Rallycross – Kanada: trzecie z rzędu podium Sébastiena Loeba i Peugeot 208 WRX

0
30

Team Peugeot Hansen umacnia się na drugiej pozycji w bieżącym sezonie Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie. W ósmej rundzie cyklu, rozegranej w Trois Rivières w Kanadzie, Sébastien Loeb po raz kolejny zajął miejsce na podium.

Po raz trzeci w ciągu trzech ostatnich rund Sébastien Loeb zademonstrował doskonałe panowanie nad swoim Peugeot 208 WRX 2017. Loeb zakwalifikował się do finału pomimo kolizji, na której uniknięcie nie miał szans – w serii kwalifikacyjnej Q2 zderzył się z samochodem Andreasa Bakkeruda, chwilę wcześniej unieruchomionym na środku toru. Po starcie z trzeciej linii kierowca z Alzacji awansował na trzecią pozycję i zapewnił zespołowi Team Peugeot Hansen szóste w tym sezonie miejsce na podium.

Weekend w Kanadzie miał bardziej skomplikowany przebieg dla Timmy’ego Hansena, którego w serii Q2 zatrzymał defekt skrzyni biegów. Mechanicy szybko naprawili samochód i dzięki świetnej jeździe w serii Q4 starszy z braci Hansen wrócił do czołowej dwunastki w klasyfikacji przedstartowej, zapewniając sobie awans do półfinału. Szwed wystartował z wielką determinacją i zajął drugie miejsce, zapewniające awans do finału. W tym biegu również dał wspaniałe widowisko, jednak gdy jechał na prowadzeniu i wydawało się, że zwycięży, w jego samochodzie nastąpił defekt silnika. Hansen nie dojechał do mety, jednak w łącznych wynikach kanadyjskiej rundy został sklasyfikowany na szóstym miejscu, a w punktacji indywidualnej kierowców zajmuje obecnie miejsce piąte.

Kevin Hansen, nadal dysponujący Peugeot 208 WRX w wersji 2016, może zaliczyć weekend w Trois Rivières do udanych. Młodszy z Hansenów po raz kolejny zakwalifikował się do biegu półfinałowego, a od awansu do finału dzieliły go zaledwie ułamki sekund.

 

Zasłyszane na padoku…

Kenneth HANSEN, szef zespołu

Sobota była dla nas bardzo pracowitym dniem. Musieliśmy szybko rozwiązać kilka problemów technicznych, włącznie z błyskawiczną naprawą samochodu Sébastiena, który nie był w stanie uniknąć kolizji z autem Bakkeruda, stojącym na samym środku toru w serii Q2. W niedzielę na szczęście wróciliśmy do gry w pełni sił i udało nam się awansować wszystkimi trzema autami do półfinału. Być może w tej fazie mogliśmy nieco inaczej rozegrać strategię jazdy Sébastiena. Tak czy inaczej Sébastien i Timmy awansowali do finału. Niestety, później Timmy’ego zatrzymała awaria silnika, ale jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że Sébastien zrewanżował się za niego, zdobywając dla nas kolejne miejsce na podium.

Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9), 3. miejsce

To nie był dla mnie łatwy weekend. W sumie w pierwszej i drugiej serii kwalifikacyjnej zupełnie nam się nie wiodło. Lepiej poszły nam serie Q3 i Q4. Myślę, że w półfinale miałem szansę być na mecie na drugim miejscu, ale teraz nie ma to już wielkiego znaczenia, bo finał i tak udał mi się bardzo dobrze. Zajęcie miejsca na podium po starcie z trzeciej linii to, szczerze mówiąc, najlepszy wynik, na jaki mogłem liczyć w tej sytuacji.

Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21), 6. miejsce

Wielkie rozczarowanie! Prowadziłem w finale, ale nie dojechałem do mety, bo nawalił silnik. Szkoda, naprawdę jest czego żałować! Mam wrażenie, że udało nam się nieco zmniejszyć różnicę w osiągach samochodu, jaka dzieli nas od Volkswagena. Co więcej, mieliśmy w ten weekend kilka bardzo udanych startów i wysokie prędkości na prostych. To dobra zapowiedź na przyszłość.

Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71)

Kolejny raz zakwalifikowałem się do półfinału i jest to dla mnie powód do dużej satysfakcji. Właśnie to uznawałem za swój cel w Kanadzie, choć mój samochód w ubiegłorocznej specyfikacji ma nieco niższe osiągi od większości aut w wersji 2017. W półfinale jechałem dobrze, atakowałem na tyle, na ile pozwalała mi sytuacja. Zaliczyłem czwarty czas i przez chwilę wydawało mi się, że awansuję jeszcze o jedną pozycję, bo tuż przede mną walczyli Timmy i Baumanis. Ostatecznie czwarte miejsce w półfinale uważam za dobry wynik; cieszą mnie też prędkości, jakie rozwijałem w przejazdach kwalifikacyjnych.

 

RUNDA W TROIS RIVIERES (6 sierpnia 2017 r.) – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:

1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
2. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)
3. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX)
4. Kevin Eriksson (Ford Fiesta)
5. Toomas Heikkinen (Audi S1)
6. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX)

 

NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO OŚMIU RUNDACH

Kierowcy:

1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 211 pkt
2. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 176 pkt
3. Mattias Ekström (Audi S1), 158 pkt
4. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), 144 pkt
5. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX), 135 pkt
6. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 128 pkt
7. Ken Block (Ford Focus), 89 pkt
8. Kevin Eriksson (Ford Fiesta), 83 pkt
9. Toomas Heikkinen (Audi S1), 78 pkt
10. Timo Scheider (Ford Fiesta), 74 pkt

Zespoły:

1. Volkswagen PSRX, 387 pkt
2. Team Peugeot Hansen, 279 pkt
3. EKS Audi, 236 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 217 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 168 pkt
6. STARD, 124 pkt

 

 

źródło: Peugeot Polska

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz