Do roku 2020, pięć dużych bloków części, używanych do większości modeli Aliansu Renault-Nissan będzie wspólnych w ramach platform grupy. Renault zaprezentował właśnie strategię wspólnych modułów dla rodziny grupy.
W rzeczywistości nie jest to typowe rozwiązanie platformowe, znane z tych u innych producentów. Jest to zgodność kluczowych podzespołów samochodu, takich jak komora silnika, kabina pasażerska, podwozie z przodu, podwozie z tyłu i architektura elektroniczna. Renault nazwało swoje rozwiązanie CMF. Może ono obejmować wiele platform.
Te duże moduły wspólne zostaną wdrożone w ramach Sojuszu 2020 Renault, Nissan, ale także Dacia. W sumie 14 modeli będą korzystać z tych rozwiązań: jedenaście aut Renault i Dacia oraz trzy Nissana, w segmentach strategicznych pod względem wielkości, takich jak auta miejskie, kompaktowe i rodzinne.
Pierwsze pojazdy Nissana oparte o to rozwiązanie to nowy Rogue, Qashqai oraz X-Trail. Dla Renault, będzie to auta z obszaru Scenica i Laguny, które pojawią się w 2015 r., a następnie przez inne modele w segmencie małych samochodów (A, B0 i B) na przykład Nissan Micra czy Renault Clio. Renault nie chce – na razie – ujawnić szczegółów modeli Dacia.
Poprzez ten program wymiany części pojazdu, które nie jest widoczny dla klienta, grupa Renault – Nissan będzie w stanie utrzymać stały wzrost swojego budżetu na badania i rozwój. Dzięki zakupom grupowym możliwe będą dodatkowe oszczędności na podzespołach i surowcach – aż do 30% – twierdzą przedstawiciele Renault.
Łącznie samochody Renault, Dacia i Nissan objęte programem, będą miały 75% wspólnych elementów.
Źródło: Auto Addict
Najnowsze komentarze