18-milionowy samochód z Flins

2 8

Piątek trzynastego jest dla niektórych osób kumulacją. Kumulacją pecha. My jednak nie jesteśmy przesądni. Na pewno o pechu nie mogą też mówić pracownicy zakładów Renault we francuskim Flins. Właśnie w piątek trzynastego wyprodukowali 18-milionowy samochód w historii zakładu.

18-milionowy samochód wyprodukowany we Flins, to elektryczny Renault Zoe. Auto trafi do klienta w Niemczech, konkretnie do firmy Green City. Samochód ma biały lakier i został wykończony według standardu wyposażenia Intens. Firma Green City działa w Monachium i Standbergu i specjalizuje się w usługach e-mobilności. Kierownictwo fabryki Renault we Flins zaprosiło przedstawiciela Green City do osobistego odbioru auta. Symboliczne kluczyki do jubileuszowego samochodu Oliverowi Weissowi, dyrektorowi Green City, wręczył Jean-Luc Mabire, dyrektor fabryki we Flins.

18-milionowy samochód z Flins zbudowano w 65 lat po uruchomieniu zakładu. Fabryką otwarto w 1952 roku. Dziś jest to najstarszy zakład produkcyjny Renault we Francji. Od chwili otwarcia w zakładzie produkowano dziewiętnaście różnych modeli, od Juvaqutre po Nissana Micrę. Wiele z nich, to dziś historyczne, wręcz kultowe modele. Wymienić w tym gronie trzeba przede wszystkim Renault 4CV, Renault 4, Renault 5, pierwszą generację Twingo, rodzinę Clio, a dziś na przykład w pełni elektryczne Zoe.

Piątkowy jubileusz dowodzi, że przez 65 lat fabryka z powodzeniem rozwiązała wiele wyzwań związanych z produkcją. Grupa Renault rozpoczęła produkcję elektrycznego samochodu Zoe w 2012 r. Nissan Micra produkowany jest na tej samej linii montażowej.

Renault Zoe jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie już trzeci rok z rzędu. Aktualnie oferowana wersja dysponuje zasięgiem (na w pełni naładowanych akumulatorach) aż 400 km (wg normy NEDC). Realnie jest to więc 300 km i to z uwzględnieniem ruchu miejskiego. A to z reguły właśnie w takich warunkach Zoe jest użytkowany. Dziś Zoe z nowym zespołem napędowym sprzedaje się o 50% lepiej, aniżeli poprzednia wersja rok temu.

Fakt, że 18-milionowy samochód z Flins, to właśnie Zoe, ma szczególne znaczenie. Stoimy wszak u bram ery samochodów elektrycznych.

Kilka faktów na temat fabryki we Flins.

– 18 milionów samochodów produkowanych od czasu otwarcia fabryki (19 różnych modeli)
– 160.544 samochodów wyprodukowanych w 2016 r. (134.502 Clio, 25.477 Zoe, 565 Micra)
– 65 lat wiedzy i doświasczenia
– 2.378 pracowników zatrudnionych obecnie
– 237 hektarów (w tym 67 hektarów zabudowanych)
– w ciągu ostatnich trzech lat ponad 110 milionów euro nakładów inwestycyjnych
– certyfikaty ISO 14001 (środowisko) i ISO 9001 (jakość)
– 5 milionów części obsługiwanych rocznie przez centrum części zapasowych na miejscu
– 51,4% tłoczonych części wysyłanych do klientów zewnętrznych (fabryki Renault i Nissana)
– produkcja Nissana Micry piątej generacji (jedyny zakład produkcyjny na świecie), Clio czwartej generacji i w pełni elektryczny ZOE (jedyny zakład produkcyjny na świecie)
– produkcja dzienna: 905 pojazdów na trzech zmianach
– produkcja nadwozi Clio Renault Sport, montowanych w fabryce Alpine w Dieppe w Francji

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
pawelhkstoughluck Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
toughluck
Gość
toughluck

Zawsze mnie zastanawiało, jak to jest z tym liczeniem samochodów zjeżdżających z linii produkcyjnej.
Czy jakby zakład produkował luksusowe modele, ale też taką całkowicie biedawersję najtańszego samochodu i okazało się, że np. 10-milionowym samochodem jest właśnie taka biedawersja, to czy by się tym chwalili?

pawelhks
Gość
pawelhks

wydaje mi sie, ze liczenie jest po nr VIN. Jak zamawialem C4GP to psrzedawca mowil, ze auta nie ma poki nie ma nr VIN, Zatem jak sadze, jak juz auto jest gotowe i potwierdza fabryka VIN (pewnie wczesniej jest nadawny „probny VIN”, by wiedziec ile aut juz jest w produkcji) to wtedy jest : tadam – milionowe auto to model taki a taki dla tego a tego klienta. Stad majac auta na linii produkcyjnej jak sadze mozna posterowac tak, ze milionowy to najlepsza wersja fuul wypas, a zaraz za nim podstawa w podstawowym pakiecie wyposazenia….