Peugeot poprawił swoją pozycję w rankingu zadowolenia klientów z posiadanego samochodu – wynika z badania Driver Power 2020. Francuska marka na niełatwym brytyjskim rynku awansowała o cztery pozycje i zajmuje teraz miejsce ósme. Może się to wydawać niewielkim osiągnięciem, ale kiedy dodamy, że ogólna ocena satysfakcji klientów z aut Peugeota wynosi 89,87% i jest to tylko o 0,98 punktu procentowego za Lexusem, zwycięzcą rankingu, to sytuacja wygląda już zupełnie inaczej.
Marka Peugeot w ostatnich latach była wielokrotnie nagradzana za swoją nową gamę modeli. Zdobyła wiele nagród, w tym tytuł Europejskiego Samochodu Roku dla SUV-a 3008 w 2017 roku, nagrodę za Międzynarodową Furgonetkę Roku (Peugeot Partner) w 2018 roku, a ostatnio w marcu br. kolejny tytuł Europejskiego Samochodu Roku dla nowego Peugeot 208. Nic więc dziwnego, że także klienci są coraz bardziej zadowoleni z francuskich aut. Na Wyspach potwierdziło to najnowsze badanie Driver Power.
W Wielkiej Brytanii, gdzie przeprowadzono wspomniane badanie, marka sygnowana kroczącym lwem zyskuje też udział rynkowy. Aktualnie wynosi on 4,33%. Wzrost może nie był wielki, ale należy pamiętać, że rynek brytyjski należy do największych w Europie. Rok temu udział rynkowy Peugeota wynosił 4,28%. Co więcej – nieco inaczej, niż w Polsce – Peugeot konsekwentnie poprawiał i utrzymywał imponujące wartości rezydualne w całym asortymencie modeli. Nic dziwnego, że został uznany za markę o najniższym spadku wartości w ubiegłorocznym badaniu JD Power.
W bieżącym roku Peugeot skupia się na elektryfikacji swojej gamy modelowej. Za trzy lata cała gama samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych Peugeota ma mieć wersję elektryczną bądź hybrydową. Czy w takiej sytuacji można się dziwić, że w badaniu Driver Power francuska marka wypada coraz lepiej? Warto by było przeszczepić to także na polski grunt. Może po pandemii koronawirusa nastąpi i w Polsce jakiś przełom i ktoś wpadnie na dobry i skuteczny pomysł, jak ożywić sprzedaż i odbudować zaufanie do marki? Tu jednak trzeba mocno popracować nad poprawą obsługi posprzedażnej… (problem 1, problem 2)
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze