No to robi się ciekawie. Kilka tygodni po zaprezentowaniu – na razie tylko medialnym – nowej generacji modelu 3008, Francuzi wzmacniają wrażenia. Oto Nowy Peugeot 3008 GT – najbardziej dynamiczna i jednocześnie ekskluzywna wersja SUV-a, którego na rynku jeszcze nie ma, ale już budzi coraz większe pożądanie.
Peugeot 3008 GT jest samochodem, który przyspiesza bicie serca. Pod maskę trafił silnik 2.0 BlueHDi o mocy maksymalnej 180 KM, który połączony został z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów EAT6. Zastosowano oczywiście system Stop&Start, bo zapewniając ekscytujące wrażenia Peugeot nie rezygnuje z dbałości o środowisko naturalne.
Peugeot 3008 GT będzie oczywiście dostępny w dwukolorowym malowaniu, które Francuzi określają mianem Coupe Franche.
Będzie też wersja GT Line dostępna ze słabszymi zespołami napędowymi, która jednakże podkreśli sportowe zacięcie właściciela, przynajmniej od strony stylistycznej.
Peugeot 3008 GT i Peugeot 3008 GT Line dostępne będą od początku komercyjnego uruchomienia modelu 3008, czyli od początku października, co zbiegnie się z paryskim salonem samochodowym.
Niezależnie od proekologicznego podejścia zawsze będą ludzie, dla których moc i sportowe wrażenia będą istotne. I to nie tylko na boisku, jak teraz, w czasie Euro’2016, ale zwłaszcza na drogach. To właśnie dla nich Peugeot postanowił przygotować ekscytującą wersję SUV-a, jakim stał się Nowy Peugeot 3008. Teraz wiemy już, że do standardowych wersji wyposażeniowych (Access, Active, Allure) dojdą jeszcze dwa poziomy – GT Line i GT. Ten ostatni – Peugeot 3008 GT – adresowany jest do osób poszukujących samochodu praktycznego, ale i szybkiego, świetnie wyposażonego, doskonale jeżdżącego. A że to SUV? Cóż – dziś świat właśnie takie samochody lubi.
Nowy Peugeot 3008 GT dostępny będzie, jak wspomniałem, ze 180-konnym silnikiem BlueHDi Stop&Start łączonym z automatem EAT6. W standardzie otrzyma dwukolorowe 19-calowe felgi ze stopów lekkich Boston z efektem diamentowym, na które naciągnięte będą opony w rozmiarze 235/50R19. Te koła dostępne będą wyłącznie w wersji 3008 GT.
Standardem będą światła Full LED. Klienci, by podkreślić charakter swojego samochodu, będą mogli zamówić dwukolorowe lakierowanie typu Coupe Franche, przy czym tył będzie czarny (Perla Nera), a przód będzie można wybrać spośród trzech lakierów – Platinum Grey, Amazonite Grey oraz Metallic Copper.
Oczywiście nie zabraknie świetnego rozwiązania wnętrza – Peugeot i-Cockpit®. To standardowe wnętrze w Peugeocie 3008, nic więc dziwnego, że trafi też do 3008 GT. Tyle, że tu będzie miało jeszcze bardziej wyrafinowane materiały wykończeniowe. Pojawią się przeszycia w kolorze miedzi, a w zależności od preferencji klienta i zasobności jego portfela będzie można zamówić obicia z tkanin, alcantary, czy skóry Nappa Mistral. Obszyta skórą licową kierownica również będzie miała przeszycia w kolorze miedzi, a jej elementy wykonane będą z chromowanej stali.
Nowy Peugeot 3008 GT będzie też miał elementy deski rozdzielczej i boczków drzwiowych wykonane z szarego dębu, a wiele elementów (pedały, podnóżek, listwy progowe) wykonanych zostanie z chromowanej stali. Pojawią się oczywiście dywaniki przygotowane specjalnie dla tej wersji, czy charakterystyczne wykończenia detali.
Miedziany odcień będzie też na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym zlokalizowanym w miejscu tradycyjnych zegarów. To dopełnienie bogatego wyposażenia, na jakie będzie mógł liczyć klient kupujący tę wersję. Nie zabraknie wielopunktowego masażu w fotelach, konfigurowalnego pakietu akustycznego, dyfuzora zapachów, zmiany natężenia oświetlenia wnętrza, czy możliwości dostosowania do własnych potrzeb i preferencji informacji wyświetlanych na desce rozdzielczej.
Nowy Peugeot 3008 GT jest samochodem o wyrazistej stylistyce – teraz to pełnoprawny SUV. Ma świetne proporcje, lekkość sylwetki zapewnia „pływający dach”, a przednia część nadwozia sugeruje wielką siłę. Reflektory Full LED z przodu i „potrójne pazury” w lampach tylnych stanowią jedyną w swoim rodzaju sygnaturę świetlną. A warto też wspomnieć o drobiazgu, który spotyka się rzadko – Nowy Peugeot 3008 GT będzie miał logo marki wyświetlane na podłożu przez LED-owe lampki oświetlenia powitalnego (aktywującego się podczas zbliżania się kierowcy do samochodu) umieszczone w lusterkach bocznych. Mała rzecz, a cieszy.
Od paru już lat widać, że klienci Peugeota chętnie wybierają najwyższe wersje wyposażeniowe poszczególnych modeli. W niektórych gamach stanowią one wyraźną większość sprzedaży modelu. Nic dziwnego, że właśnie tak marka konstruuje ofertę i cenniki. Nie może więc dziwić także budowanie gamy opartej o możliwie bogate wyposażenie. A że nie wszyscy potrzebują mocnych silników, za to wielu chciałoby mieć samochód wyglądający bogato, więc Francuzi mają serię GT Line. Obejmuje ona już modele 108, 208, 2008, 308 oraz 508. Taka wersja będzie też w Nowym Peugeocie 3008. Będzie można ją zamówić z niemal całą gamą silników dostępnych w Nowym 3008. Niemal, bo nie będzie oferowana z motorem 1.6 BlueHDi 100 Stop&Start ani z topowym 180-konnym silnikiem 2.0 BlueHDi zarezerwowanym wyłącznie dla wersji 3008 GT.
Peugeot 3008 GT Line bazował będzie na bogatej odmianie Allure, która zostanie doposażona o wizualne cechy wersji 3008 GT. Będą to m.in.:
– specjalny przedni zderzak z lampami Full LED oraz atrapą chłodnicy z wersji GT;
– podwójna chromowana rura wydechowa;
– dach Black Diamond w standardzie;
– opcjonalne dwukolorowe lakierowanie Coupe Franche;
– emblematy GT Line na przednich błotnikach i pokrywie bagażnika.
Peugeot 3008 GT Line będzie posadowiony na 18-calowych dwukolorowych felgach z efektem diamentowym. Otrzyma też lakierowane na czarno (Perla Nera) obudowy lusterek (w wersji GT będą chromowane).
Wewnątrz odmiany GT Line będzie prawie tak ekskluzywnie, jak w wersji GT, tu też będzie można liczyć na przeszycia w kolorze miedzi, czy tapicerkę z alcantary.
Szykuje się nam więc naprawdę ekscytująca jesień z modelami Peugeot 3008 GT i Peugeot 3008 GT Line. No, w Polsce pewnie te auta pojawią się dopiero w przyszłym roku, ale sądzę, że warto czekać.
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze