300 tysięcy, to założona przez TPCA roczna zdolność produkcyjna zakładu w Kolinie. Udało się nieznacznie przekroczyć ta magiczną liczbę. Warto dodać, że tym woluminem produkcja francusko-japońska spółka osiągnęła drugą pozycję wśród producentów aut w niewielkich przecież Czechach. Pierwsze miejsce dzierży macierzysta Škoda należąca do niemieckiego koncernu VAG.
Dla TPCA rok 2006 był pierwszym, w którym zakład pracował pełną parą. Rok wcześniej z taśm w czeskim Kolinie zjechało 100 tysięcy samochodów. Tym razem wynik był trzykrotnie wyższy, a produkcja francusko-japońskiej spółki stanowiła przeszło 35% całej produkcii samochodów w Czechach.
Zarówno Citroën C1, jak i Peugeot 107, znakomicie się sprzedają na międzynarodowym rynku. Także w Polsce „trojaczki z Kolina” znajdują wielu nabywców. My mieliśmy okazję testować najmniejszego Peugeota i okazało się, że autko, choć relatywnie tanie, to ma sporo zalet. Oczywiście głównie, jako samochód miejski.
I tylko szkoda wielka, że zakład nie powstał w Polsce…
KG
Najnowsze komentarze