Redaktor Tymon Grabowski wybrał się hybrydowym Peugeotem 508 szukać ładowarek, żeby pojeździć w trybie czysto elektrycznym. W siedmiu na osiem mu się to nie udało. Swój dramat opisał w artykule pod tytułem „W mojej okolicy jest 8 ładowarkę do samochodów elektrycznych. Z żadnej nie da się skorzystać”. Ale tak naprawdę nie działała tylko jedna.
Uważna analiza artykułu pokazuje, że trzy ładowarki nie były jeszcze oddane do użytku, nie były widoczne w aplikacji, ale on do nich pojechał i okazało się… że nie działają. Dwie ładowarki działały, ale trzeba było zapłacić za ładowanie, bo znajdowały się na prywatnym parkingu. Jedna nie miała wtyczki do hybrydy Peugeota, jedna nie działała poza godzinami wyznaczonymi w aplikacji a jedna znajdowała się na prywatnym terenie. A jedna, państwowego koncernu PGE, rzeczywiście nie działała.
Jak widać, nie ma z czego robić sensacji. I chyba tylko szkoda, że przy okazji dramatyzowanych opisów redaktora Grabowskiego z ładowarkami nie dowiedzieliśmy się czegoś o samochodzie, bo to bardzo ciekawa, chociaż na naszym rynku mogąca uchodzić za drogą, hybryda.
Sam temat samochodów elektrycznych jest jednak ciekawy o ile się poważnie do tego podchodzi i będziemy do niego często wracać ale też sporo poczytać. Możecie na przykład poczytać jak pojechaliśmy przez pół Polski Renault Zoe do miasta bez ładowarek albo dywagacje na temat opłacalności elektryka przy rosnących cenach z ładowarek komercyjnych.
Peugeot oferuje obecnie dwa modele hybrydowe, to jest Peugeot 508 oraz 3008. Najtańszy hybrydowy Allure kosztuje w konfiguratorze 508 nieco ponad 178 tys. zł, natomiast GT to wydatek 200 tys zł. Ceny 3008 nie udało się nam dzisiaj sprawdzić, ponieważ konfigurator tego modelu od piątku 14.06 nie działa.
A na koniec dodam tylko, że 100 lat temu też badano przydatność aut elektrycznych, tyle, że robiono to trochę bardziej profesjonalnie. Szofer Polski donosił w 1926 roku, że „ze względu na stosunkowo wysoki koszt benzyny na rynku, pracują obecnie nad zagadnieniem zastąpienia silników spalinowych elektrycznymi. We Francji odbyły się ostatnio próby które dotyczyły przedewszystkiem badań szybkości poruszeń samochodu z silnikiem elektrycznym, oraz ilości zużycia energii elektrycznej. Wyniki prób pokazały, iż szybkość jest wystarczająca, pod względem zaś zużycia energii silnik elektryczny dał najlepsze wyniki w zastosowaniu do samochodów ciężarowych„.
Najnowsze komentarze