Nowy Peugeot 208 II zadebiutuje w tym roku. Będzie dostępne zarówno w wersji klasycznej jak i elektrycznej. Producent prowadzi ostatnie intensywne testy przed premierą. Mocno zamaskowane auto złapano podczas zimowych testów. Nowy Peugeot 208 jest zbudowany w oparciu platformę CMP (Common Modular Platform), tą samą, na której powstaje DS 3 Crossback. Została ona zaprojektowana specjalnie po to, by umożliwić budowę zarówno samochodów z napędem klasycznym jak i elektrycznym. I właśnie elektryczna wersja Peugeot 208 została przyłapana podczas jednego z zimowych testów.
Dzięki nowej platformie, elektryczny 208 nie wymaga zbyt wielu zmian w porównaniu do wariantu spalinowego. Pod maską znajduje się silnik elektryczny oraz przeniesienie napędu, natomiast akumulatory zlokalizowane są w miejscu zbiornika na paliwo pod podłogą i kanapą. To pozwala na równe rozłożenie masy i poprawia stabilność samochodu. Nowy Peugeot 208 II powinien oferować 300 kilometrów realnego zasięgu i całą gamę wygodnych dla kierowcy, szczególnie w mieście, systemów wspomagania. Mówimy m.in. o autonomicznej jeździe. We wnętrzu nowego 208 znajdziemy nawiązania do dużo większego 508, między innymi duży centralny ekran, i-Cockpit czy wygodne klawisze szybkiego dostępu. Producent obiecuje też lepsze wyciszenie i znacznie wygodniejsze fotele.
Peugeot wprowadzi na rynek wersje z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech najnowszej generacji, będzie też mały diesel 1.5 BlueHDi. Wariant elektryczny pojawi się prawdopodobnie nieco później.
źródło: Electrec
Najnowsze komentarze