Przedstawiamy wyniki sprzedaży Grupy PSA na świecie w styczniu 2020 roku. Koncern skupiający marki Peugeot, Opel, Citroen i DS Automobiles zanotował spadek zarówno w Europie, jak i na świecie.
W styczniu 2020 roku Grupa PSA sprzedała 206.861 egzemplarzy samochodów na świecie, czyli o 14,3% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy francuski koncern zarejestrował 212.809 sztuk pojazdów. Najpopularniejszą marką Grupy jest Peugeot, który w pierwszym miesiącu roku 2020 znalazł nabywców na 82.113 sztuk swoich samochodów. Jest to o ponad 18 tys. więcej niż sprzedaż marki Opel.
W Europie koncern również zmniejszył sprzedaż o ponad 14% przy spadku rynku na poziomie 7,4%. W styczniu firma PSA zarejestrowała na Starym Kontynencie 182.549 egzemplarze samochodów. Zarówno Peugeot, Citroen, jak i Opel zanotowały spadek. Największy, bo aż o 27% należy do Opla. Peugeot zmniejszył sprzedaż o 8,7% a Citroen zarejestrował o 10,4% mniej pojazdów niż w styczniu 2019 roku.
Jedyną marką Grupy PSA ze wzrostem jest DS Automobiles. Producent luksusowych pojazdów sprzedał o 48,9% więcej egzemplarzy niż pierwszym miesiącu ubiegłego roku. Jest to efekt dobrego przyjęcia na rynku SUV-a DS 7 Crossback oraz dostaw nowego crossovera DS 3 Crossback. W styczniu zarejestrowano 4364 egzemplarze DS-ów.
Szczegółowe wyniki sprzedaży z podziałem na rynki znajdziecie tutaj: VMC-JANUARY-2020-v2.pdf
Najnowsze komentarze