Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

WRC: Po drugim etapie Rajdu Argentyny

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2012-04-28
w Wiadomości
Czas czytania 7 minut
36
A A
0

OS7 – San Agustin / Santa Rosa 1 – 20,18 km
Pierwszą dzisiejszą próbę zapisał na swoje konto Sebastien Loeb, który o 1,5 sekundy pokonał wracającego w systemie Rally 2 Pettera Solberga, i o 3,8 sekundy Mikko Hirvonena. Przewaga załóg Citroëna nad resztą stawki wynosiła już ponad 40 sekund i to licząc tylko do Daniego Sordo, zajmującego po tej próbie trzecie miejsce w generalce.
Thierry Neuville, również ze stratami z dnia wczorajszego, wbił się na tej próbie do czołowej piątki (+11,5) i zaczął sukcesywnie walczyć o dziewiąte miejsce w łącznej klasyfikacji, odrabiając na tym odcinku ponad pół minuty do sklasyfikowanego przed nim Armido Araujo.
Nasser Al-Attiyah był tym razem dziewiąty (+22,4) i minimalnie powiększył swoją przewagę nad Martinem Prokopem, szóstym w generalce.

Peugeot 408 – reklama

OS8 – Amboy / Santa Monica 1 – 20,33 km
Mikko Hirvonen odpowiedział zespołowemu koledze zwycięstwem na drugiej próbie dzisiejszego etapu. Niewiele dłuższy odcinek przyniósł Finowi 1,5 sekundy przewagi nad Francuzem, a pomiędzy kierowcami Citroëna zmieścił się jeszcze Petter Solberg, walczący o jakiekolwiek punkty na koniec tej rundy. Dobrze, że Ford skorzystał z usług Daniego Sordo – wygląda na to, że tylko dzięki temu uzyska jakiś sensowny dorobek w tym rajdzie ;-)
Nasser Al-Attiyah ze stratą 20,6 sekundy finiszował jako ósmy, 4,5 sekundy przed Thierry Neuvillem. Mimo to belgijski kierowca Citroëna DS3 WRC znowu dołożył przeszło pół minuty Armido Araujo i pozostało mu do odrobienia już tylko 57,5 sekundy.

OS9 – Intiyaco / Golpe de Agua 1 – 39,74 km
Kończący przedpołudniową pętlę najdłuższy odcinek dnia znowu wygrał Mikko Hirvonen, ale na dystansie blisko 40 kilometrów Fin pokonał Sebastiena Loeba jedynie o 0,3 sekundy! W łącznych wynikach obu kierowców fabrycznego zespołu Citroëna dzieliło po tej próbie tylko 2,1 sekundy, a przewaga Loeba nad trzecim w wynikach Danim Sordo przekroczyła 1,5 minuty!
Thierry Neuville finiszował z dziewiątym czasem i stratą blisko 49 sekund do Hirvonena i zniwelował stratę do Araujo o kolejnych niemal 45 sekund. Może poszłoby jeszcze lepiej, gdyby nie bliski kontakt z pewną skarpą…
Niestety pech dopadł Nassera Al-Attiyaha – w DS3 WRC Katarczyka diabli wzięli prawe przednie zawieszenie i koło i niestety straty tego ambitnego kierowcy będą bardzo duże – po 5 minut za każdy z dzisiejszych odcinków, które zostały do końca etapu.

OS10 – San Agustin / Santa Rosa 2 – 20,18 km
Uzyskawszy dużą przewagę załogi Citroëna mogły sobie po południu pozwolić na odrobinę luzu i spokojne kontrolowanie sytuacji w rajdzie. Na pierwszym odcinku po lunchu i serwisowej przerwie oczywiście, Loeb finiszował z trzecim czasem, 7,9 sekundy za zwycięskim Petterem Solbergiem.
1,3 sekundy za ośmiokrotnym Mistrzem Świata finiszował Thierry Neuville, już ósmy w generalnej klasyfikacji, dzięki pokonaniu Armido Araujo i stratom Nassera Al-Attiyaha. Czy uda się dogonić Sebastiena Ogiera, siódmego w łącznych wynikach? Trzeba by było odrobić jeszcze niemal 2,5 minuty…
Mikko Hirvonen był na powtórnym przejeździe przez San Agustin / Santa Rosa piąty ze stratą 10,8 sekundy. Citroën poinformował jednak oficjalnie, że zarządzono team orders, czyli jeśli nie stanie się nic nieprzewidzianego, metę końcową załogi mają osiągnąć w porządku Loeb/Elena i Hirvonen/Lehtinen. Decyzję taką podjęto w celu uniknięcia być może wyniszczającej walki wewnątrzzespołowej. Okazało się bowiem, że na OS9 Loeb o mało nie wypadł z trasy. Leiej więc nie ciąć się między sobą na części sekund, tylko dowieźć podwójne, miejmy nadzieję, zwycięstwo do jutrzejszej mety. Teraz można już przecież z dość dużym spokojem kontrolować przebieg rywalizacji, a 43 punkty dla ekipy Citroëna bardzo by się przydało, zwłaszcza w kontekście spodziewanego relatywnie niedużego dorobku punktowego Forda.

OS11 – Amboy / Santa Monica 2 – 20,33 km
Drugi przejazd przez Amboy / Santa Monica padł łupem Pettera Solberga, który robił, co mógł, żeby wywieźć z Argentyny jakieś sensowne punkty i nawet już był w czołowej dziesiątce, choć na ostatnim miejscu. Istniały jednak całkiem realne szanse na dojście do Armido Araujo zajmującego dziewiątą pozycję w generalce.
Sebastien Loeb rzeczywiście kontrolował sytuację – jechał swoim tempem, starając się nie podejmować zbędnego ryzyka. Francuski mistrz finiszował z drugim czasem (+2,9) i spokojnie zajmował pozycję lidera rajdu.
Mikko Hirvonen zgodził się z propozycją zespołu, ale jechał swoje – trzeci czas ze stratą 5,6 sekundy do zwycięzcy, to znakomity wynik, który pozwolił na uzyskanie już niemal 1,5-minutowej przewagi nad trzecim w generalce Danim Sordo, który kończył odcinek na przebitej oponie.
Thierry Neuville wywalczył siódmy wynik próby (+20,7), ale Ogiera już raczej nie dogoni – zostało jeszcze równo 140 sekund, a Francuz nawet w samochodzie klasy S2000 jest bardzo szybki.

Warto przeczytać!

peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

2025-11-15
dacia duster 2025 nazaruk Wiadomości

To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

2025-11-15

Prawie nowe Renault Clio V6 do kupienia w Polsce. Przebieg to zaledwie 2000 km ale cena gigantyczna

2025-11-15

Dacia: Akke Rahman zdobywa Manaslu w rekordowym tempie

2025-11-15

OS12 – Intiyaco / Golpe de Agua 2 – 39,74 km
Ostatni dziś (przynajmniej licząc według polskiego czasu) odcinek, to powtórny przejazd przez blisko 40-kilometrową próbę Intiyaco / Golpe de Agua. Tym razem zapisał ją na swoje konto Petter Solberg, ale znakomitym czasem błysnął drugi w tabeli wyników Thierry Neuville. Belg stracił do szalejącego Pettera tylko 11,3 sekundy i zbliżył się zauważalnie do Sebastiena Ogiera. Na co więc możemy liczyć jutro? Czy na monstrualnym, bo liczącym blisko 66 km Matadero / Ambul rozpoczynającym niedzielne zmagania Thierry będzie w stanie zyskać na przykład 1,5 minuty? Wówczas na pozostałych odcinkach mógłby zwyciężać z niewielkimi różnicami i doszedłby do kierowcy Fabii S2000. Biorąc pod uwagę, że na tej niespełna 40-kilometrowej próbie Belg odzyskał 46,4 sekundy, jutro faktycznie siódme miejsce może się znaleźć w jego zasięgu. Oby!
Ogier jednak jest mocnym kierowcą i łatwe to wcale nie będzie. Choć jeszcze w połowie dnia trudno było w to uwierzyć, pod koniec sobotnich zmagań Sebastien, były zawodnik Citroëna, prześcignął Andreasa Mikkelsena awansując na szóste miejsce w generalce!
Ale wróćmy do aut francuskich. Sebastien Loeb do piątego międzyczasu jechał lepiej, niż Mikko Hirvonen, ale potem sytuacja się odwróciła. Jeszcze na ostatnim, ósmym pomiarze czasu, Loeb był wolniejszy, ale ostatecznie finiszował z wynikiem o 0,1 sekundy lepszym od tego, co wywalczył Mikko Hirvonen. W efekcie Loeb zakończył OS12 na miejscu trzecim (+13,6), a Hirvonen na czwartym (+13,7).

I jak zwykle na koniec naszej relacji, pierwsza dziesiątka klasyfikacji generalnej:
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 3:52:45,7
2. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC, +0:00:07,8

3. Dani Sordo, Ford Fiesta WRC, +0:01:48,3
4. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:02:55,5
5. Martin Prokop, Ford Fiesta WRC, +0:09:16,0
6. Sebastien Ogier, Škoda Fabia S2000, +0:10:20,1
7. Andreas Mikkelsen, Škoda Fabia S2000, +0:10:25,9
8. Thierry Neuville, Citroën DS3 WRC, +0:11:53,7
9. Armindo Araujo, Mini WRC, +0:14:09,3
10. Petter Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:14:09,9

Jak więc widać Petter Solberg niemal dopadł Armindo Araujo, do czego dojdzie najprawdopodobniej na kończącym etap superOSie. Dla nas najważniejsze jest jednak to, że dwa czołowe miejsca zajmują załogi Citroëna, a co nie mniej istotne – obie powoli, acz sukcesywnie powiększają przewagę nad resztą stawki. Teraz wynosi ona już przeszło 100 sekund, które dzielą trzecią załogę w stawce od literujących ekip Citroëna.

KG
zdjęcia: Citroën Racing, oficjalna strona Mikko Hirvonena i oficjalna strona Sebastiena Loeba


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Udostepnij13Tweet8Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3092 udostępnienia
    Udostepnij 1237 Tweet 773
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2078 udostępnienia
    Udostepnij 831 Tweet 520
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1115 udostępnienia
    Udostepnij 446 Tweet 279
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6461 udostępnienia
    Udostepnij 2584 Tweet 1615

Testy samochodów

ds3 cabrio francuskie pl 003 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS3 Cabrio 2013 1.6 THP 155 KM – kabriolet w wersji ekstremalnej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2013-08-12
13. Dacia Lodgy Stepway 1.5 dCi 110 KM Wiadomości
Testy

Dacia Lodgy Stepway 1.5 dCi 110 KM – tani niezawodny samochód poziom wyżej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-05-13
renault kangoo 7 osobowe 2025 1 Wiadomości
Testy

Testujemy nowe 7-osobowe Renault Grand Kangoo 130 KM Techno 2025 z automatem. Ile pali oraz ile kosztuje?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-09-14
308 sw francuskie pl 9 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.6 HDi 90 KM – pojemne rodzinne kombi i jak się okazuje bezpieczne! Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-08-01
DS 7 Crossback
Testy

Test: DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – jak jeździ luksusowy SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-03-12

Najnowsze komentarze

  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

Citroëny C3, C3 Picasso i DS3 do serwisu

Ponad 4.000 aut w jednym transporcie eksportowym

Peugeot Partner wyróżniony

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz