Trzeci rok z rzędu trofeum Qualiweb Strategies trafiło do Peugeota. Marka okazała się najlepszym producentem/importerem samochodów we Francji pod względem jakości zdalnej obsługi klienta.
Od 15 lat mierzony jest – przez magazyn „Stratégie” – poziom jakości obsługi klienta przez poszczególne marki działające we Francji. W tym roku oceniano 315 marek reprezentujących 17 branż. Badanie polega na wysłaniu do każdej z tych firm siedmiu tajemniczych e-maili według czterech scenariuszy: uzyskanie informacji handlowych, złożenia reklamacji, zapytania technicznego i wyrażenie sympatii.
W branży motoryzacyjnej trzeci raz z rzędu triumfował Peugeot. Marka szczyci się tym, że na wszystkie e-maile odpowiada w czasie 24 godzin, a na większość – już po 12 godzinach od otrzymania. Nowa organizacja zespołu Customer Contact Center Peugeot France pozwoliła w ubiegłym roku obsłużyć niemal 110.000 kontaktów, w tym 65.000 telefonicznych i 43.000 wykorzystujących elektroniczne kanały dostępu, przy czym ta druga wielkość rokrocznie wzrasta.
W tej edycji konkursu po raz pierwszy wprowadzono też obsługę kanałów uwzględniających media społecznościowe. Przekazano markom po trzy tajemnicze wiadomości (o długości nie większej, niż 160 znaków – jak w SMS-ie) przez Facebooka. W tej klasyfikacji nie wprowadzono jeszcze segmentacji na branże, ale i tak Peugeot znalazł się na szóstej pozycji (ex aequo).
KG
Najnowsze komentarze