W dniach 6. i 7. grudnia Renault weźmie udział w targach Autonomic Méditerranée w Marsylii (hala 1, wejście C).
Targi te będą okazją dla Renault Tech do zaprezentowania szerokiej publiczności dwóch innowacyjnych produktów: Renault Grand Kangoo TPMR, inaczej Ergo ramp® oraz Dacii Dokker TPMR.
Renault, europejski lider motoryzacyjny w zakresie transportu osób o ograniczonej sprawności ruchowej (fr. TPMR), proponuje swoim klientom gamę pięciu samochodów, do których dodaje systemy ułatwiające przesiadanie się i kierowanie samochodem. Rocznie w zakładzie w Heudebouville (Francja) składa się ponad 1.000 samochodów.
Już 25 lat Renault Tech (oddział Renault Sport Technologies) projektuje, wytwarza i wprowadza na rynek samochody przeznaczone do transportu osób o ograniczonej sprawności ruchowej (fr. TPMR). Renault Tech skorzysta ze swej obecności na targach Autonomic Méditerranée, które odbędą się w dniach 6 i 7 grudnia w Marsylii, aby zaprezentować szerokiej publiczności dwa nowe samochody, które uzupełnią już istniejącą gamę: Grand Kangoo i Dokker TPMR.
Grand Kangoo Ergo ramp®: stale więcej miejsc(a)
Nowa wersja została stworzona na podstawie Grand Kangoo, przedłużonego kombivanu marki Renault wprowadzonego na rynek we wrześniu. Przeznaczony głównie do użytku profesjonalnego, np. w charakterze taksówek, samochodów kursujących wahadłowo na lotnisko czy środków transportu zbiorowego, samochód ten umożliwia przewożenie do sześciu osób: pięciu pasażerów na siedzeniach i kanapach oraz jednego pasażera na wózku inwalidzkim.
Grand Kangoo TPMR, zwany Ergo ramp®, zostanie wprowadzony na rynek we Francji w chwili otwarcia targów Autonomic, a następnie sprzedawany będzie w innych krajach europejskich. Samochód oferowany jest w jednej wersji, lecz możliwy jest wybór między licznymi opcjami w celu jak najlepszego dostosowania samochodu do potrzeb użytkownika.
Ta nowa zmiana jest szczególnie innowacyjna. Złożono wniosek patentowy na projekt rampy podjazdowej stosowanej w samochodzie. Jej obsługa jest bardzo łatwa, a jej rozłożenie nie wymaga wiele wysiłku. Złożona rampa pozwala także na zachowanie płaskiej podłogi, jak również całkowitej modułowości, którą szczyci się Grand Kangoo.
Dokker TPMR: prawdziwa Dacia, prosta i wytrzymała
Dokker TPMR został stworzony w duchu wartości wyznawanych przez markę Dacia, czyli prostoty i wytrzymałości. Samochód dostosowany jest do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, które poruszają się na wózku inwalidzkim. Istnieją trzy wersje zaadaptowanego samochodu, pozwalające na przewożenie do pięciu osób pełnosprawnych oraz jednej osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim.
Oferowane są dwa lub trzy zakresy wyposażenia, zależnie od wersji oraz liczne opcje umożliwiające konfigurację samochodu zgodnie z wymaganiami użytkowników.
Renault TECH poświęciło dużą część budżetu badawczego i rozwojowego na osiągnięcie takiej właśnie adaptacji. Poniżej podano kilka przykładowych innowacji wprowadzonych w tym nowym samochodzie:
– obniżona podłoga wykonana z materiału kompozytowego, która nie tylko obniża masę pojazdu, lecz również zapewnia wyjątkową trwałość i zmniejszenie liczby wykorzystywanych części.
– aluminiowa rampa o strukturze plastra miodu również obniża masę samochodu i może być obciążana do 300 kg (osoba o ograniczonej sprawności ruchowej i osoba towarzysząca).
Dokker TPMR zostanie wprowadzony na rynek we Francji, w Europie oraz w Turcji i Maroku pod koniec marca 2013 r. Cennik zostanie udostępniony również w tym okresie.
Całościowe podejście do kwestii niepełnosprawności
Renault prowadzi politykę na rzecz aktywności osób niepełnosprawnych od roku 1995, czyli od chwili, gdy przedsiębiorstwo podpisało swoje pierwsze porozumienie w tym zakresie. Obecnie już piąte porozumienie, podpisane jednomyślnie przez organizacje związkowe, ustala cele na kilku płaszczyznach: integracja osób niepełnosprawnych w usługach wsparcia i w zawodach inżynieryjnych, utrzymanie zatrudnienia, rozwój korzystania z chronionego rynku pracy oraz podnoszenie świadomości pracowników poprzez organizowanie animacji i szkoleń.
– Dla pracowników: „Misja Handicap” opiera się na sieci profesjonalistów wyznaczonych w każdym zakładzie pracy w celu proponowania sposobów przystosowania miejsc pracy czy też szkoleń dla dyrekcji. Prowadzi również wszelkie działania związane z podnoszeniem świadomości pracowników w celu eliminowania stereotypów, w tym wydanie komiksu dla pracowników oraz wdrożenie w firmie wewnętrznej sieci pracowniczej „Handi@Renault”.
– Dla klientów: od ponad 25 lat Renault Tech projektuje, wytwarza i wprowadza na rynek samochody dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Będąc liderem na tym polu, Renault Tech oferuje szeroką gamę samochodów odpowiadających wszystkim potrzebom, takich jak Master, Trafic, Kangoo i Dacia Dokker. W całej gamie pojazdów (w tym Twizy) Renault Tech montuje również systemy wspomagające kierowanie samochodem, jak również, w niektórych modelach, systemy ułatwiające przesiadanie się osób z wózków inwalidzkich do samochodu i odwrotnie.
– Dla dostawców i partnerów: podzlecając część działań, takich jak utrzymanie terenów zielonych, drukowanie lub okablowanie przemysłowe, Renault przyczynia się do rozwijania solidarnej gospodarki, sprzyjającej sektorom chronionego rynku pracy.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze