Stellantis potwierdza swoje przyspieszenie na francuskim rynku samochodowym w lutym i w pierwszych dwóch miesiącach całego roku.
Stellantis odnotował 18,5% wzrost wolumenu sprzedaży PC+LCV w lutym, o 5 punktów procentowych wyższy niż wzrost na rynku motoryzacyjnym, i potwierdził swoją pozycję wzorcowego producenta z udziałem w rynku na poziomie 32,9%, co stanowi wzrost o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z lutym 2023 roku,
Lider rynku w pierwszych dwóch miesiącach łącznie w segmencie PC + LCV z udziałem w rynku wynoszącym 33,7%, co oznacza wzrost o 2,2 punktu procentowego,
Stellantis France potwierdził swoją pozycję lidera rynku w lutym i ogólnie pod względem sprzedaży, z 5 modelami w pierwszej dziesiątce rynku PC (Peugeot 208, 308, 2008, Citroën C3 i Fiat 500). W lutym penetracja wyniosła 32,9% dla PC+LCV, 31,9% dla PC i 37,3% dla LCV.
Z łącznym udziałem w rynku PC+LCV w pierwszych dwóch miesiącach roku wynoszącym 33,7%, co stanowi wzrost o 2,2 punktu procentowego w porównaniu z 2023 r., oraz wzrostem liczby rejestracji o 18,8%, Stellantis umocnił swoją pozycję wiodącego producenta pod względem sprzedaży we Francji, wyprzedzając drugą co do wielkości grupę o ponad 9 punktów procentowych.
„Stellantis potwierdza swoją bardzo silną dynamikę na rynku francuskim w 2024 roku. W szczególności chciałbym pochwalić nasze wyniki na rynku pojazdów elektrycznych: po objęciu pozycji lidera na tym rynku w 2023 r., przyspieszamy z rekordowym udziałem w rynku wynoszącym ponad 37% w lutym. Chciałbym również podkreślić fakt, że silny udział Stellantis w rynku jest wynikiem przyspieszenia wszystkich naszych marek. Stellantis był również bardzo aktywny w dziedzinie leasingu elektrycznego, z wysokim poziomem zamówień, co świadczy o adekwatności naszej oferty elektrycznej do zapotrzebowania rynku” – mówi Christophe Musy, dyrektor Stellantis France.
W lutym 6 marek odnotowało wyższe wolumeny sprzedaży:
- Peugeot osiągnął wyjątkowe wyniki, utrzymując pozycję lidera rynku PC drugi miesiąc z rzędu, z udziałem w rynku PC + LCV wynoszącym 15,7% i wzrostem wolumenu sprzedaży o 11,1%. Peugeot 208 jest nadal najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym we Francji, z udziałem w rynku wynoszącym 7%, co oznacza wzrost o 1,2 punktu procentowego w porównaniu z lutym 2023 r,
- Citroën kontynuował wzrost drugi miesiąc z rzędu, a wolumen sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych wzrósł o 29,1%, zajmując trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych ze wzrostem wolumenu o 29,7% w przypadku samochodów osobowych i 27,5% w przypadku lekkich samochodów dostawczych. Złożono już ponad 7 000 zamówień na nowy ë-C3, co potwierdza bardzo wysoki poziom popytu publicznego na ten model, w cenie od 14 800 euro, z odliczonymi premiami, aby sprostać wyzwaniu, jakim jest zapewnienie wszystkim dostępu do mobilności elektrycznej,
- Fiat odnotował wzrost wolumenów PC + LCV o 28,5%, a wolumenów PC o 69,7%, napędzany trwałym wzrostem sprzedaży Fiata 500 (+33%) i doskonałym startem Fiata 600e, który stanowił prawie 10% sprzedaży marki w lutym i ogółem,
- Jeep odnotował znaczny wzrost wolumenu sprzedaży (+116,2%), podwajając liczbę rejestracji w porównaniu z lutym 2023 r., a udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży wzrósł do 40%,W segmencie marek premium Alfa Romeo nadal rosła, a wolumen sprzedaży wzrósł o +49%, w szczególności dzięki sprzedaży Tonale, pierwszego zelektryfikowanego pojazdu marki.
Stellantis liderem rynku lekkich pojazdów użytkowych
W lutym Stellantis utrzymał pozycję lidera na rynku lekkich samochodów dostawczych, z udziałem w rynku na poziomie 37,3% i wolumenem sprzedaży wyższym o 9,7%. Wyniki te były wspierane przez sukces marek Peugeot i Citroën, których sprzedaż wzrosła odpowiednio o 12,2% i 27,5%.
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy Stellantis potwierdził swoją pozycję numer jeden na rynku samochodów dostawczych, z udziałem w rynku wynoszącym 39,1%, prawie 9 punktów przed drugą co do wielkości grupą na rynku.
Stellantis umacnia swoją pozycję lidera na rynku pojazdów w 100% elektrycznych
Wyjątkowe wyniki sprzedaży pojazdów elektrycznych w ciągu miesiąca, z rekordowym udziałem w rynku na poziomie 37,1%, wzrostem o prawie 10 punktów procentowych w stosunku do 2023 r. i wzrostem wolumenu sprzedaży o +76%. Ogólnie rzecz biorąc, Stellantis umocnił swoją pozycję lidera z udziałem w rynku wynoszącym 34,2%, co oznacza wzrost o 4,7 punktu procentowego, a wolumen sprzedaży wzrósł o 51,5%. Peugeot 208 i Fiat 500e zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce na rynku samochodów elektrycznych dla klientów indywidualnych.
Dzięki różnorodności i przydatności gamy samochodów elektrycznych dla klientów, Stellantis odnotował ponad 38 000 wniosków o finansowanie zatwierdzonych w ramach rządowego programu leasingu elektrycznego, co stanowi ponad trzy czwarte udziału w rynku w tym segmencie.
Sukces ten wynika z szybkości działania firmy Stellantis, która od pierwszego dnia, w szczególności dzięki Stellantis Finance & Services, była w stanie zaproponować oferty francuskim klientom i była pierwszą firmą leasingową, która podpisała umowę z rządem francuskim. Stellantis był w stanie, wraz ze wszystkimi swoimi zespołami, stworzyć oferty wynajmu, poinformować i zaangażować swoje sieci oraz dostosować swoje strony internetowe. Po drugie, biorąc pod uwagę sukces programu, zespoły przemysłowe były w stanie sprawnie dostosować harmonogramy produkcji, aby zwiększyć liczbę produkowanych pojazdów. Wreszcie, wszystkie kwalifikujące się marki odegrały swoją rolę w tym sukcesie:
- Peugeot, ulubiona marka samochodowa Francuzów, odniosła ogromny sukces dzięki modelowi E-208, który stanowił jedną trzecią całej sprzedaży leasingu elektrycznego,
- Citroën, z nowym ë-C3, osiągnął 15% całkowitego wolumenu, potwierdzając bardzo wysokie oczekiwania opinii publicznej wobec tej nowej elektrycznej oferty segmentu B, która doskonale spełnia ich oczekiwania,
- Opel odnotował, że jego dwa modele elektryczne, Corsa i Mokka, osiągnęły solidne, zrównoważone wyniki, demonstrując znaczenie podwójnej oferty miejskiego sedana/rodzinnego sedana,
- Fiat, wierny swoim wartościom i zaangażowaniu w zrównoważoną mobilność dostępną dla wszystkich, umocnił swoją pozycję wzorcowego gracza w obsłudze siły nabywczej swoich klientów, oferując podwójną ofertę 500e i 600e dostosowaną do mobilności jutra,
- Wreszcie, dzięki Avengerowi, Jeep zademonstrował swoją zdolność do odkrywania siebie na nowo i reagowania na ducha czasu dzięki rodzinnemu modelowi o długości nieco ponad czterech metrów, oferującemu przestrzeń i wygląd, które zostały docenione przez klientów i nagrodzone tytułem Samochodu Roku 2023.
Najnowsze komentarze