citroen dyane 1 Wiadomości
Wiadomości

Citroën Dyane – włoski „mostro di simpatia”, czyli jak reklamowano legendę lekkim tonem

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
leapmotor 02 Wiadomości
Wiadomości

Toyota w tarapatach? Chińskie marki odbierają japończykom rynek w Polsce. Analiza Wojciecha Drzewieckiego

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
uzywana dacia duster 1 6 lpg 1 Wiadomości
Wiadomości

5 najczęstszych oszustw przy sprzedaży aut używanych. Na co uważać?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Fiat Grande Panda 2025
Wiadomości

Nowy Fiat Grande Panda otrzyma manualną skrzynię biegów. Cena pójdzie w dół

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Mitsubishi Outlander PHEV Bartłomiej Topa
Wiadomości

Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
nowy jeep renegade willys my 2025 09 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Zakład w Kałudze zwiększa inwestycje

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2012-03-31
w Wiadomości
Czas czytania 2 minut
33
A A
0

Łączna wartość kredytów wynosi 320 milionów euro. Dzięki tym pieniądzom w 2015 roku zdolność produkcyjna fabryki osiągnie wielkość 125.000 samochodów rocznie, z możliwością jej rozszerzenia do 300.000 rocznie. Za trzy lata zakłady produkować będą samochody w pełnym założonym cyklu, a dalszy wzrost produkcji będzie możliwy dzięki wprowadzeniu pracy wielozmianowej.

EBOiR przyznał francusko-japońskiej spółce linię kredytową w wysokości 110 milionów euro i dodatkowo 60 milionów euro nominowaną w rublach. Konsorcjum banków Unicredit Bank AG, Credit Industriel et Commercial, Intesa SanPaolo, Raiffeisen Bank International AG oraz Societe Generale wyasygnują z kolei kwotę 150 milionów euro w kredycie pięcioletnim, o czym poinformował również EBOiR. Pożyczkę gwarantują PSA Peugeot Citroëna oraz Mitsubishi Motors Corporation. Pieniądze są potrzebne do sfinalizowania drugiego etapu projektu w Kałudze, w tym osiągnięcie produkcji w pełnym cyklu.

Przypomnijmy, że produkcja samochodów w podmoskiewskiej fabryce ruszyła przed niemal dwoma laty, w kwietniu 2010 roku. Już wtedy zakładano, że pełny cykl produkcji zostanie osiągnięty w 2012 roku, czyli jak widać – wszystko idzie zgodnie z planem.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

Łączna wartość inwestycji w tej rosyjskiej fabryce sięgnie 470 milionów euro. Wkrótce w zakładzie powstanie spawalnia, lakiernia, a samochody zjeżdżać będą z dwóch linii produkcyjnych. Niebawem bramy fabryki opuszczać będzie także pierwszy lokalny model – Peugeot 408 w wersji sedan, o czym wspominaliśmy przed kilkoma dniami.

„Nowe obiekty w fabryce pozwolą na stworzenie kolejnych 3.000 miejsc pracy i spełnią obietnicę produkcji samochodów w Rosji” – powiedział Alan Pilloux, dyrektor zarządzający Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.

Zgodnie z tym, co raportował premierowi Putinowi gubernator Kaługi Anatolij Artamonow, fabryka powinna osiągnąć pełny cykl produkcyjny 4. lipca 2012 roku. Niewykluczone jednak, że nastąpi niewielkie opóźnienie i stanie się to bliżej jesieni.

KG

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot
Udostepnij12Tweet7Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3497 udostępnienia
    Udostepnij 1399 Tweet 874
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1791 udostępnienia
    Udostepnij 716 Tweet 448
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1399 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823

Testy samochodów

Renault Espace
Testy

Test: Renault Espace V 2.0 bluedCi 200 KM – spieszmy się kochać minivany. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-09-12
14. Renault Clio R.S. Trophy Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio R.S.Trophy 1.6 220 KM – hothatch, który zadziwi niejednego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-01-04
0474 05 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën ZX Volcane 1.9 120 KM 1998 automat – szybki kompakt Citroena z mocnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-05-08
07. Dacia Lodgy z silnikiem benzynowym – czy to dobry wybór Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM – czy to dobry wybór z mocnym silnikiem benzynowym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-01
Citroen C4 Cactus - test, opinia, ceny
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 2018 – ugrzeczniony komfortowy crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-06-13

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Trzymaj się pasa

Jednak mniejsze zwolnienia w PSA?

Nowe angaże w świecie sportów samochodowych

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz