czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

52.500 sprzedanych samochodów Grupy Renault na rynku polskim w 2020 r. i ambitne plany na 2021 r.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-02-02
w Dacia, Renault, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
211 16
6
194
UDOSTĘPNIEŃ
648
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

W 2020 r. zarejestrowano 52.500 nowych aut marek Renault i Dacia. Renault awansowało na czwarte miejsce pod względem sprzedaży w Polsce, a Dacia zajęła ósmą pozycję na rynku.

Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. Zarejestrowano 8.950 samochodów dostawczych Renault, co odpowiada 15% udziału w rynku.

Cztery modele ― Dacia Duster, Dacia Lodgy, Renault Trafic i Renault Master – utrzymały pozycję lidera w swoich segmentach.

W 2021 r. na rynku polskim pojawi się wiele nowych modeli: Renault Arkana, nowe Renault Trafic Combi, Trafic Spaceclass, Express Van, Kangoo Van, a także nowa Dacia Sandero, Sandero Stepway, Logan i Spring Electric.

Renault będzie kontynuować cyfryzację swoich usług, proponując wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak wideo naprawa, rezerwacja jazd testowych online czy program samochodów zastępczych Renault Mobility.

W 2020 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 52.500 samochodów marek Renault i Dacia. Udział Grupy Renault w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniósł 10,7%.

Renault

W roku 2020 w Polsce zarejestrowano 30.000 samochodów Renault. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,1%, co zapewniło jej awans na czwarte miejsce pod względem sprzedaży.

Renault Clio znalazło się w TOP3 segmentu B (hatchbacków, kombi i sedanów), Renault Captur było jednym z trzech najchętniej wybieranych samochodów w segmencie B SUV, a Renault ZOE uplasowało się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. Marka Renault znalazła się również na podium pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce. Renault oferuje najszerszą na rynku gamę aut w 100% elektrycznych, a także proponuje pełną gamę napędów hybrydowych i hybryd plug-in w modelach Clio, Captur i nowy Megane Grandtour, wyposażonych w technologie E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid. Technologia E-TECH Hybrid będzie również dostępna w Renault Arkana.

Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce z wynikiem 8.950 sprzedanych egzemplarzy i 15% udziału w rynku. Renault Trafic utrzymało pozycję lidera w segmencie minibusów, a Renault Master – wśród samochodów dostawczych do 3,5 t.

Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5.380 samochodów marki Renault i Dacia.

Dacia

W 2020 r. Dacia zajęła ósme miejsce na rynku sprzedaży w Polsce z udziałem 4,6%. Zarejestrowano 22.500 egzemplarzy samochodów marki Dacia, która znalazła się w TOP5 marek najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych. Dwa modele Dacii ― Duster i Lodgy utrzymały pozycję lidera w swoich segmentach. Dacia Duster uplasowała się również w TOP2 sprzedaży dla klientów indywidualnych.

Sprzedaż flotowa

W 2020 r. sprzedaż aut Grupy Renault dla firm i instytucji na polskim rynku osiągnęła poziom ponad 36.500 egzemplarzy. Łącznie udział Grupy Renault w rynku sprzedaży do firm oraz instytucji wyniósł 10,1%.

Wśród kluczowych klientów Grupy Renault w 2020 r. znaleźli się m.in. Alior Bank (600 zakupionych samochodów) i Traficar (2.000 zakupionych samochodów). Grupa Renault zawarła kontrakty również z Polską Spółką Gazownictwa, a także firmami Teltech, Kangoor, Ratownik, Petit Forestier, Hertz czy RTV EURO AGD.

Nagrody

Grupa Renault doskonale odnalazła się w wirtualnej rzeczywistości. Już po raz piąty Renault uplasowało się w pierwszej dwójce w badaniu Wielki Test Salonów magazynu „Auto Świat”, a Dacia zajęła trzecie miejsce. W związku z panującą pandemią badanie zostało w całości zrealizowane online. Ankieterzy oceniali cyfrowe narzędzia wykorzystywane przez salony poszczególnych marek.

Z kolei redakcja magazynu Fleet przyznała wyróżnienie Fleet Leader 2020 dla Renault Polska za popularyzację technologii hybrydowej E-TECH oraz konsekwentną elektryfikację całej gamy modelowej.

W 9. edycji plebiscytu Fleet Derby 2020 wyróżnienie w kategorii „Program serwisowy ASO” otrzymał program Karta Flotowa.

Renault znalazło się także wśród pięciu firm nagrodzonych tytułem „Global E-Mobility Leader”. Nagrody te są od trzech lat przyznawane przez PwC i PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych) tym firmom, dzięki którym światowa transformacja branży motoryzacyjnej w kierunku nisko- i zeroemisyjności zyskuje coraz szybsze tempo. Renault otrzymało nagrodę za rozwijanie kompleksowego ekosystemu elektromobilności opartego na produkcji samochodów z napędem elektrycznym, carsharing oraz technologie magazynowania energii.

Podsumowanie i plany na rok 2021

Rok 2020 był trudny dla całego sektora motoryzacyjnego ze względu na pandemię COVID-19. Mimo to udało nam się zrealizować nasze cele: wejście do TOP5 sprzedaży samochodów osobowych oraz powrót na pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych. Renault awansowało także na czwarte miejsce w Polsce pod względem sprzedaży ogółem i znalazło się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. W 2021 r. dzięki naszej szerokiej ofercie samochodów elektrycznych i hybrydowych chcemy umocnić swoją pozycję w tym segmencie. Naszą ambicją jest również awans Dacii o dwa miejsca w rankingu sprzedaży oraz utrzymanie pozycji Renault i zachowanie tytułu lidera na rynku samochodów dostawczych. Ważnym elementem naszej strategii jest rozwijanie naszych narzędzi sprzedaży online – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce.

W 2021 r. pojawi się wiele nowych modeli Renault i Dacia. Renault Arkana to hybrydowy usportowiony SUV o dynamicznej sylwetce i napędzie hybrydowym. Model charakteryzują wysoko umieszczone miejsce kierowcy, które daje poczucie bezpieczeństwa, duża ilość miejsca w kabinie, pojemny bagażnik, a także nowoczesna i wyróżniająca się stylistyka.

Kolejną nowością będzie nowa gama Trafica do przewozu osób, złożona z dwóch modeli: nowego Renault Trafic Combi i nowego Renault Trafic SpaceClass. Cechuje je dynamiczny wygląd zewnętrzny, bardziej wyrazisty przód, unikatowy kolor nadwozia Czerwony Carmin i zupełnie odnowione wnętrze.

Gama samochodów dostawczych zostanie poszerzona o nowe Renault Express Van i Kangoo Van.

Na polski rynek trafi całkowicie odnowiona edycja bestsellerowych modeli Dacii. Nowe Sandero oraz nowe Sandero Stepway można już zamawiać w salonach, a wiosną br. w Polsce będzie dostępny również nowy Logan – nowa Dacia w wersji sedan.

Zupełną nowością będzie Dacia Spring Electric – najbardziej przystępny cenowo samochód elektryczny na rynku, kompaktowy SUV o zasięgu 230 km.

W 2021 r. Renault będzie kontynuować cyfryzację swoich usług, by zapewnić wzrost satysfakcji klienta. Innowacyjna usługa wideo naprawy pozwoli na zdalny kontakt z klientem w trakcie serwisowania. Rozwijane będą także sklepy online R-SHOP I DACIA SHOP, umożliwiające m.in. wzięcie minikredytu oraz rezerwację wizyty u dealera za pośrednictwem Internetu, a także zapewniające bezpośrednią dostawę akcesoriów do klienta. Pojawi się również możliwość zdalnej rezerwacji jazd testowych. Nowością będzie Renault Mobility, program samochodów zastępczych Renault.

Czytaj też: Ogólnoświatowe wyniki handlowe Grupy Renault za rok 2020

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaGrupa RenaultRenaultsprzedaż
Udostepnij78Tweet49Udostepnij14
Poprzedni

Polscy dealerzy źle oceniają współpracę z markami Citroën, Peugeot i Opel

Następny

Renault liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie w 2020 r.

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Renault liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie w 2020 r.

Strajk w fabryce Peugeot w Maroku. Francuskie związki zawodowe wsparły protestujących

Nowy podatek od przeróbki dostawczaka na osobowy lub kamper. Projekt już w Sejmie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.