W tym tygodniu czeka nas jeden przegląd prasy, chyba, że zdecydujemy się także na miesięczniki. AUTO ŚWIAT z ubiegłego tygodnia jest numerem podwójnym, z okazji 25-lecia obecności na polskim rynku prasowym. A że dziś ukazał się już aktualny MOTOR, więc niezrażeni brakiem na jego okładce aut francuskich zapraszamy Was na stronniczy przegląd tego pisma. Podpowiemy Wam, czy warto to pismo kupić.
MOTOR nr 12 (3482) z 16.III.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Saviem, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4, 308, 406, Partner, Kangoo, Laguna, Talisman, Sandero, Mokka X
Renault Laguna II Grandtour jest pierwszym francuskim samochodem, na jaki natknąłem się w aktualnym wydaniu tygodnika MOTOR. Można ją dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 8.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. MOTOR wspomina Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308, Renault Kangoo oraz Opla Mokkę X.
Kolejna strona przynosi zestawienie sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce. Renault z wynikiem 3.382 rejestracji zajmuje miejsce siódme wyprzedzając ósmą w stawce Dacię (3.078). Obie marki zanotowały spadki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu (dwa pierwsze miesiące) roku poprzedniego.
Na tej samej stronie, tuż obok, MOTOR opublikował krótką informację o liftingu Renault Talismana.
W dziale Używane (strony 50-53) MOTOR pokusił się o wyszczególnienie czternastu modeli dużych i tanich, a do tego prostych w naprawach, które nadają się nie tylko do jeżdżenia na co dzień, ale też, a może przede wszystkim, do pracy. W zestawieniu znalazły się Citroën Berlingo I generacji (brak problemów z korozją, praktyczne, dobrze wykończone wnętrze, duża przestronność, brak przesuwnych drzwi bocznych w najstarszych egzemplarzach, wspomniano też bliźniaczego Peugeota Partnera), Peugeot 406 SW (duży bagażnik, dobre zabezpieczenie antykorozyjne, trwałe silniki benzynowe), Renault Laguna I generacji (komfort jazdy, pojemny bagażnik, trwałe silniki benzynowe, drogie naprawy tylnej belki, słaba wentylacja, pojawiające się drobne usterki wyposażenia elektrycznego) oraz Renault Kangoo I generacji (przestronne wnętrze, atrakcyjne ceny, tani serwis, problemy z układem chłodzenia, drogie naprawy tylnego zawieszenia). Dziwi natomiast, że w przypadku 406-tki nie wspomniano o również bardzo trwałych silnikach wysokoprężnych.
W dziale MOTOR Retro (strona 54.) przypomniano autobus miejski francuskiej firmy Saviem.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Szkoda pieniędzy.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze