W 1996 r. Citroën wprowadził do sprzedaży Berlingo – samochód o nowatorskiej koncepcji, które dało początek segmentowi kombivanów.
Wykorzystując pozycję prekursora, Citroën od 2003 r. jest niekwestionowanym liderem rynku kombivanów w Europie, z udziałem na poziomie 26% na koniec 2007 r. (Europa – 27 państw). Jest to bardzo obiecujący segment, ponieważ stale rośnie od chwili powstania. Berlingo – doskonały samochód na każdą sytuację – spełnia rosnącą potrzebę swobody użytkowania i funkcjonalności samochodu. Stąd też liczba jego zwolenników stale rośnie. Do końca 2007 r. na całym świecie sprzedano łącznie ponad 1 milion egzemplarzy tego modelu.
Nowe Berlingo trafi do sprzedaży w drugim kwartale 2008 roku, obok obecnej wersji Berlingo, która pozostanie w ofercie Citroëna w podstawowej wersji wyposażenia i będzie nadal dostępna na niektórych rynkach pod nazwą Berlingo First. Dzięki modelom Nemo Combi, Berlingo First i Nowemu Berlingo Citroën będzie dysponował bogatą ofertą kombivanów o uzupełniających się zaletach użytkowych. Przyjęta polityka produktowa pozwoli w optymalny sposób spełnić bardzo zróżnicowane oczekiwania klientów.
- Styl łączący dynamikę i solidność
Nowe Berlingo cechuje się atrakcyjną stylizacją, zarazem dynamiczną i sprawiającą wrażenie solidności. Świetnie sprawdza się zarówno na wyjazdach, jak i w mieście, zachęcając do użytkowania w różnych okolicznościach. - Niezwykle uniwersalny
Nowa generacja utrzymała niezwykle praktyczny i rodzinny charakter, wzbogacając się o nowe elementy wyposażenia – niezależne, wyjmowane fotele, nowy Modutop®, dachowe wewnętrzne mocowania bagażu i klapę bagażnika z otwieraną szybą. - Niespotykany w tym segmencie poziom komfortu
Ze względu na swoje przeznaczenie Nowe Berlingo cechuje się niezwykle wysokim poziomem komfortu, zarówno jeśli chodzi o komfort akustyczny, jak i zawieszenie, dzięki zastosowaniu układu jezdnego C4 Picasso. - Oferta ekologicznych silników o doskonałych osiągach
Zgodnie z zobowiązaniami podjętymi przez markę w dziedzinie ochrony środowiska Nowe Berlingo zostanie wyposażone m.in. w silnik HDi 110 KM z filtrem cząstek stałych FAP, spełniający kryteria logo Airdream.Nowe Berlingo łączy zalety minivanów i klasycznych samochodów osobowych, zarazem wyraźnie eksponując swoją przynależność do segmentu kombivanów, wyróżniających się uniwersalnością zastosowań.Sobota rano.
Postanawiamy aktywnie spędzić ten dzień całą rodziną na świeżym powietrzu. Pojedziemy naszym Nowym Berlingo do lasu – w planach mamy jazdę na rowerze i pieszą wycieczkę.
PRAKTYCZNE, RODZINNE AUTOPierwszy etap – załadunek samochodu.
Dzięki niezależnym tylnym siedzeniom z łatwością można złożyć środkowy fotel, żeby załadować rowery górskie dzieci, lodówkę z piknikiem i stół kempingowy. To niezwykle praktyczne rozwiązanie. Do tylnej części Modutopa®, dostępnej od strony bagażnika wkładamy ubrania na zmianę.
Mapa ląduje w szufladzie pod siedzeniem pasażera, butelki wody w przednich drzwiach, płyty CD w wyjmowanym schowku w konsoli centralnej. W schowkach pod podłogą z tyłu chowamy ulubione gry dzieci.
Zapomnieliśmy o podwieczorku. Dzięki otwieranej tylnej szybie możemy się dostać bezpośrednio do tylnej części Modutopa®.
Samochód załadowany. Możemy ruszyć w drogę…Duże wymiary
Nowe Berlingo jest obecnie większe: o 24 cm dłuższe (4,38 m) i 8 cm szersze (1,81 m). O 3,5 cm zwiększono również rozstaw osi (2,73 m), aby zapewnić lepszy komfort i uniwersalność. Wyznacza nowe standardy w segmencie kombivanów pod względem szerokości i rozstawu osi. Pozwala to zapewnić:
– rekordową ilość miejsca na wysokości kolan pasażerów siedzących z tyłu (24,5 cm),
– jeszcze większą pojemność bagażnika – 675 litrów pod tylną półką, czyli o 51 litrów więcej niż w Berlingo First. Pojemność mierzona do dachu sięga 1.350 litrów, a po wyjęciu siedzeń z drugiego rzędu – nawet 3.000 litrów.
Nie zmieniono natomiast wysokości całkowitej, co nie ogranicza możliwości wjazdu na podziemne parkingi i zapewnia dobre właściwości aerodynamiczne.Liczne konfiguracje
Nowe Berlingo przystosowane jest do każdego rodzaju użytkowania. Aby umożliwić dostosowanie go do indywidualnych potrzeb, auto dysponuje dużą ilością konfiguracji drzwi, przeszklenia ścian i dachu oraz wyposażenia. Oferta obejmuje: - 1 lub 2 przesuwnych drzwi bocznych
W celu ułatwienia dostępu do tylnych miejsc można zdecydować się na 1 lub 2 drzwi przesuwnych drzwi bocznych o szerokości użytecznej 65 cm. - Tylna klapa z otwieraną szybą
Jest to jedna z istotnych innowacji wprowadzonych w Nowym Berlingo. Otwierana szyba zapewnia łatwy dostęp do bagażnika, bez konieczności otwierania tylnej klapy, co okazuje się szczególnie praktyczne w przypadku małej ilości miejsca z tyłu zaparkowanego samochodu. Umożliwia również przewóz długich przedmiotów, np. deski surfingowej, ponieważ zamocowana na tylnej klapie tablica rejestracyjna pozostaje doskonale widoczna. - Asymetryczne dwuskrzydłowe drzwi tylne
Bagażnik może być również wyposażony w dwuskrzydłowe drzwi w układzie 2/3-1/3. Węższe skrzydło znajduje się z prawej strony. Ułatwia to dostęp do bagażnika w przypadku małej ilości miejsca z tyłu samochodu. Drzwi można również w łatwy sposób otworzyć pod kątem 177°. Rozwiązanie to ułatwia przewóz długich przedmiotów – samochód może jechać z otwartym węższym skrzydłem, zwłaszcza, że tablica rejestracyjna i trzecie światło stopu znajdują się na szerszym skrzydle. Oferowana wraz z dwuskrzydłowymi drzwiami klapa w tylnej części dachu umożliwia przewóz długich przedmiotów z zamkniętymi drzwiami.Niezwykle uniwersalne wnętrze
Nowe Berlingo to samochód praktyczny i przyjazny dla użytkownika. Jest to szczególnie widoczne w licznych możliwościach konfiguracji siedzeń, opracowanych w celu umożliwienia różnych zastosowań, bez rezygnacji z komfortu i swobody ruchów pasażerów. - Ruchome siedzenia
Wszystkie siedzenia drugiego rzędu są duże i ergonomiczne. Ich konstrukcja zapewnia wygodę każdemu użytkownikowi i poszerza liczbę konfiguracji wnętrza wymaganej od kombivanów, dzięki zastosowaniu wyjmowanych lub dających się łatwo złożyć siedzeń. W przypadku wyjęcia tylnych siedzeń długość użytkowa liczona do oparć pierwszego rzędu zwiększa się do 2 m.
Można również złożyć oparcie przedniego fotela. Konfiguracja ta pozwala na przewóz dużych przedmiotów, otwierając imponujące możliwości zastosowań jak na osobowy samochód. - Tylne siedzenia
W zależności od poziomu wyposażenia w drugim rzędzie Nowego Berlingo mogą się znaleźć 3 identycznych wymiarów niezależne fotele lub ławka dzielona w układzie 1/3-2/3. Konfiguracja z 3 niezależnymi fotelami daje możliwość regulacji pochylenia oparć, dzięki czemu pasażerowie siedzący z tyłu mogą wybrać odpowiadającą im pozycję. Oparcie środkowego fotela posiada plastikową obudowę, dzięki czemu po złożeniu może pełnić funkcję stolika lub podłokietnika wyposażonego w miejsce na kubki. W tej konfiguracji w oparciach przednich foteli znajdują się stoliki typu lotniczego, praktyczne dla pasażerów siedzących z tyłu.
Pojemne schowki
Nowe Berlingo oferuje liczne, niekiedy zastosowane po raz pierwszy, schowki ułatwiające podróż użytkownikom, takie jak: - Nowy Modutop®
Nowe Berlingo dysponuje ulepszonym Modutopem®. Ta wielofunkcyjna zabudowa przestrzeni pod poszyciem dachu stanowi innowacyjne i praktyczne rozwiązanie doskonale spełniające potrzeby rodzin. Z miejsca zdobył licznych zwolenników. Obecnie posiada zmieniony design i zawiera schowek nad przednią szybą, centralny schowek nad pierwszym i drugim rzędem, pomysłowy zamykany schowek nad bagażnikiem z dostępem z dwóch stron oraz relingi dachowe, która można ustawić wzdłuż lub w poprzek dachu. Podnosi również poziom komfortu – w dachu jest umieszczony dodatkowy wlot nawiewu oraz rozpylacz zapachów. Podłużne szyby w dachu oraz przezroczysty centralny schowek doskonale doświetlają wnętrze. - Poprzeczki podsufitowe
Są to poprzeczki zmiennym ustawieniu, pozwalające na wykorzystanie przestrzeni pod dachem w wersjach nie posiadających zabudowy Modutop®. Innowacyjne poprzeczki umożliwiają przewóz długich ok. 2-metrowych przedmiotów, np. nart, sprzętu sportowego lub dużych narzędzi bez pogarszania aerodynamiki auta i istotnie zmniejszając ryzyko kradzieży. - Wyjmowana centralna konsola ze schowkiem
Konsolę, wchodzącą w skład pakietu „Dziecko” można zamocować między przednimi siedzeniami. Jest to przenośny schowek o poj. 13 l z dwoma uchwytami na kubki. Przestrzeń między fotelami może być łatwo wykorzystana w zależności od potrzeb.Do schowków tych należy dodać: zamykany schowek w górnej części deski rozdzielczej za kierownicą (4,1 l), schowek nad przednią szybą (12,5 l), szuflady pod siedzeniami kierowcy i pasażera (2 x poj. 8,5 l, dostępne w zależności od poziomu wyposażenia oraz schowki w podłodze przed drugim rzędem (o poj. 7 l każdy, dostępne w zależności od poziomu wyposażenia).W zależności od poziomu wyposażenia Nowe Berlingo może posiadać schowki o pojemności niemal 170 l.
PRZYJEMNOŚĆ I KOMFORT JAZDY NIEZALEŻNIE OD SYTUACJIJedziemy! Dzieci zajmują tylne miejsca. Każde ma do dyspozycji swoje przesuwne drzwi i siedzenie ustawione tak jak lubi.
Nowe Berlingo – jest łatwe i komfortowe w prowadzeniu, decyduję się więc zasiąść za kierownicą.
Ruszamy. Dzięki ergonomicznemu miejscu kierowcy łatwo się przyzwyczaić do tego samochodu. Wszystkie przełączniki i elementy sterujące są umieszczone w zasięgu ręki, zwłaszcza dźwignia zmiany biegów.
Wjeżdżamy na drogę szybkiego ruchu. Dzieci błyskawicznie zasypiają ukołysane ciszą i komfortem, jaki panuje w Nowym Berlingo. Wyposażenie wspomagające prowadzenie auta, jak chociażby regulator i ogranicznik prędkości ułatwiają jazdę.
Dojeżdżamy do drogi krajowej. Pomimo licznych zakrętów i gorszego stanu nawierzchni dzieci śpią jak susły. Nowe Berlingo, wyposażone w układ jezdny C4 Picasso, ABS i ESP, doskonale sprawuje się na drodze i jest niezwykle bezpieczne.Komfort w najszerszym znaczeniu tego słowa
Komfort był zawsze uznawany za jedną z zalet Citroëna oraz Berlingo. Nowe Berlingo jeszcze wyżej podniosło poprzeczkę w tej dziedzinie z myślą o zapewnieniu komfortu podróżującym. - Komfort jazdy
Nowe Berlingo wyposażone w sprawdzony układ jezdny C4 Picasso zapewnia optymalny komfort niezależnie od stanu drogi.
– z przodu zastosowane zostało zawieszenie typu McPherson z trójkątnymi wahaczami dolnymi i stabilizatorem poprzecznym. Dzięki temu Nowe Berlingo wyróżnia się doskonałą precyzją działania układu kierowniczego, przy zachowaniu wysokiego komfortu prowadzenia.
– złożona z odkształcalnej belki i stabilizatora poprzecznego konstrukcja tylnego zawieszenia charakteryzuje się ukośnym ustawieniem amortyzatorów, umożliwiającym zmniejszenie nadkoli i zwiększenie szerokości użytecznej. Jego zwymiarowanie i sztywność, dostosowane do różnych warunków jazdy, zapewniają uzyskanie parametrów jezdnych na najwyższym poziomie i całkowicie eliminują nieprzyjemne przechyły boczne lub wzdłużne. Zawieszenie to zostało również wyposażone w hydrauliczne poduszki dla zapewnienia jak najwyższego poziomu komfortu. - Komfort akustyczny
Dobre samopoczucie w samochodzie zależy również od komfortu akustycznego. Kluczowymi słowami w przypadku wnętrza Nowego Berlingo są: spokój i komfort. Starannie dopracowane kształty auta oraz dokładny montaż poszczególnych komponentów pozwalają poprawić aerodynamikę ograniczając jednocześnie uciążliwy hałas. Silnik zamknięty został w dźwiękoszczelnych osłonach, podłogę wyposażono w powłokę chroniącą przed odpryskami żwiru, a w kabinie rozmieszczono wiele elementów wygłuszających (w obrębie przegrody czołowej, deski rozdzielczej i dachu).Ergonomiczne i atrakcyjne miejsce kierowcy
Deska rozdzielcza odznacza się atrakcyjną stylizacją typową dla samochodów typu SUV, a jednocześnie ułatwia codzienne użytkowanie samochodu. Kierowca ma do dyspozycji wygodny fotel i intuicyjnie rozmieszczone w zasięgu ręki przełączniki, jak na przykład umieszczoną na desce rozdzielczej dźwignię zmiany biegów. Może również regulować wysokość siedzenia i ustawienie kierownicy w dwóch płaszczyznach, aby dobrać optymalne położenie, a podczas długich podróży skorzystać z podłokietnika.
Nowe Berlingo stwarza poczucie bezpieczeństwa, zapewniając kierowcy doskonałą widoczność. Ze względu na swoją wysokość (1,80 m) dysponuje znaczną powierzchnią przeszkloną 4,6 m2 (dzięki dużej, panoramicznej szybie przedniej oraz szybom bocznym i dodatkowym szybom w tylnej części nadwozia) Co więcej, pozycja za kierownicą jest porównywalna do pozycji w samochodzie osobowym. Prowadzenie ułatwiają również duże lusterka boczne.Bogate wyposażenie
- Skuteczne układy wspomagające prowadzenie samochodu
W ofercie Nowego Berlingo znalazło się wiele elementów wyposażenia ułatwiających prowadzenie, takich jak układ wspomagania parkowania tyłem, ogranicznik i regulator prędkości czy układ automatycznego włączania świateł mijania (w ramach pakietu „Widoczność”).
W wyposażeniu Nowego Berlingo znajduje się również układ wspomagania ruszania na wzniesieniu. Ta nowa funkcja jest zawsze oferowana łącznie z układem ESP, jeśli samochód jest w niego wyposażony. Umożliwia ona automatyczne, chwilowe unieruchomienie pojazdu na wzniesieniu (do 2 sekund po zwolnieniu pedału hamulca), co daje kierowcy czas na spokojne przeniesienie nogi z pedału hamulca na pedał gazu bez groźby cofnięcia się lub zjechania samochodu po stoku. Aktywacja tego układu następuje na wzniesieniu o nachyleniu powyżej 5% (dla stoków wznoszących przy jeździe do przodu i opadających przy jeździe do tyłu). - Nowoczesne wyposażenie
Dla zwiększenia komfortu użytkowników Nowe Berlingo może być wyposażone w komputer pokładowy z wielofunkcyjnym wyświetlaczem, system audio z przełącznikami przy kierownicy przystosowany do odczytu plików mp3, dodatkowe wejście do podłączenia przenośnego odtwarzacza mp3, zestaw głośnomówiący Bluetooth lub, w zależności od kraju, zmieniarkę na 5 płyt CD.
<
Może również posiadać umieszczone w bagażniku gniazdo 12 V i przenośną lampkę, pełniącą rolę latarki i dodatkowego oświetlenia bagażnika. Czas świecenia lampki wykorzystywanej jako latarka wynosi 45 minut. Jest ona automatycznie doładowywana z chwilą ponownego umieszczenia w gnieździe i uruchomienia silnika.
Wzorcowe zachowanie na drodze
Na przyjemność jazdy wpływa również pewność, że możemy bezpiecznie podróżować z całą rodziną po każdej drodze. Nowe Berlingo to: - Wzorcowy układ hamulcowy
Nowe Berlingo jest wyposażone w standardzie w układ ABS oraz w elektroniczny układ rozdziału siły hamowania i układ wspomagania nagłego hamowania. Ponadto, dla poprawy bezpieczeństwa w trakcie hamowania, posiada 4 dużej średnicy hamulce tarczowe, w tym wentylowane z przodu oraz układ automatycznego włączania świateł awaryjnych w przypadku gwałtownego hamowania. - Doskonałe trzymanie się drogi
Nowe Berlingo może być wyposażone w układ ASR współpracujący z układem ESP. Po raz pierwszy w tym segmencie pojawi się system wykrywania spadku ciśnienia w oponach. Podobnie jak pozostałe modele Citroëna, jest oferowane w standardzie z oponami firmy Michelin. - Wyjątkowa stabilność
Nowe Berlingo cechuje się wyjątkową w tym segmencie stabilnością, uzyskaną dzięki dużemu rozstawowi osi, 15-calowym (205/65 R15) lub w opcji 16-calowym obręczom kół (215/55 R16), zwiększonemu rozstawowi kół oraz układowi jezdnemu, stanowiącym przykład umiejętności konstruktorskich Citroëna w zakresie zachowania na drodze. - Możliwość przystosowania samochodu do ekstremalnych warunków eksploatacji
Nowe Berlingo dysponuje pakietem wyposażenia do jazdy w terenie, ułatwiającym poruszanie się po trudnych nawierzchniach, obejmującym specjalny typ zawieszenia, 16-calowe obręcze kół oraz osłonę zabezpieczającą silnik. Wersja XTR posiada również wyższe zawieszenie (o 10 mm z przodu i z tyłu)Z ZEWNĄTRZ DYNAMICZNY I SOLIDNY, WEWNĄTRZ KOMFORTOWY I ZAPEWNIAJĄCY POCZUCIE WOLNOŚCIPromienie słońca padają na przyciemniane boczne szyby i szybę tylną.
Cały samochód błyszczy. Światło przechodzi przez przezroczysty schowek i podłużne szyby dachu Modutop®, podkreślając solidny i nowoczesny wygląd samochodu.
To właśnie światło łagodnie budzi dzieci. Dzięki dużym szybom możemy podziwiać pejzaż w poczuciu nieskończonej wolności.
Dynamiczny i nowoczesny…
Dla podkreślenia przynależności modelu do marki, przód Nowego Berlingo opatrzony jest wyróżniającą się podwójną listwą z chromowanym logo Citroëna. Szeroka i sięgająca daleko do przodu przednia szyba, charakterystyczna dla vanów, podkreśla nowoczesny charakter samochodu. Dzięki dużej powierzchni zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza.Dynamiczny styl nie ogranicza się do przodu samochodu. Również przednie i tylne szyby mają oryginalny kształt. Płynna linia boku od przednich drzwi aż po tylne światła nadaje Berlingo aerodynamiczny kształt.
…a także solidny
Nowe Berlingo umiejętnie eksponuje swoje podwójne przeznaczenie i potrafi pokazać, że dzięki solidnej konstrukcji świetnie się nadaje na plenerowe wyjazdy.Z przodu – obszerny zderzak, duże reflektory, duże lusterka wsteczne oraz masywna maska, podkreślają zdecydowany charakter Nowego Berlingo.
Z boku – napięte kształty bocznych ścian, wyraźnie zaznaczone nadkola, szerokie boczne listwy ochronne oraz koła o dużej średnicy, świadczą o przystosowaniu do poruszania się nawet po najgorszych drogach.
Tył samochodu – spójny z resztą bryły, oferuje niezwykle pojemną część ładunkową, dzięki pionowym ścianom bocznym, a masywny zderzak zapewnia dobrą ochronę.Wersje z dwuskrzydłowymi drzwiami mają ukryte zawiasy, co potęguje wrażenie solidności, Wszystkie załamania nadwozia zostały starannie dopracowane.
Wysokiej klasy wnętrze
Nowe Berlingo wyróżnia się atrakcyjną, nowoczesną i wywołującą wrażenie trwałości stylizacją wnętrza, m.in. dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów podkreślających jego klasę. Samochód może być wyposażony w wykładzinę podłogową i estetyczne panele drzwiowe z podłokietnikami pokrytymi tkaniną obiciową.Oferowane są różne poziomy wykończenia i wystroje wnętrza, aby każdy poczuł się jak u siebie: od najprostszego do najbardziej luksusowego. Wersja z Modutopem® wnosi akcent rekreacji, a XTR – powiew przygody.
BEZKOMPROMISOWE BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWNIKÓWDojeżdżamy na miejsce.
Przygotowujemy się, aby móc bezpiecznie poruszać się wysoko nad ziemią : uprzęże, kaski, liny, karabinki…
Bezpieczeństwo ma dla nas priorytetowe znaczenie, podobnie jak dla Nowego Berlingo, które gwarantuje nam komfort psychiczny podczas jazdy dzięki 6 poduszkom powietrznym i wzmocnionej konstrukcji.Kompletny zestaw wyposażenia zapewniającego ochronę kierowcy i pasażerów
- Zerowe ryzyko
– Nowe Berlingo jest wyposażone w kontrolkę i sygnał dźwiękowy przypominający kierowcy o konieczności zapięcia pasów.
– W pakiecie „Dziecko” jest oferowana elektryczna blokada drzwi, którą można aktywować za pomocą przycisku na desce rozdzielczej. - Bezkompromisowe bezpieczeństwo
– Nowe Berlingo może być wyposażone w 6 poduszek powietrznych. Standardowe wyposażenie obejmuje poduszkę kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Dodatkowo może być wyposażone 2 boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową oraz dwie kurtyny powietrzne.
– Przednie pasy bezpieczeństwa mają regulowaną wysokość i są wyposażone w pirotechniczne napinacze i ograniczniki napięcia, pozwalające zmniejszyć siłę nacisku na klatkę piersiową w razie zderzenia. Wszystkie 3 miejsca tylne są wyposażone w dynamiczne pasy bezpieczeństwa.
– Fotel pasażera z przodu oraz oba boczne miejsca z tyłu są wyposażone w system mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz w trzeci punkt mocowania umieszczony za siedzeniem.
– W celu spełnienia najostrzejszych wymogów w zakresie bezpieczeństwa biernego, nadwozie Nowego Berlingo zostało wzmocnione, w szczególności w obrębie środkowego i tylnego słupka. Powyższe modyfikacje zapewniają niezbędną sztywność nadwozia, gwarantującą skuteczną ochronę pasażerów oraz sprężystość pozwalającą pochłaniać energię lżejszych uderzeń.
Zabezpieczenia przeciwkradzieżowe i przeciwwłamaniowe
Nowe Berlingo posiada automatyczną blokadę drzwi i bagażnika, aktywowaną po ruszeniu auta z miejsca, zabezpieczającą użytkowników przed napadem.Jest także zabezpieczone przed kradzieżą przez superblokadę, dostępną w niektórych krajach. Uniemożliwia ona na przykład otwarcie drzwi od wewnątrz po wybiciu którejś z szyb pojazdu.W ofercie dostępny jest w opcji lub – w zależności od kraju sprzedaży – w akcesoriach ultradźwiękowy alarm objętościowy oraz alarm zbliżeniowy, służący wykrywaniu ruchu wewnątrz kabiny oraz otwarcia drzwi. Alarm objętościowy może być dezaktywowany za pomocą przycisku umieszczonego w dolnej części deski rozdzielczej, na lewo od kierownicy. Jego dezaktywacja umożliwia na przykład pozostawienie zwierzęcia wewnątrz samochodu przy włączonym alarmie zbliżeniowym.
WYSOKIE OSIĄGI POŁĄCZONE Z OCHRONĄ ŚRODOWISKA
Podczas gdy przygotowujemy piknik, dzieci szaleją na rowerach górskich po błotnistym terenie tuż obok. Całe szczęście, że Nowe Berlingo potrafi stawić czoła każdej sytuacji dzięki wytrzymałym i łatwym do umycia obiciom.
Możemy teraz rozkoszować się posiłkiem podziwiając otaczający nas krajobraz.
Decydujemy się na zmianę miejsca – czas na naszą wycieczkę po lesie. Pakujemy więc wszystko do samochodu i ruszamy w drogę. Jedziemy nieutwardzonymi drogami w kiepskim stanie, ale Nowe Berlingo XTR radzi sobie na nich bez problemu dzięki wyższemu zawieszeniu i 16-calowym obręczom kół. Jest napędzane silnikiem HDi 110 FAP o doskonałych osiągach, a jednocześnie ekologicznym i przyjaznym dla środowiska. Nowe Berlingo jest idealnym partnerem na wypady na łono natury.Silniki odznaczające się wysokimi osiągami…
W momencie wprowadzenia modelu do sprzedaży dostępna będzie bogata oferta silników oferowanych z 5-przełożeniową skrzynią manualną. Obejmuje ona 5 silników – 3 wysokoprężne i 2 benzynowe, wśród których każdy użytkownik znajdzie jednostkę najlepiej odpowiadającą jego oczekiwaniom w zakresie niskich kosztów eksploatacji, ochrony środowiska i osiągów. - Silniki benzynowe
– Silnik 1.6i 16V 90 KM jest oferowany w wersji podstawowej. W tym nowym, montowanym w Nowym Berlingo silniku benzynowym, wiele uwagi poświęcono zwiększeniu momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych (132 Nm przy 2.500 obr/min) w celu pełnego wykorzystania jego możliwości. Jest to przykład doskonałego kompromisu między satysfakcjonującymi osiągami, a umiarkowanymi kosztami użytkowania. Jego maksymalna moc wynosi 66 kW przy 5.500 obr/min.
– Silnik 1.6i 16V 110 KM to wysokiej klasy jednostka dostępna w ofercie silników benzynowych. Gwarantuje wysoką moc i elastyczność pracy oraz płynną jazdę. Jest wyposażony w 16-zaworową aluminiową głowicę i podwójny wałek rozrządu w głowicy. Osiąga moc 80 kW przy 5.800 obr/min (110 KM DIN) i moment obrotowy 147 Nm przy 4.000 obr/min. - Silniki wysokoprężne
– Silnik HDi 75 KM. Ta podstawowa jednostka w gamie silników wysokoprężnych osiąga dobry moment obrotowy przy niskich i średnich obrotach, wynoszący 185 Nm przy 1.750 obr/min. Gwarantuje komfort użytkowania przy zachowaniu umiarkowanych kosztów eksploatacji. Rozwija moc 55 kW przy 4.000 obr/min (75 KM DIN)
– Silnik HDi 92 osiąga wyższy moment obrotowy (215 Nm przy 1.750 obr/min), a przede wszystkim większą moc (66 kW przy 4.000 obr/min).
– Nowy silnik HDi 110 KM FAP. Nowe Berlingo oferuje wysokiej klasy silnik wysokoprężny dysponujący wysokimi osiągami i przyjazny dla środowiska. Posiada on układ wtrysku drugiej generacji z doładowaniem za pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii. Rozwija moc 80 kW przy 4.000 obr/min (110 KM) oraz moment obrotowy 240 Nm przy 2.000 obr/min, przy czym 70% tej wartości jest dostępne od 1.250 obr/mn. Osiągi te można dodatkowo zwiększyć do 254 Nm dzięki funkcji ‘overboost’, który chwilowo zwiększa ciśnienie doładowania.…i przyjazne dla środowiska
Marka Citroën od wielu lat wkłada wiele wysiłku w opracowywanie i wprowadzanie na rynek ekologicznych i przyjaznych dla środowiska samochodów. Już w momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowe Berlingo będzie dostępne z silnikiem HDi 110 KM z filtrem cząstek stałych (FAP). Docelowo FAP będzie również dostępny w silniku HDi 92. Silniki HDi wyposażone w FAP spełniają kryteria ochrony środowiska. Napędzane nimi Berlingo otrzyma logo AIRDREAM, które wyróżnia najbardziej ekologiczne samochody w gamie Citroëna.
W ramach działań na rzecz ograniczania emisji CO2 i promowania odnawialnych źródeł energii, silniki HDi montowane w Nowym Berlingo są przystosowane do zasilania paliwem zawierającym do 30% biodiesla, i to bez jakichkolwiek modyfikacji .Pomimo znacznej pojemności ładunkowej i wzorcowej wręcz ilości miejsca w środku, Nowe Berlingo zajmuje jedno z czołowych miejsc w swoim segmencie pod względem aerodynamiki, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa.
Umiarkowane koszty użytkowania
Na obniżenie kosztów eksploatacji Nowego Berlingo składa się wiele czynników: - Silniki cechujące się niskim spalaniem
Nowe Berlingo dysponuje ofertą oszczędnych silników. - Odpowiednio dobrane przebiegi między przeglądami
W normalnych warunkach użytkowania przeglądy należy wykonywać co 20.000 km lub 2 lata w wersjach z silnikiem wysokoprężnym i co 30.000 km lub 2 lata w przypadku wersji benzynowych - Wydłużona trwałość części zamiennych
W Nowym Berlingo zastosowano części eksploatacyjne o wydłużonej trwałości. Na przykład w normalnych warunkach użytkowania pasek rozrządu w silnikach wysokoprężnych wymieniany jest co 240.000 km lub co 10 lat. - Bieżące czynności obsługowe w zasięgu możliwości użytkowników
Sposób zabudowy komory silnika, zapewniający ułatwiony dostęp do poszczególnych zbiorników płynów, umożliwia użytkownikowi wykonanie samemu i bez najmniejszego trudu niektórych czynności
– solidne i łatwe do czyszczenia materiały
– obniżenie kosztów użytkowania i przeglądów było również możliwe dzięki zastosowaniu solidnych i łatwych do oczyszczenia materiałów, takich jak obicia siedzeń, wykładziny i dywaniki podłogowe w kabinie czy też syntetyczne pokrycie podłogi. Nowe Berlingo zostało zaprojektowane w sposób zapewniający odpowiednią wytrzymałość przy intensywnym użytkowaniu..Czas wracać. Dzieci wyciągają podwieczorek z praktycznego schowka w bagażniku, dostępnego również z tylnych siedzeń. Przez całą drogę powrotną zajmują się grami ukrytymi w licznych tylnych schowkach z tyłu, a złożone oparcie środkowego siedzenia służy im za stolik.
Ten sympatyczny dzień spędzony z rodziną pokazuje tylko niewielki ułamek szerokkiego wachlarza możliwości Nowego Berlingo. To tylko jeden z wielu przykładów…Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze