Niestety na razie nie w Polsce, ale biorąc pod uwagę to, jak popularnym paliwem jest u nas LPG, być może to auto trafi na nasz rynek. Tymczasem jednak Nowy Citroën C3 z instalacją LPG zaoferowany został we Włoszech.
Taka odmiana trafia także na rynek hiszpański.
Nowy Citroën C3 wniósł w naszą rzeczywistość sporo nowej jakości stylistycznej. Wyrazisty, nie do pomylenia z czymkolwiek innym jeżdżącym po drogach, niewątpliwie optymistyczny. A teraz także oszczędny, co wpisuje się w ideologię marki, która twierdzi, że projektuje „ludzkie” samochody. I faktycznie – oszczędność podczas eksploatacji auta zasilanego LPG na pewno jest „ludzka”.
Włochy, to jeden z krajów, w których jazda na LPG jest bardzo popularna. Nic dziwnego, że to właśnie tam Citroën wprowadza Nowe C3 zasilane gazem. Ta wersja bazuje na samochodzie napędzanym silnikiem PureTech 82, w którym dokonano jednak paru zmian. Dotyczą one głowicy i wzmocnionych gniazd zaworowych. Wlew LPG zmieszczono po lewej stronie pojazdu, pod tą samą klapką, gdzie jest wlew benzyny.
Z uwagi na fakt, iż jest to instalacja fabryczna, została w pełni zintegrowana z samochodem.
Nowy Citroën C3 z instalacją gazową wyceniany jest we Włoszech od 15.750 euro. Dostępny jest w wersji wyposażeniowej Feel. Ile w takim razie wynosi dopłata do odmiany zasilanej LPG? Wygląda na to, że nie tak znowu mało – C3 Feel z silnikiem PureTech 82 ale bez instalacji gazowej kosztuje we Włoszech od 14.250 euro. To znaczy, że za możliwość jazdy na gazie płaci się 1.500 euro. Oba samochody mają pięciobiegową skrzynię.
Mimo to mamy cichą nadzieję, że taka wersja trafi także do Polski, gdzie również jest to bardzo popularne paliwo. Z uwagi na fakt, iż instalacja montowana jest w fabryce, Polacy bez obaw skusiliby się zapewne na taką wersję, a sprzedaż modelu – i tak bardzo dobra – na pewno jeszcze by wzrosła. Acz dobrze byłoby urealnić nieco cenę wersji zasilanej gazem – wzrost o blisko 6.500 zł byłby u nas raczej nie do przyjęcia.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze