Dacia ma niewątpliwie powody do zadowolenia – na włoskim rynku znajduje się w gronie pięciu najchętniej wybieranych marek samochodowych w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych. To obrazuje zaufanie, jakim Włosi darzą te autka. Wszak klienci indywidualni wybierają samochody sami, zaś sprzedaż flotowa rządzi się innymi prawami.
W 2021 roku we Włoszech zarejestrowano 61.691 samochodów marki Dacia (+16% w porównaniu do 2020 r.) na rynku, który nieznacznie wzrósł w porównaniu do 2020 r. (+6%), ale spadł o 24% w porównaniu z 2019 rokiem ze względu na wciąż obecny kryzys półprzewodników i ograniczenia zdrowotne.
Zobacz: Nowa Dacia Duster. Promocyjna cena.
Wprowadzona na włoski rynek w styczniu 2021 roku trzecia generacja Sandero i Sandero Stepway osiągnęła 28.961 rejestracji, utrzymując podium na rynku samochodów prywatnych trzeci rok z rzędu. Z tego aż 27.874 rejestracji (96,25%) przypadło na osoby prywatne, co dało Sandero drugie miejsce w segmencie B. Ponad 65% sprzedaży Sandero przypada na wersję Stepway, miejskiego crossovera z duchem przygody.
Kolejnym ważnym dla marki wydarzeniem w 2021 roku było wprowadzenie na rynek Dacii Spring, miejskiego pojazdu o wyglądzie crossovera, w 100% elektrycznego i dostępnego dla wszystkich. Od września pierwsi klienci udali się do sieci sprzedaży Dacii po odbiór aut zamawianych od marca.
W 2021 roku złożono we Włoszech ponad 7.400 zamówień na Springa. Z wielkim entuzjazmem i dumą, począwszy od września ubiegłego roku, pierwsi klienci udali się do sieci sprzedaży Dacii, aby odebrać pierwszy w 100% elektryczny samochód w gamie Dacii (5.496 rejestracji). Dacia Spring zajmuje trzecie miejsce na włoskim rynku samochodów elektrycznych sprzedawanych osobom fizycznym. Dla ośmiu na dziesięciu klientów kupujących Springa była to pierwsza Dacia w życiu! Spring stanowi ważny krok w kierunku demokratyzacji mobilności elektrycznej. Oprócz doskonałych wyników handlowych, Spring uzyskał niedawno tytuł „Best Buy Car of Europe 2022” przyznany przez jury AUTOBEST, reprezentujące 32 kraje europejskie.
Poddany liftingowi we wrześniu Duster znajduje się w pierwszej piątce samochodów sprzedawanych klientom indywidualnym, osiągając pozycję lidera segmentu C-SUV w kanale dystrybucji do klientów prywatnych z 24.593 rejestracjami.
Z 38.670 pojazdami wyposażonymi w silnik ECO-G (benzyna + LPG), Dacia potwierdza swoją wiodącą pozycję na rynku LPG z ponad 36-procentowym udziałem w rynku i wzrostem o 40% w porównaniu do roku 2020.
Ekologiczne, ekonomiczne, praktyczne i pomysłowe silniki Dacia ECO-G nadal odnoszą wielki sukces. Ponad 63% sprzedaży marki we Włoszech przypada na wersje z silnikami dwupaliwowymi benzyna / LPG. Klienci najchętniej sięgają po dwupaliwowe Sandero (20.167 egzemplarzy) i Dustera (18.491 sztuk).
Dacia poszerza swoją ofertę produktową dzięki wprowadzeniu na rynek modelu Jogger, samochodu rodzinnego, który oferuje do siedmiu miejsc i pojawi się w sieci sprzedaży pod koniec pierwszego kwartału 2022 roku.
Sprawdź polskie ceny Dacii Jogger
Łączna sprzedaż Dacii dla klientów indywidualnych we Włoszech osiągnęła poziom 57.456. To znaczy, że aż 93,14% sprzedaży trafiła do osób prywatnych, a tylko niespełna 7% do flot. Dacia obecnie wykroiła dla siebie 6,2% włoskiego rynku klientów indywidualnych, zyskując 0,7 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2020.
„Pomimo trudnych warunków rynkowych, których doświadczamy od wielu miesięcy, Dacia nadal utrzymuje wiodącą pozycję na włoskim rynku, dzięki DNA naszej marki, dynamice sieci sprzedaży Dacii oraz gamie pojazdów odnowionych i rozszerzonych w 2021 roku. Dacia notuje godne uwagi wyniki, które przekładają się na powrót do TOP 5 na rynku w sprzedaży do klientów prywatnych, z podium Sandero i piątym miejscem Dustera na tym rynku oraz znakomitym debiutem Springa, pierwszym w 100% elektrycznym samochodem naszej marki.
Jestem przekonany, że Dacia utrzyma tę samą dynamikę handlową również w 2022 roku. Gama zostanie wzbogacona o Joggera i mamy już otwartą księgę zamówień, którą mamy nadzieję zrealizować, gdy tylko kryzys półprzewodników zacznie słabnąć. Wreszcie, wizerunek naszej marki ewoluuje dzięki nowemu logo i nowej identyfikacji wizualnej, która jest już obecna na poziomie cyfrowym i komunikacyjnym. Całkowicie nowa tożsamość marki będzie stopniowo pojawiać się w naszej sieci sprzedaży oraz w samochodach w czasie 2022 roku, aby uczynić Dacię jeszcze fajniejszą” – podsumował wyniki Guido Tocci, dyrektor zarządzający marki Dacia we Włoszech.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze