Plan Renaulution zakłada restrukturyzację Grupy Renault zarówno w kwestii zarządzania poszczególnymi markami koncernu, jak i katalogu produktów. W nadchodzących latach na rynku europejskim zadebiutuje 14 nowych modeli producenta z Francji. Arkana, Kangoo i Megane-e to dopiero początek ofensywy.
Dyrektor generalny Renault, Luca de Meo zapowiedział całkowitą reorganizację Grupy. W ramach prezentacji strategii Renaulution podkreślił skoncentrowanie na wartości produktów marki. Zgodnie z zapowiedzią, średnia cena sprzedawanych samochodów wzrośnie o 5 tys. euro do 2023 roku oraz o 7 tys. euro do roku 2025. Producent, który aktualnie jest w znacznym stopniu zależny od samochodów segmentu B, takich jak Clio i Captur zamierza skupić się na odnowie gamy aut kompaktowych oraz elektryfikacji. W rezultacie, każdy nowy samochód, który zadebiutuje w nadchodzących latach będzie oferowany z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Renault nie wspomniało o przyszłości zagrożonych modeli (Scenic, Espace, Koleos i Talisman), w kalendarzu nie widzimy również żadnej nowości w segmencie A, co może to oznaczać, całkowitą rezygnację z modelu Twingo.
W latach 2021 – 2025 zadebiutuje 14 samochodów spod znaku rombu, z czego prawie połowa należy do segmentu C. Nazwy oficjalnie nie są znane, ale możemy domyśleć się o jakie pojazdy chodzi.
2021: Renault Megane-e i Kangoo
Renault przygotowuje się do ofensywy w segmencie aut dostawczych. W pierwszej połowie roku zadebiutują: Kangoo, Trafic po face liftingu oraz model Express, który pod nowym logo zastąpi na rynku Dacię Dokker. W katalogu zobaczymy również wyczekiwaną Arkanę łączącą stylistykę SUV-a i coupe. Pod koniec roku Renault pokaże seryjną wersję Megane eVision, która przyjmie uproszczoną nazwę Megane-e. Elektryczny model powstanie na nowej platformie CMP-EV stworzonej dla kompaktowych samochodów elektrycznych.
Premiery w roku 2021:
- Arkana
- Express
- Kangoo 3
- Trafic po face liftingu
- Megane-e
Rok 2022: Kadjar II
Istotną częścią ofensywy w segmencie C będzie II generacja Renault Kajdar, który będzie dzielił platformę z nowym Nissanem Qashqaiem. W planach jest również Kangoo na prąd oraz dwa pojazdy segmentu B przeznaczone na rynki światowe.
2023: Renault R5
Nowe wcielenie kultowego Renault 5, które pojawiło się podczas konferencji Renaulution doczeka się wersji seryjnej w roku 2023. Samochód zaprojektowany przez zespół kierowany przez Gillesa Vidala, otrzyma napęd elektryczny. Zadaniem nowego modelu może być zastąpienie Renault Twingo, ale nie mówi się o tym oficjalnie. Za dwa lata oferta Renault powiększy się o nowego kompaktowego SUV-a na baterie, swój debiut będzie miał również Grand Kadjar. Pojawienie się 7-osobowej wersji modelu może zwiastować pożegnanie z Koleosem.
2024: Megane 5 generacji
Harmonogram premier w rubryce na rok 2024 prezentuje nowy kompakt, może więc chodzić o piątą generację Megane. Ofertę powiększy tajemniczy model segmentu D oraz trzy samochody dostawcze, w tym dwa z napędem elektrycznym. Renault może odnowić również model Master.
- Megane 5
- Master 4
2025?
Im dalej wybiegamy w przyszłość, tym więcej niewiadomych. W 2025 roku pojawi się nowy kompaktowy model przeznaczony na rynki międzynarodowe oraz elektryczny model segmentu B.
Najnowsze komentarze