Pierwszym rozegranym dziś odcinkiem specjalnym był Opaker. Liderem rajdu po wczorajszym superoesie był Petter Solber jadący Citroënem Xsarą, jednak na porannej próbie Norweg był dopiero siódmy i spadł na czwarte miejsce w rajdzie.
Sebastien Loeb przejechał oes o 2,5 sekundy wolniej od najszybszego Mikko Hirvonena, który został liderem rajdu. Piąty czas uzyskał Dani Sordo, narzekający trochę na prowadzenie swojej C4-ki. Dziewiąty rezultat uzyskał Sebastien Ogier, który w generalce zamykał pierwszą dziesiątkę. Ósmym czasem błysną młodziutki Jewgienij Nowikow, a Conrad Rautenbach był trzynasty i tą samą pozycję zajmował w generalce.
Podwójną wygraną fabrycznych kierowców zespołu Citroën Sport zakończył się OS3, nazwany Kirkenaer. Wygrał Loeb przed Sordo, a ten pierwszy objął prowadzenie w rajdzie. Świetny czwarty czas uzyskał Ogier, a Petter Solberg ponownie dowiózł Xsarę na siódmej pozycji. Żółty Citroën C4 WRC Nowikowa tym razem zameldował się na mecie na dziesiątym miejscu, co pozwoliło 18-latkowi z Rosji awansować na jedenaste miejsce w generalce. Conrad Rautenbach nie mógł nadal złapać dobrego rytmu na śniegu, zajmując ponownie trzynaste miejsce.
Niestety, Sebastien Loeb niedługo cieszył się prowadzeniem w Rajdzie Norwegii. Na kolejnym odcinku specjalnym zajął trzecie miejsce, ze stratą 2,9 sekundy do Mikko Hirvonena, spadając za niego w łącznych wynikach. Czwarty wynik uzyskał Dani Sordo i tą samą pozycję zajmował w ogólnej klasyfikacji imprezy. Petter Solberg finiszował szósty, tuż za swoim starszym bratem, co wywindowało go zaraz za Daniego Sordo w całkowitych wynikach rajdu.
Pogubili się trochę juniorzy Citroëna. Najlepiej z nich pojechał tym razem Sebastien Ogier, który był dopiero jedenasty. Na kolejnych pozycjach wylądowali Nowikow i Rautenbach.
Kongsvinger, czyli piąty odcinek specjalny Rajdu Norwegii, był areną dalszej walki łeb w łeb między Sebastienem Loebem, a Mikko Hirvonenem o pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej. Tym razem górą znów był Fin, jednak Loeb stracił do niego zaledwie 2,3 sekundy. Przyklejony do czwartego miejsca wydawał się być Dani Sordo. Zaraz za Hiszpanem na metę wjechał Petter Solberg, który na prawie 19 sekund oddalił się od szóstego w generalce swojego starszego brata, dysponującego teoretycznie dużo bardziej zaawansowanym technicznie Fordem Focusem WRC 08. Odrobinę lepiej spisał się tym razem Sebastien Ogier. Mistrz Świata Juniorów uzyskał ósmy czas, będąc jednocześnie ósmym w generalce. Żenia Nowikow nie powtórzył już świetnego wyniku z OS2, kończąc próbę na jedenastej pozycji, tuż przed Conradem Rautenbachem.
Powtórka odcinka Opaker, czyli szósta próba, to sensacyjne zwycięstwo P-G Anderssona w mocno wysłużonej Škodzie Fabii WRC. Niestety, dalsze sekundy do Mikko Hirvonena stracił Sebastien Loeb, który tym razem był czwarty, w generalce mając do Fina z Forda 6,4 sekundy straty. Nie popisał się też Dani Sordo, który twierdził, że tył jego Citroëna C4 nie chce słuchać poleceń kierowcy. Hiszpan zajął dopiero dziewiąte miejsce, jednak jego czwarta pozycja w rajdzie wydaje się względnie niezagrożona. Identyczny czas uzyskali bracia Solberowie, zajmując ex eaquo piątą pozycję. Najlepiej z citroënowych młodzików poradził sobie tym razem Conrad Rautenbach, przyjeżdżając na jedenastym miejscu, wyprzedzając Ogiera i Nowikowa.
Ten kto myślał, że Sebastien Loeb tak łatwo da za wygraną, grubo się pomylił. Na OS7 Francuz co prawda odrobił tylko 0,6 sekundy, jednak tak małe różnice czasowe zapowiadały pasjonującą walkę do samego końca rajdu. Dani Sordo kolejny raz był piąty, utrzymując swoją pozycję przed Petterem Solbergiem, który zakończył oes na siódmym miejscu. Prawie 20 sekund do najszybszego po raz kolejny P-G Anderssona stracił Sebastien Ogier, który zwiedził kilka przydrożnych zasp.
Przedostatni odcinek pierwszego etapu Rajdu Norwegii padł łupem Mikko Hirvoena. Półtorej sekundy stracił do niego Loeb, który przed finałową próbą dnia tracił do Fina 7,5 sekundy. Lekką zniżkę formy zanotował znów Dani Sordo, dojechał jako ósmy, przegrywając z Petterem Solbergiem., jadącym przecież kilka lat starszą od C4 Xsarą WRC. Wśród juniorów brylował Nowikow, finiszując tuż za Sordo, natomiast przed Rautenbachem. Kolejny, nie najlepszy występ, miał a sobą Sebastien Ogier. Młody Francuz, któremu najwyraźniej brakuje nieco obycia z ośnieżoną nawierzchnią był dopiero czternasty, spadając na dziewiąte miejsce w generalce.
Kiedy powoli zaczęliśmy się oswajać z myślą, że Sebastien Loeb jest skazany na drugie miejsce w rajdzie, nadszedł pełen niespodzianek oes nr 9. Niespodzianką numer 1 była słaba postawa Mikko Hirvonena. Fin tłumaczył kiepski czas stanem ogumienia, a właściwie jego okolcowania, jednak mamy wrażenie, że Ford po raz kolejny stosuje nieczystą grę wypuszczając na prowadzenie Sebastiena Loeba, aby ten jutro przecierał trasę. Chcielibyśmy się mylić, jednak nauczeni doświadczeniem wątpimy w czyste intencje ludzi z temu spod znaku błękitnego owalu. Zostawmy jednak za plecami spekulacje i cieszmy się z 2,6-sekundowego prowadzenia Sebastiena Loeba po pierwszym dniu.
Miało być jednak o niespodziankach, więc do rzeczy. A więc ta oznaczona numerem dwa, to występ na ostatnim dzisiejszym oesie Jewgienija Nowikowa. Junior w żółtym C4 WRC popisał się drugim czasem, 6,1 sekundy gorszym od Loeba.
Bardzo ciekawie wygląda też sytuacja między Danim Sordo, a Petterem Solbergiem, których dzieli zaledwie niecałe 23 sekundy. Mimo to, norweski kierowca Citroëna Xsary nie był do końca zadowolony ze swojej postawy. Żałował, że rano nie zabrał na pokład dwóch kół zapasowych, przez co na zużytym komplecie nie mógł uzyskiwać satysfakcjonujących go czasów.
Sporo muszą nauczyć się jeszcze Sebastien Ogier i Conrad Rautenbach. Obaj juniorzy mają jeszcze mało doświadczenia w jeździe po śniegu i to widać po uzyskiwanych przez nich rezultatach i popełnianych błędach. W efekcie zajmują oni dość odległe miejsca jak na sprzęt, jakim dysponują. Miejmy nadzieję, że podczas pozostałych dwóch etapów rajdu poprawią swoją technikę jazdy i awansują w klasyfikacji.
Tymczasem zostawiamy Was do jutra z wynikami po dziewięciu rozegranych próbach:
1. LOEB, Citroën C4 WRC, 1:13:41,7
2. HIRVONEN, Ford Focus RS WRC 08, 1:13:44,3 | +2,6
3. LATVALA, Ford Focus RS WRC 08, 1:14:07,9 | +26,2
4. SORDO, Citroën C4 WRC, 1:14:50,3 | +1:08,6
5. SOLBERG P., Citroën Xsara WRC, 1:15:13,2 | +1:31,5
6. ANDERSSON. Škoda Fabia WRC, 1:15:13,3 | +1:31,6
7. SOLBERG, Ford Focus RS WRC 08, 1:15:21,1 | +1:39,4
8. WILSON, Ford Focus RS WRC 08, 1:15:45,0 | +2:03,3
9. OGIER, Citroën C4 WRC, 1:16:22,9 | +2:41,2
10. AAVA, Ford Focus RS WRC 08, 1:16:23,2 | +2:41,5
Grzegorz Różycki
Zdjęcia: Citroën Sport
Najnowsze komentarze