Czy palce mogą zabić? Cóż, zapewne tak, acz realizacja takiego planu musiałaby być dość drastyczna w skutkach. A czy palce mogą się przyczynić do śmierci? To już prędzej. Właśnie palcom, czyli tym elementom naszego ciała, które biorą bardzo aktywny udział w pisaniu SMS-ów, poświęcono szczególną uwagę w kampanii społecznej przygotowanej przez agencję Havas na zlecenie Citroëna w Brazylii.
Akcja pojawi się wyłącznie w portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, czy LinkedIn, bowiem Citroën koncentruje się na mediach cyfrowych, by tam być jak najbliżej swoich odbiorców. Ta kreatywna kampania personalizuje palce w osobach Hannibala Lectera, Drakuli i mafioza. Personifikują oni zło, jakie czyha w palcach wklepujących SMS-y, czy ogólnie obsługujących urządzenia przenośne, choć tak naprawdę problem tkwi w naszych głowach.
Dziś wszędzie się spieszymy, wiecznie brakuje nam czasu, zachowujemy się (czy raczej próbujemy się zachowywać) jak wielordzeniowe procesory robiąc wiele rzeczy naraz. W efekcie jakże wielu z nas korzysta z telefonu komórkowego, czy innych urządzeń elektronicznych podczas prowadzenia samochodu.
Badania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dowodzą, że obsługa telefonów komórkowych podczas jazdy przez osobę kierującą samochodem powoduje nawet ośmiokrotny wzrost ryzyka wypadku! Dzieje się tak dlatego, że czas reakcji kierowcy wydłuża się wówczas o 35%. Szansa na spowodowanie kolizji podczas jednoczesnego prowadzenia pojazdu i pisania SMS-a rośnie nawet 23-krotnie! Nic dziwnego, skoro jadąc z prędkością jedynie 50 km/h i odrywając wzrok od sytuacji na drodze na jedynie 2 sekundy pokonujemy aż 28 metrów!
W Stanach Zjednoczonych pisanie SMS-ów podczas prowadzenia pojazdów jest główną przyczyną śmierci nastolatków!
W Brazylii, gdzie opisywana akcja społeczna właśnie debiutuje, choć 100% kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że rośnie zagrożenie dla życia i zdrowia podczas korzystania z telefonu w chwili prowadzenia samochodu, do wykonywania tych czynności przyznaje się aż 84% respondentów.
„Przekaz medialny trafia do odbiorcy tylko wtedy, gdy jest dla niego interesujący. Chcemy zwrócić uwagę na duży problem związany z obsługą telefonów komórkowych podczas prowadzenia samochodów. Dziś ludzie nie tylko telefonują i SMS-ują, dziś często sprawdzają, co dzieje się na portalach społecznościowych. Dlatego właśnie prezentujemy nasza kampanię na Facebooku, Instagramie, czy LinkedIn” – tłumaczy Alexander Greif z działu marketingu Citroën do Brasil.
Mam tylko nadzieję, że Brazylijczycy nie będą się zapoznawać z kampanią prowadząc samochody… ;-)
„Ludzie wiedzą, że grozi im niebezpieczeństwo, ale je ignorują. Musieliśmy więc w jakiś mocny sposób przekazać im, jak wielkie ryzyko podejmują. Wymyśliliśmy, że przedstawimy palce w postaci czarnych charakterów. Liczymy, że zmusi to ludzi do przeanalizowania swoich zachowań, swoich nawyków za kierownicą” – dodaje Celio Salles, dyrektor kreatywny w agencji Havas.
KG; zdjęcia: Citroën do Brasil
Najnowsze komentarze