Citroën wygrywa WRC! Dani Sordo podtrzymał zwycięską passę Citroëna w Niemczech i jednocześnie wygrał swój pierwszy rajd w formacie WRC, choć był to już 107. jego start w Mistrzostwach. Pasjonująca walka toczyła się do samego końca i cieszę się, że Hiszpan wytrzymał presję, a nawet zwyciężał w ostatnich przejazdach Rajdu Niemiec.
To na pewno pomoże mu w karierze, zarówno od strony sportowej psychiki, jak i utrzymania miejsca w topowym zespole. Czy jednak będzie to ekipa Citroëna? Decyzje zapaść mają właśnie po Rajdzie Niemiec…
Na niedzielę zaplanowano tylko dwie próby czasowe – podwójny przejazd odcinka Dhrontal. Sprawdźmy więc, jak rozwijała się sytuacja w ostatnim dniu Rajdu Niemiec.
OS15 – Dhrontal 1 – 24,58 km
Dani Sordo stanął po sobotnich zmaganiach przed nie lada wyzwaniem – mógł sięgnąć po swoje pierwsze zwycięstwo w samochodzie WRC. Musiał jedynie zapanować nad emocjami i utrzymać, a najlepiej powiększyć przewagę nad Thierrym Neuville’em. A przewaga ta była niewielka – ledwie 0,8 sekundy, zaś Belg jest kierowcą ambitnym i skutecznym.
Na szczęście niedzielny poranek przyniósł kolejne OS-owe zwycięstwo Daniego, choć na początku wcale nie wyglądało to różowo – pierwsze międzyczasy Thierry’ego były lepsze. Jak się okazało, Dani zdawał sobie sprawę z tego, że nie jedzie najlepiej, popełnił też drobny błąd, ale na szczęście szybko udało mu się skoncentrować i potem było już coraz lepiej, a w efekcie przewaga Hiszpana nad Belgiem wzrosła o kolejne 2,2 sekundy. Znaczyło to, że przed drugim przejazdem odcinka Dhrontal Dani miał równe 3 sekundy zapasu.
Mikko Hirvonen nie walczył – chciał utrzymać swoje trzecie miejsce i dlatego nie podejmował ryzyka. Nie miał szans na dogonienie czołówki (przeszło dwie minuty straty), nie chciał też popełnić błędu i roztrwonić niemal 5-minutowej przewagi nad czwartym w stawce Martinem Prokopem.
Khalid Al-Qassimi zwiedzał pobocza i w efekcie jego Citroën DS3 WRC osiągnął metę na miejscu piętnastym, ze stratą 1:46,6 do Daniego Sordo.
Szalał za to Robert Kubica – siódmy czas (+40,5) pozwolił powiększyć przewagę nad Evansem o 10,4 sekundy, co znacząco zwiększyło szanse Polaka na zwycięstwo w WRC-2 i utrzymanie znakomitej, piątej pozycji w klasyfikacji generalnej!
OS16 – Dhrontal 2 – 24,58 km
Podczas ostatniego odcinka, umożliwiającego – jako Power Stage – zdobycie dodatkowych punktów, zmieniono kolejność startową tak, że prowadzący w klasyfikacji WRC jechał jako ostatni. To bardzo dobrze dla Daniego Sordo, bo mógł śledzić międzyczasy Neuville’a, ale także dla publiczności, bo dłużej trwały emocje ;-)
Na trasę jako pierwszy wyruszył więc Sebastien Ogier, który wysoko zawiesił poprzeczkę. Nic dziwnego – raz, że to znakomity kierowca, a dwa – nie miał do stracenia nic, a do zyskania – nawet trzy punkty za zwycięstwo na tej próbie. Kierowca Volkswagena uzyskał czas 15:37,9, czyli aż o 11,2 sekundy lepszy, niż Dani Sordo w pierwszym przejeździe!
Ale Dani walczył! Na pierwszym międzyczasie był o 0,6 sekundy lepszy od Ogiera! Pokonał też o 2,6 sekundy Neuville’a. Drugi międzyczas był już jednak nieco gorszy, choć wciąż z minimalną przewagą nad Belgiem.
Na trzecim międzyczasie Dani tracił już sekundę do Thierry’ego, ale na czwartym, ostatnim, był remis. Cóż za emocje!!! I wtedy padła strona z oficjalnymi wynikami :-/ ale na szczęście tylko na chwilę. Czas Thierry’ego, to 16:31,8, czyli kiepściutki, pozostawało więc pytanie, ile wykręci Dani. I jest!!! 15:41,8!!! Dani nie tylko objechał Neuville’a, ale wygrał cały rajd i zdobył dwa dodatkowe punkty za Power Stage! Rewelacja! Citroën wciąż jest niepokonany w Niemczech!!!
A jak reszta? Mikko Hirvonen pojechał zachowawczo, ukończył próbę z szóstym czasem (+35,8) i cały rajd na trzecim miejscu.
Khalid Al-Qassimi znów był najwolniejszy w stawce aut WRC – stracił 1:37,5 do Ogiera i przeszło 1,5 minuty do Sordo, ale osiągnął metę, ostatecznie na jedenastym miejscu w klasyfikacji generalnej.
Kolejne w sezonie zwycięstwo odniósł Robert Kubica, który nie dał szans rywalom, i choć przegrał ostatnią próbę z Evansem, to jednak utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej i ukończył Rajd Niemiec na znakomitym, piątym miejscu w klasyfikacji generalnej!
A teraz nieoficjalne jeszcze wyniki (pierwsza jedenastka) kończącej się dopiero imprezy:
1. Dani Sordo, Citroën DS3 WRC, 3:15:19,4
2. Thierry Neuville, Ford Fiesta WRC, +0:00:53,0
3. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC, +0:02:36,1
4. Martin Prokop, Ford Fiesta WRC, +0:08:00,8
5. Robert Kubica, Citroën DS3 RRC, +0:09:01,3
6. Elfyn Evans, Ford Fiesta R5, +0:09:14,2
7. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo WRC, +0:09:55,0
8. Hayden Paddon, Škoda Fabia S2000, +0:13:01,2
9. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:13:28,1
10. Jewgienij Nowikow, Ford Fiesta WRC, +0:15:17,9
11. Khalid Al-Qassimi, Citroën DS3 WRC, +0:17:46,9
Citroën wygrał a my gratulujemy i trzymamy kciuki za kolejne zwycięstwa
Citroen
KG; zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze