Czas na kolejne dane statystyczne, tym razem z Wielkiej Brytanii i te dotyczące marki Renault. Okazuje się, że w Zjednoczonym Królestwie sprzedaż Renault wzrosła w stosunku do roku 2014 o 14%, gdy cały brytyjski rynek – jeden z największych na Starym Kontynencie – wzrósł o 6,3%. Dla Renault to naprawdę dobre wiadomości – polityka odnowienia gamy modelowej zadziałała znakomicie!
W roku 2015 w Wielkiej Brytanii zarejestrowano 75.618 nowych aut marki Renault. Bardzo dobrze radzą sobie auta zaliczane do szeroko pojętego segmentu B – Clio, crossover Captur oraz w pełni elektryczny Zoe. Na te trzy modele przypadło aż 53.410 rejestracji (czyli ponad 70% sprzedaży Renault w Wielkiej Brytanii), a ich sprzedaż wzrosła w stosunku do roku 2014 o 5,8%. Na samo Zoe przypadło 2.053 rejestracje wobec 2.266 wszystkich sprzedanych aut Z.E.
Dobrze rokuje także ubiegłoroczna nowość – kompaktowy SUV Kadjar. Wprowadzono go na brytyjski rynek dopiero w ostatnim kwartale minionego roku, ale po zainteresowaniu klientów i po składanych zamówieniach sądząc zapowiada się sukces sprzedażowy. Nie dziwię się – Kadjar, to naprawdę interesujący samochód!
Ale nie tylko z Kadjarem związane są nadzieje na kolejne sukcesy. Renault liczy na duże zainteresowanie na Wyspach także nowym Megane oraz Talismanem. To powinny być samochody, które chwycą Brytyjczyków za serca. Ofensywa Renault w tak wielu segmentach w tak krótkim czasie najwyraźniej przynosi efekty. Co więcej – to idealne działanie, gdy ma się w zanadrzu modularną platformę. Że o zaletach wieloletniej współpracy z Nissanem w ramach Aliansu nie wspomnę.
„Ten niezwykły wzrost jest efektem popytu na nasze nowiutkie modele, ale nie bez znaczenia jest też zaangażowanie dealerów w obsługę klienta. Niedawne wprowadzenie do oferty Kadjara powinno jeszcze bardziej zintensyfikować sprzedaż. Z nadzieją patrzymy jednak nie tylko na Kadjara, ale i na nowe Megane, i na całkiem nowego Scenic’a, który jeszcze w tym roku powinien zakończyć odnowienie gamy Renault w gamie samochodów rodzinnych” – powiedział Ken Ramirez z Renault UK.
I choć Megane zawsze miało mocną pozycję na Wyspach, nawet pod koniec życia poszczególnych modeli, to należy się spodziewać, że liderem marki w Wielkiej Brytanii pozostanie jednak Clio.
KG
Najnowsze komentarze