Na XIV Ogólnopolski Zlot w Miedzianej Górze przyjechały Renault 5 z całej Polski. Pojawiły się „piątki” w wersji GTT, GTE, Five, Campus, dwa ciekawe projekty o mocy 180 KM, a także rzadki egzemplarz Renault Express w wersji pick-up. Poniżej możecie zobaczyć zdjęcia oraz przeczytać relację ze zlotu, którą otrzymaliśmy od Renault 5 Klub Polska.
W tym roku na XIV Ogólnopolski Zlot Renault 5 przyjechały 23 samochody. Rekord nie został pobity, ale cieszymy się niezmiernie, że pojawiły się nowe piąteczki, nowe twarze w Klubie i podtrzymaliśmy liczbę aut z roku ubiegłego. Ten mały sukces jest sukcesem nas wszystkich, a w szczególności Państwa, którzy wspieracie naszą inicjatywę.
Na Zlot przyjechały takie piątki jak: Renault 5 GTT, GTE, Five czy Campus. Były też piękne dwa projekty, do których wprowadzono modyfikacje silnika zwiększające moc pojazdu do ok. 180 KM. Duża moc oraz lekka konstrukcja około 800 kg sprawiła, że jest Renault 5 stał się prawdziwym potworem na torze, o czym mogli się przekonać uczestnicy zlotu podziwiając czerwoną bestię Kkrasnalla. Na bazie R5 powstał także furgon, nosił on nazwę Renault Express. W niektórych krajach znany był jako Renault Rapid. Godnym uwagi egzemplarzem było Renault Express w wersji pick-up, którego wyprodukowano zaledwie 3000 sztuk. Takim okazem pojawiła się na zlocie ekipa z Krakowa.
Na imprezę przyjechało prawie stu miłośników tych filigranowych aut, które wzbudzają zachwyt na naszych drogach. Pierwszego dnia zlotu odbyły się mini zawody dla dzieci takie jak: rzut woreczkiem z grochem do celu, a wieczorową porą pogaduchy przy grillu, podczas których snuliśmy plany na przyszły zlot.
Drugi dzień zlotu Renault 5 był dniem bardzo intensywnym. W godzinach południowych odwiedziliśmy zaprzyjaźniony Salon Tandem Renault Dacia w Kielcach, a parę minut po godzinie 14:00 rozpoczęliśmy pierwsze konkurencje na polu campingowym Moto Raj. „Dojazd do przeszkody”, „przeciąganie auta” czy tajemniczo brzmiące „dwa kółka” były wstępem do głównej atrakcji zlotu jakim jest „jazda sprawnościowa po torze”. Podział na 4 klasy sprawił, że szanse na zdobycie pucharu miał każdy uczestnik. I w taki oto sposób dwunastu szczęśliwców z najlepszymi czasami przejazdu może teraz cieszyć się przepięknymi pucharami wykonanymi ręcznie z drzewa dębowego oraz nakrętek w klasie: 1.1, 1.4, 1.4 Turbo +1.7
Najmłodsi uczestnicy wykonywali prace plastyczne, które można było podziwiać już wieczorową porą na tarasie podczas rozdania nagród oraz cały następny dzień. Sobotę zakończyliśmy wspólnie przy ognisku z radością w sercu, że mogliśmy się wszyscy tutaj spotkać. Już z niecierpliwością oczekujemy kolejnego zlotu, wyjątkowego gdyż piętnastego :)
Tekst, zdjęcia: Renault 5 Klub Polska
Najnowsze komentarze