O takim samochodzie przebąkiwało się już od pewnego czasu, od kilku lat tak naprawdę. Rynek wprawdzie zasypywany jest całą masą SUV-ów, ale jest segment, który również charakteryzuje się dużą dynamiką wzrostów sprzedaży. To rynek pick-upów. Peugeot właśnie na niego wraca.
Tak, wraca, bo były już modele tego typu w gamie francuskiej marki. A samochód tego typu trafi na wybrane rynki już we wrześniu tego roku! Wybrane, ale na razie na pewno nie do Europy. Bo dziś rynek pick-upów rozwija się m.in. w Ameryce Łacińskiej oraz w Afryce.
Na Czarnym Lądzie rynek pick-upów jest ogromny, zwłaszcza w porównaniu z innymi segmentami. Nic więc dziwnego, że to przede wszystkim tam Peugeot chce zaoferować ten samochód. Samochód kierowany do klientów, którzy potrzebują narzędzi do pracy, które są niezawodne w każdej sytuacji, łatwe w obsłudze i konserwacji, i które pozwalają na elastyczne połączenie działalności zawodowej z życiem rodzinnym.
Peugeot Pick-Up ma 508 cm długości i tzw. podwójną kabinę umożliwiającą przewiezienie do pięciu osób. Auto celuje w 10-prcentową część rynku nowych samochodów w Afryce, jaka należy do tego typu aut. To około 56.000 samochodów rocznie, ale z tendencją wzrostową. Auto wpisuje się zresztą idealnie w oczekiwania, bo w tym regionie rynek pick-upów kształtuje się tak, że silnik diesla wybiera 92%, a napęd na cztery koła 77% klientów. A Peugeot pick-up dysponuje obydwoma tymi cechami.
Nowy Peugeot Pick Up to dowód na ambicje marki w zakresie powrotu na rynek pick-upów w ramach międzynarodowego wzrostu Grupy PSA. To jednocześnie powrót do tradycji, której wspaniałymi przedstawicielami były modele 403 Camionnette-Bâchée z 1956 roku, 404 Camionnette-Bâchée z 1967 roku, czy 504 Pick-up oferowany do 2005 roku i produkowany do tego czasu w Nigerii.
Nowy Peugeot Pick Up podkreśla swoją solidność imponującą stylistyką. Pionowo poprowadzony przód, pozioma maska i prześwit wynoszący – zależnie od wersji – 210-215 mm. Na burcie tradycyjnie dla tego typu aut i w nawiązaniu do pick-upów 404 i 504 wielki napis PEUGEOT. Niemal kwadratowa skrzynia ładunkowa pozwala na przewiezienie zamkniętym autem przedmiotów o długości 140 cm i szerokości 139 cm. Ścianki boczne pokryte są żywicą ochronną, co dodatkowo zwiększa wytrzymałość i sztywność pojazdu. Ładowność sięga 815 kg.
Konstrukcja samochodu jest idealnie dostosowana do warunków, w jakich będzie on wykorzystywany. Solidność, to podstawa. Niezawodność, to podstawa. Funkcjonalność, to podstawa. Rynek pick-upów, zwłaszcza w Afryce, nie znosi udawania. Dlatego pod maskę Peugeota Pick-Upa trafi silnik wysokoprężny (oczywiście z common rail) o pojemności 2.5 litra generujący 115 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto oferowane będzie zarówno z napędem na jedną, jak i na obie osie.
W przypadku wersji 4×2 napęd przekazywany jest na oś tylną. Dzięki temu im większe będzie obciążenia skrzyni ładunkowej, tym lepiej samochód będzie sobie radził. Z kolei wersja 4×4 wyposażona będzie w reduktor, co pozwoli na poruszanie się po naprawdę trudnym terenie.
Wiele elementów wyposażenia Peugeot Pick-Up zaoferuje w standardzie. Będą to m.in. manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, radioodtwarzacz CD z portem USB, ABS, czołowe poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane lusterka boczne oraz wspomaganie parkowania tyłem. W wersji 4×4 dochodzą progi pod drzwiami, relingi dachowe i orurowanie skrzyni ładunkowej. Kabina pasażerska zapewnia bardzo dużo przestrzeni.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze