tym razem z uwagi na niedziałającą turbosprężarkę. W efekcie spadł na czternaste miejsce w generalnej klasyfikacji rajdu, ze stratą blisko 10 minut do prowadzącego Pettera Solberga.
OS9 – Kefalari 1 – 18,40 km
Kończący poranną pętlę odcinek znowu zapisał na swoje konto szalejący Sebastien Ogier, pokonując Mikko Hirvonena o 6 sekund. Do trójki wbił się jeszcze Sebastien Loeb (+6,5), który o niespełna 8 sekund wyprzedził Pettera Solberga, wciąż jeszcze lidera Rajdu Akropolu, ale już tylko z niespełna 5,5-sekundową przewagą nad Ogierem.
Kimi Räikkönen musiał się zadowolić dopiero ósmym czasem, ale siódma pozycja w generalce wydawała się niezagrożona, przynajmniej w normalnej walce. Moment jednak był, gdy DS3 WRC Icemana uderzyło tyłem w kamień na jednym z nawrotów.
OS10 – Klenia Mycenae 2 – 17,41 km
Po serwisowej przerwie doszło do zmiany na pozycji lidera klasyfikacji generalnej, czego w zasadzie należało się spodziewać. Wprawdzie na listę zwycięzców OS-ów wpisał się Jari-Matti Latvala, ale objechał Sebastiena Ogiera zaledwie o 2,6 sekundy. Ponieważ Petter Solberg, prowadzący w Rajdzie Akropolu przez 1,5 dnia, stracił na tej próbie 14,3 sekundy do Latvali, 11,7 do Ogiera, musiał spaść z pozycji lidera na drugie miejsce w generalce.
Sebastien Loeb, trzeci w wynikach Klenia Mycenae 2 (+6,4), także trzecią pozycję zajmował w łącznych wynikach rajdu, tracąc do zespołowego kolegi 13,4 sekundy.
Iceman tym razem był dziesiąty (+24,9).
OS11 – Ghymno 2 – 26,28 km
Powtórny przejazd przez Ghymno zapisał na swoje konto Sebastien Loeb, pokonując młodszego kolegę o 2,1 sekundy. Utytułowany Francuz nie mógł pozwolić Ogierowi na zbytnie odjechanie, bo wtedy nie miałby już szans na dogonienie go przed metą rajdu. A Loeb jak już jedzie, to po to, żeby wygrać ;-)
Petter Solberg stracił do Loeba niewiele, bo tylko 9,1 sekundy kończąc próbę na czwartej pozycji. To jednak wystarczyło, by oddać Francuzowi pozycję wicelidera. Mr Hollywood twierdził, że za skarby świata nie jest w stanie pojechać jeszcze szybciej.
Kimi Räikkönen zakończył zmagania na Ghymno 2 z dziewiątym czasem (+56,2) – Fin nie chciał podejmować przesadnego ryzyka po spotkaniu z kolejnym dużym głazem na drodze.
OS12 – Kefalari 2 – 18,40 km
Przedostatni dziś odcinek znowu wygrał Sebastien Ogier, który okazał się szybszy od Latvali o 1,3 sekundy i od Loeba o 3,8 sekundy, uzyskując nad tym ostatnim przeszło 15-sekundową przewagę.
Petter był tym razem piąty (+9,3), a jego przewaga nad Mikko Hirvonenem, czwartym w generalce, stopniała do 7,5 sekundy.
Kimi zaliczył dziewiąty czas odcinka powoli niwelując stratę do Matthew Wilsona, poprzedzającego go w łącznych wynikach, i jednocześnie powiększając przewagę nad Juho Hänninenem do niemal 2 minut.
OS13 – Nea Politia – 17,71 km
Jak przed południem, tak i przed wieczorem, po próbie Kefalari nastąpiła serwisowa przerwa, a po niej załogi udały się na nocny, widowiskowy odcinek Nea Politia.
Nie obyło się bez taktyki, tym razem w wykonaniu Sebastiena Ogier, który nie cisnął specjalnie na ostatnim odcinku drugiego etapu przegrywając go z najszybszym na próbie Jari-Mattim Latvalą aż o 22,6 sekundy. Sebastien Loeb oddał Finowi 5,3 sekundy kończąc zmagania na drugim miejscu i na skutek wolnego przejazdu Ogiera awansując na pozycję lidera rajdu. Przewaga starszego Francuza nad młodszym wynosi przed jutrzejszym etapem tylko 2,2 sekundy.
Petter Solberg był na OS13 czwarty (+18,7) i w generalce zajmuje trzecią pozycję.
Kimi Räikkönen zakończył zmagania z czasem.
Oto klasyfikacja pierwszej dziesiątki po drugim etapie:
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 3:20:27,6
2. Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC, +0:00:02,2
3. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC, +0:00:20,9
4. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, +0:00:22,4
5. Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:03:58,9
6. Matthew Wilson, Ford Fiesta WRC, +0:05:30,2
7. Kimi Räikkönen, Citroën DS3 WRC, +0:06:55,4
8. Juho Hänninen, Škoda Fabia S2000, +0:08:55,0
9. Dennis Kuipers, Ford Fiesta WRC, +0:12:25,7
10. Bernardo Sousa, Ford Fiesta S2000, +0:12:55,3
KG
zdjęcia: Citroën Racing i oficjalna strona Pettera Solberga
Najnowsze komentarze