Łączna wartość kredytów wynosi 320 milionów euro. Dzięki tym pieniądzom w 2015 roku zdolność produkcyjna fabryki osiągnie wielkość 125.000 samochodów rocznie, z możliwością jej rozszerzenia do 300.000 rocznie. Za trzy lata zakłady produkować będą samochody w pełnym założonym cyklu, a dalszy wzrost produkcji będzie możliwy dzięki wprowadzeniu pracy wielozmianowej.
EBOiR przyznał francusko-japońskiej spółce linię kredytową w wysokości 110 milionów euro i dodatkowo 60 milionów euro nominowaną w rublach. Konsorcjum banków Unicredit Bank AG, Credit Industriel et Commercial, Intesa SanPaolo, Raiffeisen Bank International AG oraz Societe Generale wyasygnują z kolei kwotę 150 milionów euro w kredycie pięcioletnim, o czym poinformował również EBOiR. Pożyczkę gwarantują PSA Peugeot Citroëna oraz Mitsubishi Motors Corporation. Pieniądze są potrzebne do sfinalizowania drugiego etapu projektu w Kałudze, w tym osiągnięcie produkcji w pełnym cyklu.
Przypomnijmy, że produkcja samochodów w podmoskiewskiej fabryce ruszyła przed niemal dwoma laty, w kwietniu 2010 roku. Już wtedy zakładano, że pełny cykl produkcji zostanie osiągnięty w 2012 roku, czyli jak widać – wszystko idzie zgodnie z planem.
Łączna wartość inwestycji w tej rosyjskiej fabryce sięgnie 470 milionów euro. Wkrótce w zakładzie powstanie spawalnia, lakiernia, a samochody zjeżdżać będą z dwóch linii produkcyjnych. Niebawem bramy fabryki opuszczać będzie także pierwszy lokalny model – Peugeot 408 w wersji sedan, o czym wspominaliśmy przed kilkoma dniami.
„Nowe obiekty w fabryce pozwolą na stworzenie kolejnych 3.000 miejsc pracy i spełnią obietnicę produkcji samochodów w Rosji” – powiedział Alan Pilloux, dyrektor zarządzający Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.
Zgodnie z tym, co raportował premierowi Putinowi gubernator Kaługi Anatolij Artamonow, fabryka powinna osiągnąć pełny cykl produkcyjny 4. lipca 2012 roku. Niewykluczone jednak, że nastąpi niewielkie opóźnienie i stanie się to bliżej jesieni.
KG
Najnowsze komentarze