W szesnastej odsłonie konkursu Engine of the Year Grupa PSA po raz ósmy z rzędu otrzymała nagrodę dla silnika o pojemności skokowej rzędu 1.4-1.8 litra. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się przedwczoraj, 25. czerwca w Stuttgarcie w Niemczech, a motor 1.6 THP opracowany wspólnie z BMW Group okazał się znowu bezkonkurencyjny w swojej kategorii.
Turbodoładowany silnik z rodziny Prince oferowany jest aktualnie w trzech rodzajach mocy – 156 KM, 200 KM i od niedawna – w Peugeocie RCZ R – 270 KM, dzięki czemu jest najmocniejszym seryjnym silnikiem o tej pojemności na świecie.
Motor wyposażony jest w najnowsze technologie, w tym oczywiście w bezpośredni wtrysk benzyny, zmienne fazy rozrządu, turbosprężarkę typu twin-scroll i wiele innych. Jest stale modernizowany, dzięki czemu eliminuje się problemy, jakie dotykały pierwsze serie tych wydajnych jednostek napędowych.
Produkcją tych silników zajmują się zakłady Grupy PSA w Douvrin we Francji. Jednostki THP stanowią trzon oferty benzynowej wzbogaconej niedawno o trzycylindrowe silniki gamy PureTech (oraz Turbo PureTech) zapewniając wysoką wydajność przy niewielkim zużyciu paliwa i niskiej emisji dwutlenku węgla.
1.6 THP po raz ósmy zdobywa nagrodę Engine of the Year
KG
Najnowsze komentarze