Peugeot rozważa porzucenie nazwy GTi w samochodach o podwyższonych osiągach. Następca modelu 208 GTi najprawdopodobniej przyjmie nazwę 208 Sport Engineered.
W 1984 roku zadebiutował Peugeot 205 GTi, który po raz pierwszy wykorzystał symbol zarezerwowany dla modeli o sportowym usposobieniu. Wygląda jednak na to, że normy emisji spalin mogą zabić kultowe oznaczenie pojazdów. Ze względu na nowe standardy emisji spalin oraz wysokie kary za przekroczenie norm, kolejne sportowe wersje nie będą mogły korzystać wyłącznie z silnika spalinowego. Konieczna będzie pomoc napędu elektrycznego i ta zmiana ma być widoczna w nomenklaturze pojazdów Peugeota. Jak informuje brytyjski portal motoryzacyjny Auto Express oznaczenie zostanie zastąpione symbolem PSE będące skrótem od Peugeot Sport Engineered. Symbol zadebiutował wraz z koncepcyjnym modelem 508, który został zaprezentowany w marcu podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Napęd modelu pochodził od trzech silników, które generowały łącznie moc 400 KM.
Ostateczna decyzja dotycząca GTi jeszcze nie zapadła i wewnątrz Peugeota toczy się dyskusja o to, czy nowy schemat nazewnictwa będzie właściwym kierunkiem w historii marki. Jedni opowiadają się za zmianą, inni podają przykład elektrycznego Porsche Taycan z plakietką Turbo jako dowód na to, że elektryfikacja nie musi wiązać się z porzuceniem charakterystycznego nazewnictwa.
Od ostatecznej decyzji Peugeota zależy, czy w nadchodzących latach zobaczymy 208 GTi czy 208 Sport Engineered. Bez względu na to, jaką nazwę przyjmie model, będzie szybszy od swojego poprzednika. Debiut pojazdu odbędzie się najprawdopodobniej w przyszłym roku.
Źródło: Auto Express
Najnowsze komentarze