OS1 – Harvati
Pierwszą próbę dzisiejszego etapu stanowił 25-kilometrowy odcinek Harvati. Sebastien Loeb, lider punktacji sezonu, musiał czyścić drogę, co szczególnie w greckiej rundzie Mistrzostw Świata ma ogromne znaczenie. W efekcie Francuz w Citroënie C4 WRC uzyskał dopiero ósmy czas próby tracąc 19,9 sekundy do najszybszego w wynikach Latvali. Dani Sordo, drugi z kierowców fabrycznych Citroën Racing, uzyskał czwarty czas. O 1,1 sekundy wyprzedził go jadący pozmienianą Xsarą WRC Petter Solberg, który stracił do Latvali 9,1 sekundy.
Z dobrej strony pokazali się Jewgienij Nowikow i Sebastien Ogier – uzyskali odpowiednio szósty i siódmy czas pokonując nawet Loeba! Conrad Rautenbach zamknął pierwszą dziesiątkę.
OS2 – Thiva
Druga próba była niewiele krótsza od pierwszej – liczyła sobie 23,76 km, a najszybszym kierowcą na tym odcinku okazał się Dani Sordo. Dzięki uzyskaniu 5,9 sekundy przewagi nad Mikko Hirvonenem, pokonał Fina w łącznej klasyfikacji, ale tylko o ulotne 1,5 sekundy. Sebastien Loeb, mimo pierwszej pozycji startowej, uzyskał tym razem czwarty czas, ale fabryczne Fordy były lepsze od Francuza. Mimo to Loeb awansował na piąte miejsce w generalce. Pięciokrotny Mistrz Świata stracił do swego kolegi z zespołu 8,9 sekundy.
Jewgienij Nowikow, zwycięzca wczorajszego odcinka testowego, błysnął na Thivie kolejnym szóstym czasem. Sebastien Ogier był dopiero dziewiąty, da oczka wyżej, niż Conrad Rautenbach.
Petter Solberg miła drobne kłopoty z Xsarą – urwała się śruba w układzie kierowniczym i Mr Hollywood stracił niemal 45 sekund do zwycięskiego Sordo.
OS3 – Evangelistria (odwołany)
OS4 – Bauxites
Najwyraźniej wczorajszy shakedown nie był całkiem przypadkowy – Jewgienij Nowikow popisał się najlepszym czasem na 23,17-kilometrowym Bauxites. Oczywiście te sukcesy wzbudziły w co poniektórych „internacjonalistycznych” polskich kibicach głosy sprzeciwu i krytyki podsycane opiniami, że Nowikow ma bogatego tatusia, ale czy w Polakach takie zachowania naprawdę jeszcze kogoś dziwią? Jeśli nawet ma pieniądze, to nie nimi wygrał odcinek specjalny! Ma talent, ma dobry samochód (Citroëna C4 WRC oczywiście), niezłą pozycję startową, to i wygrał próbę! A to, że jest Rosjaninem, to tylko w małostkowych „polaczkach” może wzbudzać złość. Szkoda, że głównie w takich, którzy sami niczego sensownego nie potrafią w życiu osiągnąć. Na szczęście są też – nawet w większości – kibice prawdziwi, którzy emocjonują się sportowym aspektem zawodów, a nie przynależnością narodową i spiskami dziejowymi.
Ale wróćmy do Grecji ;-) Dani Sordo dzięki trzeciemu czasowi powiększył swą przewagę nad Mikko Hirvonenem o kolejne 2,2 sekundy. Między nimi w wynikach zmieścił się jeszcze Sebastien Loeb tracący do Nowikowa 3,4 sekundy, o pół sekundy więcej, niż Sordo. I choć Loeb pokonał w generalce Madsa Østberga, to jednocześnie został „przeskoczony” przez rewelacyjnego Nowikowa.
Do walki powrócił Petter Solberg – dzięki odwołaniu Evangelistrii Xsara mogła wrócić na serwis, gdzie z grubsza usunięto uszkodzenia. W efekcie Petter zajął siódme miejsce na Bauxites pokonując swego starszego brata Henninga o 7,3 sekundy, co pozwoliło na zmianę kolejności w generalce.
Conrad Rautenbach wywalczył dziewiąty czas próby, a dzięki uzyskaniu na tym odcinku blisko 20-sekundowej przewagi nad Sebastienem Ogierem, „przeskoczył” Francuza w generalce awansując na dziewiąte miejsce. Ogier po przebiciu na tym odcinku lewej tylnej opony spadł za braci Solbergów i Rautenbacha na miejsce dziesiąte w łącznej klasyfikacji.
OS5 – Drossohori
Triumf na Bauxites i porażka na Drossohori – to najkrótsza relacja z dwóch OS-ów Jewgienija Nowikowa. Na liczącej sobie 23,68 km w Citroënie Rosjanina skończyły się tylne opony i Żenia finiszował z niemal 3,5-minutową stratą do zwycięzcy próby – Sebastiena Ogiera. W efekcie Nowikow spadł na trzynaste miejsce w generalce :-( A Loeb ostrzegał…
Drugim czasem popisał się Petter Solberg – stracił do juniora w C4 4,8 sekundy i awansował na piątą pozycję w generalce. Dani Sordo wywalczył czwarty czas – niestety uległ Latvali o 1,9 sekundy, ale oddalił się od Hirvonena o kolejne 5,4 sekundy umacniając się na pozycji wicelidera klasyfikacji generalnej.
Sebastien Loeb finiszował z szóstym czasem tracąc do Ogiera równe 16 sekund. Rautenbach zamknął dziesiątkę.
OS6 – Thiva
Thiva, to jedyna powtórnie przejeżdżana dziś próba będąca jednocześnie ostatnim odcinkiem pierwszego etapu. Warto jednak było czekać ;-) Dani Sordo, choć stracił do najszybszego na próbie Hirvonena 12,1 sekundy i spadł za niego w generalce, pozostał wiceliderem Rajdu Akropolu. Dlaczego? Na drugim przejeździe Thivy spore straty – ponad 3,5 minuty – poniósł Jari-Matti Latvala, wypadając z trasy. Loeb wywalczył drugie miejsce na odcinku i choć wzrosła jego strata do Hirvonena (do 21,1 sekundy), to Francuz narzekać nie może – jest trzeci po pierwszym etapie i nie będzie jutro czyścił drogi, a pozycja do ataku jest znakomita!
Trzeci czas na Thivie należał do Pettera Solberga. Mr Hollywood pokonał brata o 10,6 sekundy i dwa miejsca w klasyfikacji próby. Jewgienij Nowikow powrócił do walki – zajął siódme miejsce i awansował o jedno oczko w generalce. Ósmy czas należał do Sebastiena Ogiera. Conrad Rautenbach zamknął pierwszą dziesiątkę.
Klasyfikacja generalna (pierwsza dwunastka) wygląda po pierwszym etapie Rajdu Akropolu następująco:
1. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, 1:27:11,3
2. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +00:03,0
3. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +00:21,1
4. Petter Solberg, Citroën Xsara WRC, +00:41,8
5. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +01:17,7
6. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +01:17,8
7. Federico Villagra, Ford Focus WRC, +02:04,1
8. Khalid Al Qassimi, Ford Focus WRC, +02:15,0
9. Conrad Rautenbach, Citroën C4 WRC, +02:16,5
10. Mads Østberg, Subaru Impreza WRC, +02:41,0
11. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +03:17,3
12. Jewgienij Nowikow, Citroën C4 WRC, +03:48,9
Jak widać Sebastien Ogier ma tylko 0,1 sekundy straty do poprzedzającego go w wynikach Henninga Solberga, ale czy uda się pokonać Norwega i utrzymywać go za sobą przez kolejne dwa dni? Czy Dani Sordo powalczy skutecznie z Mikko Hirvonenem? Czy Rautenbach pokona Al Qassimiego? Czy dwa dni walki wystarczy Nowikowowi na odrobienie 1,5 minuty i wbicie się do punktowanej ósemki?
O wszystkim tym będziemy Was informować w naszych relacjach jutro i w niedzielę. Trzymajmy kciuki za załogi jadące Citroënami – jak widać, mogą one poprawić swoje pozycje. A po cichu liczymy na kolejny dublecik Loeb/Sordo w dowolnej kolejności ;-)))
KG
Najnowsze komentarze