Maleńkie zdjęcie Peugeota 407 można dostrzec na szczycie okładki aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT. Ale to nie koniec! Na tej samej okładce pojawiła się też większa fotografia innego francuskiego samochodu – Citroëna Grand C4 Picasso. Niestety cały ten efekt psuje wielkie zdjęcie Škody Kodiak z BMW X3 w tle z napisem „Škoda atakuje BMW”. To naiwna próba gloryfikacji czeskiej marki, ale z drugiej strony przyznać trzeba, że przyroda zna durne zachowania różnych gatunków. Na pewno znalazłaby się mrówka próbująca zaatakować słonia, tylko co by z tego wynikło? Dla słonia – niewiele ;-)
AUTO ŚWIAT nr 07 (1059) z 15.II.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, C8, Spacetourer, 307, 407, Clio, Espace, Kangoo, Megane, Twingo
O systemie multimedialnym z dostępem do Internetu, jaki oferuje Citroën w modelu Spacetourer, możecie poczytać na stronie 13.
Kolejnego Citroëna zaprezentowano na stronach 22-23. To model Grand C4 Picasso napędzany trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech 130. Pochwalono wyciszenie jednostki napędowej, jej bardzo kulturalna pracę, a nawet dynamikę – auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a wrażenia związane z tym aspektem są subiektywnie jeszcze lepsze! Nieźle wypada też spalanie – średnio w mieście ta wersja potrzebowała w teście tygodnika AUTO ŚWIAT tylko 8 l/100 km (czyli o niespełna 2 l/100 km więcej, niż deklaruje producent), a poza miastem zużycie benzyny spadło o 2 l/100 km mniej.
Ale nie myślcie, że jest różowo. Skrytykowano skrzynię biegów, której „mechanizm ma tendencję do denerwującego haczenia, a to utrudnia sprawne operowanie dźwignią”. To stały zarzut pod adresem samochodów francuskich, który dziwnym trafem nam się w testach zdarza naprawdę bardzo rzadko.
AUTO ŚWIAT uznał też siedzenia w drugim rzędzie za zbyt wąskie. Żeby było ciekawiej pod jednym ze zdjęć prezentujących akurat tę część samochodu pojawił się podpis o treści „W drugim rzędzie siedzeń wygospodarowano dużo przestrzeni dla pasażerów – także tych wysokich”. Gubią się w redakcji w tym, co piszą?
Nie spodobała się też cena (bazowa w wersji More Life – wynosi niemal 87.000 zł), co skontrowano wartością 78.850 zł za Forda C-Max z 3-cylindrowym silnikiem 125 KM „w najdroższej odmianie Edition”, ale tak naprawdę trzeba by było sprawdzić, co otrzymuje się za swoje pieniądze w obu samochodach. Bo to, że wersja Edition jest najdroższa nie oznacza jednocześnie, że jest bardzo bogata – kto wie, czy nie „wymięknie” przy citroënowej More Life.
Kompaktowy minivan Citroëna uzyskał 4,5 gwiazdki – to dobra nota ogólna, muszę stwierdzić. Ale opinie Redaktora Kamińskiego z reguły są wyważone.
Tył Peugeota 307 SW ilustruje artykuł zamieszczony na stronie 31. W tekście wspomniano też Citroëna C8 i Peugeota 407 SW.
Renault Espace wspomniano pod koniec artykułu zatytułowanego „Rusza akcja serwisowa trefnych diesli Volkswagena” zamieszczonego na stronach 32-33.
Kwestie Renault Clio i Renault Kangoo poruszane są w dziale Porady Miks na stronie 34.
Renault Megane II wymieniono wśród potencjalnych konkurentów dla opisanego w dziale Z drugiej ręki Seata Toledo III.
Cztery dziesięcioletnie kombiaki segmentu D z mniej więcej 140-konnymi dieslami pod maską opisano w dziale Z drugiej ręki na stronach 40-43. Najwyższą notę – 3,5 gwiazdki – uzyskał Opel Vectra C – ma atrakcyjne ceny i dużą funkcjonalność, a do tego niezłe diesle. Peugeot 407 oraz Toyota Avensis i Volkswagen Passat zostały „wycenione” na trzy gwiazdki każdy. Passat oczywiście jest najdroższy w stawce (moim zdaniem mocno przeszacowany), Toyota tylko nieznacznie droższa od Peugeota, a francuskie auto pochwalono za atrakcyjny design, szeroką ofertę rynkową, dobre wykończenie, atrakcyjne ceny w stosunku do wieku, bardzo dobrego diesla 2.0 HDi oraz „przystępne ceny części zamiennych”. Skrytykowano relatywnie niewielki bagażnik, przeciętną przestronność na kanapie i kapryśną elektronikę. Również zawieszenie w polskich warunkach potrafi nie wytrzymać zbyt długo. Można w zasadzie uznać, że Peugeot 407 zajął drugie miejsce w stawce.
Renault Twingo pierwszej generacji przypomniano na stronie 49.
I to już wszystko o naszych ulubionych samochodach w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysiek Gregorczyk; grafika: AUTO ŚWIAT
Najnowsze komentarze