Po mianowaniu Yvesa Bonnefonta Dyrektorem Generalnym Marki DS koncern PSA Peugeot Citroën nominował kolejnych menadżerów starając się zoptymalizować strukturę zarządczą marki pod kątem przyspieszenia rozwoju marki z ukierunkowaniem na segment premium oraz wzmocnienia pozycji DS na rynkach całego świata.
W tym celu utworzono trzy departamenty o zasięgu globalnym:
– Departament Produktów, Rozwoju i Rentowności;
– Departament Sprzedaży i Marketingu;
– Departament Strategii i Doświadczenia Marki.
Na czele departamentów staną odpowiednio Eric Apode, Arnaud Ribault i Philippe Claverol. Jednocześnie dotychczasowi dyrektorzy marki Citroën na całym świecie poza Chinami zostaną od 1. czerwca dodatkowo dyrektorami marki DS na swoim terenie.
Równocześnie Robert Chan, który dołączył do PSA Peugeot Citroën 15. maja 2014 roku został powołany na stanowisko specjalnego doradcy Yvesa Bonnefonta. Wcześniej Robert Chan rozwijał markę Infiniti w Stanach Zjednoczonych i w Chinach.
Eric Apode, lat 48, jest absolwentem Ecole des Mines de Paris. Jest związany z PSA od 1988 roku i zajmował w koncernie szereg różnych stanowisk. Był m.in. wiceprezesem Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) oraz Dyrektorem technicznym, Zakupów i Stylu PSA na Azję. Od 2010 do 2013 roku pełnił funkcję Prezesa Changan PSA Automobile (CAPSA), spółki joint venture założonej i prowadzonej w celu rozwoju i produkcji marki DS w Chinach. Od 2013 roku Eric Apode był dyrektorem programowym dla segmentów D i E marek Citroën, Peugeot i DS.
Arnaud Ribault, lat 41, jest absolwentem Ecole Supérieure de Commerce de Toulouse. Osiem lat pracował w spółce zależnej Citroëna w Szwajcarii zajmując różne stanowiska w dziale sprzedaży. Od 2004 roku dołączył do centrali Citroëna i odpowiadał za organizowanie importu do takich krajów jak Grecja, Finlandia, Irlandia i Litwa. W latach 2006-2009 Arnaud Ribault był Dyrektorem Generalnym Citroëna w Szwecji i w Rosji. Od stycznia 2011 roku Arnaud Ribault jest Dyrektorem Generalnym marki DS w Changan PSA Automobile (CAPSA). Departament Sprzedaży i Marketingu Marki DS obejmie dopiero jesienią br., a do tego czasu jego obowiązki pełnił będzie Yves Bonnefont.
Philippe Claverol, lat 47, ukończył INSEEC Bordeaux. Posiada bardzo bogate doświadczenie w Citroënie, zwłaszcza w dziedzinie sprzedaży i marketingu. Pracował m.in. jako dyrektor generalny spółek zależnych marki na Słowacji, w Japonii i w Polsce, po czym w 2010 roku objął stanowisko dyrektora na obszar Afryki, Bliskiego Wschodu, Pacyfiku oraz terytoriów zamorskich. Od 2012 roku Philippe Claverol jest odpowiedzialny za strategię marki DS.
Robert Chan ma 23-letnie międzynarodowe doświadczenie w branży motoryzacyjnej, w tym 7 lat w Japonii, 11 lat w Stanach Zjednoczonych (USA) i 5 lat w Chinach. Osiem lat zajmował się inżynierią projektowania i produkcji, a piętnaście sprzedażą i marketingiem. Ma doświadczenia we wprowadzaniu na rynek kilku nowych marek (np. budowa sieci Infiniti w Chinach). Ostatnio, jako Dyrektor Zarządzający Renault China uruchomił i z sukcesami zarządzał spółką zależną Renault w Państwie Środka.
Optymalizacja struktury zarządczej dla marki DS
KG; zdjęcia: DS/Citroën
Najnowsze komentarze