Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe nowego Peugeot 208. W porównaniu do poprzednika, który został poddany próbie w 2012 roku, nowy model stracił jedną gwiazdkę.
Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym nowego Peugeot 208. Mały lew o włos minął się z najwyższą oceną uzyskując końcowy wynik czterech gwiazdek. Jest to o jedną mniej niż zdobył model poprzedniej generacji. Samochód oferował wprawdzie mniej standardowej technologii poprawiającej bezpieczeństwo, aczkolwiek testy w roku 2012 były mniej rygorystyczne niż obecnie.
Francuski model segmentu B spełnia „pięciogwiazdkowe” standardy z wyjątkiem zabezpieczenia niechronionych użytkowników dróg, które uzyskały w teście wynik 56%. Model stracił punkty również ze względu na słabą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa dorosłych pasażerów siedzących z tyłu. Peugeot 208 został wyposażony w autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) w standardzie. W testach Euro NCAP przy niskich prędkościach, typowych dla jazdy po mieście, w których dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, system działał dobrze i pozwalał uniknąć lub złagodzić kolizję we wszystkich symulacjach.
Ochrona dorosłych została oceniona w nowym Peugeocie na 91%, za ochronę dzieci 208 zdobył 86%, a za ochronę innych użytkowników dróg: 56%. Systemy poprawiające bezpieczeństwo uzyskały w nowym modelu wynik 71%.
„Cztery gwiazdki dla Peugeota 208 to przyzwoita ocena, ale ze względu na słabą ochronę kręgosłupa samochód nie jest dobrym wyborem, jeśli zamierzasz przewozić osoby dorosłe na tylnej kanapie. Ochrona zarówno przednich, jak i tylnych pasażerów jest szczególnie ważna, ponieważ rodziny nadal wybierają coraz mniejsze pojazdy” – powiedział dyrektor ds. badań Euro NCAP, Matthew Avery.
Najnowsze komentarze