Nowa Dacia Duster ze 150-konnym silnikiem TCe to najmocniejsza wersja, dostępna w ofercie producenta. Jego cena zaczyna się od 69.900 złotych. Samochód trafił właśnie na testy do naszej redakcji i od wczoraj jeździ po Polsce. Dzisiaj od rana ruszyliśmy nim w długą podróż po warmińsko-mazurskim. Jakie są pierwsze wrażenia testujących?
Z zewnątrz samochód wygląda bardzo zgrabnie i może się podobać. Wygląd jest jednym z głównych powodów, dla których Duster stał się tak popularny wśród kupujących. Mamy bowiem mocną, muskularną sylwetkę, spory prześwit od podłoża i spore koła wyposażone w eleganckie dwukolorowe felgi. Do tego są jeszcze relingi i całość robi robi rzeczywiście dobre wrażenie.
Nowe wnętrze Dustera
Nowe wnętrze jest lepiej wyciszone i ma nowe fotele, wygodniejsze niż w starszych wersjach. W przyszłości ma być dostępne w nowych modelach, między innymi w Sandero. Cenę Dustera widać po tworzywach sztucznych, ale najważniejsze, że są solidnie zamontowane, nic nie trzeszczy, nie skrzypi. W środku siedzi się wygodnie, zarówno wysoki kierowca jak i pasażer znajdą sporo miejsca z przodu. Cztery dorosłe osoby pojadą dość wygodnie.
Wyposażenie naszej wersji testowej obejmuje prawie wszystko to, co można zamontować do Dustera, mamy automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp, elektryczne szyby, lusterka, cztery kamery, nawigacja z Car Play i Android Auto czy system monitoringu martwego pola.
150 koni mocy – to najmocniejszy Duster w gamie
Mocny silnik sprawia, że Duster bardzo chętnie przyspiesza. Moc odczuwa się na każdym biegu, auto jest chętne do jazdy i reaguje nawet na niewielkie wciśnięcie pedału gazu. Charakterystyka silnika jest bardzo przyjemna, a użyteczny zakres zaczyna się poniżej 2.000 obrotów co sprzyja umiarkowanemu zużyciu paliwa. Gdy odbieraliśmy samochód średnie zużycie wynosiło 8,2 litra na 100 kilometrów, teraz, po przejechaniu 300 kilometrów, spadło na 7,7 litra.
Dacia Duster – Prestige czy Techroad?
Obecnie w sprzedaży znajduje się nie tylko wersja Prestige, ale również limitowana seria Techroad, tylko nieznacznie droższa od Prestige i ma świetnie wyglądające dodatki stylistyczne. My jeździmy jednak doposażoną wersją Prestige.
Ile kosztuje testowana Dacia Duster?
W stosunku do seryjnego wyposażenia ma dołożoną automatyczną klimatyzację, podgrzewanie foteli, system 4 kamer czy bezkluczykowy dostęp. Tak doposażony Duster kosztuje 73.600 złotych, wciąż mniej niż najtańszy Nissan Qashqai czy Renault Kadjar.
Przed nami ponad tysiąc kilometrów testu – pełen materiał opublikujemy za tydzień.
Najnowsze komentarze