Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Czy Volkswagen znów oszukał tysiące klientów?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-13
w Różne
Czas czytania 3 minut
44 0
A A
17

Warto przeczytać!

Dlaczego Orlen znowu podnosi ceny benzyny?

Czy w Polsce wiaty fotowoltaiczne będą obowiązkowe, tak jak we Francji?

Opony letnie? Lepiej tydzień za późno niż dzień za wcześnie

50 opon na 50-lecie testów. Te modele na lato poleca ADAC

Wygląda na to, że afera dieselgate nie była jedyną, która narazić może (i powinna!) na szwank imię Volkswagena. Wprawdzie ta, o której dziś napiszę, ma nieporównywalnie mniejszy zasięg, ale i tak dotyczy kilku, a może nawet kilkunastu tysięcy klientów niemieckiej marki. I najwyraźniej znowu Volkswagen złamał prawo, a w dodatku oszukał tysiące klientów.

Nasz Czytelnik, FioleK (dziękujemy!) podesłał nam link do tekstu opublikowanego przez Autogaleria.pl. Wynika z niego, że Volkswagen przez parę lat wprowadzał na rynek samochody przedprodukcyjne i testowe. Ale nie testowe z np. parków prasowych, czy auta przeznaczone do jazd próbnych u dealerów, co jest dozwolone. Chodzi o samochody używane do testów przeprowadzanych przed wprowadzeniem modelu na rynek. A takie postępowanie jest niezgodne z prawem zarówno w Europie, jak i w USA. Niemiecki Der Spiegel informuje zaś, iż Volkswagen oszukał tysiące klientów właśnie na rynkach europejskich i w Stanach Zjednoczonych.

Według niemieckiego pisma cały proceder zaczął się już w 2006 roku. Owszem – taka działalność może być legalna, aut nie trzeba koniecznie i nieodwołalnie złomować. Sprzedając je trzeba jednak dopełnić obowiązku poinformowania kupującego o tym, że to egzemplarz przedprodukcyjny bądź testowy. Taki samochód musi posiadać stosowne dokumenty potwierdzające ten fakt. A Volkswagen takich dokumentów nie wystawiał. Czyli dla zysku znów oszukał tysiące klientów udając, że sprzedaje im auta pełnowartościowe.

Użytkowanie takich aut nie musi być niebezpieczne. Mogą to być pełnowartościowe samochody. Niestety skoro były przedprodukcyjne bądź testowe, to mogą jednak nie spełniać określonych norm, ewentualnie mogą posiadać spory przebieg w ciężkich warunkach. Jeśli klient o tym wie i decyduje się na zakup – jego sprawa. Jeśli producent i sprzedawca to ukrywają – jest oszustwo. Ale do tego w przypadku Volkswagena i zależnych od niego marek chyba powinniśmy się już naprawdę zacząć przyzwyczajać. Co nie znaczy, bynajmniej, że mamy to akceptować.

Volkswagen swój proceder zgłosił do niemieckich władz dopiero teraz, czyli przez 12 lat oszukał tysiące klientów. Co ciekawe – zupełnie nie wyciągnięto wniosków z dieselgate, bo podobno szef Grupy Volkswagena, Herbert Diess, wiedział o wszystkim od 2016 roku. Mimo to przez dwa lata nie podjęto żadnych działań, a proceder kwitł.

Podtrzymuję swoją opinię wydaną już parę lat temu – tę markę powinno się zaorać. To jedyne wyjście, by skończyć z oszukiwaniem klientów.

 

 

Krzysztof Gregorczyk


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Felieton
Udostepnij62Tweet10Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

17 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
17
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more